August 15, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=spartacus]Effekt: 8.3 kW/8500 varv. Haha inte mer än en j**la gräsklippare för fan 🙂
Min TZR har 35..
När jag har pengar över har den minst 100 eftersom den då blir utbytt till en ninja. 😀
Vad kör du då? 😛
Inget för tillfället. Har haft lite allt möjligt. 125:a Offroad, ej strypt, så den läg väl på 30 häst. Hade en 125:a cross i sommras också. Sålde den. Ska köpa en 250/500 cross till sommaren, då har jag sparat ihop pengar från lönen. Då jävlar ska det bli åka av 🙂
February 12, 2002
spartacus wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=spartacus]Effekt: 8.3 kW/8500 varv. Haha inte mer än en j**la gräsklippare för fan 🙂
Min TZR har 35..
När jag har pengar över har den minst 100 eftersom den då blir utbytt till en ninja. 😀
Vad kör du då? 😛
Inget för tillfället. Har haft lite allt möjligt. 125:a Offroad, ej strypt, så den läg väl på 30 häst. Hade en 125:a cross i sommras också. Sålde den. Ska köpa en 250/500 cross till sommaren, då har jag sparat ihop pengar från lönen. Då j**lar ska det bli åka av 🙂
Jag kanske ska köpa en 250 (troligtvis inte tyngre men kanske) till sommaren. Blir nog en Kawasaki kx.
Vad ska du köpa?
August 15, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=spartacus][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=spartacus]Effekt: 8.3 kW/8500 varv. Haha inte mer än en j**la gräsklippare för fan 🙂
Min TZR har 35..
När jag har pengar över har den minst 100 eftersom den då blir utbytt till en ninja. 😀
Vad kör du då? 😛
Inget för tillfället. Har haft lite allt möjligt. 125:a Offroad, ej strypt, så den läg väl på 30 häst. Hade en 125:a cross i sommras också. Sålde den. Ska köpa en 250/500 cross till sommaren, då har jag sparat ihop pengar från lönen. Då j**lar ska det bli åka av 🙂
Jag kanske ska köpa en 250 (troligtvis inte tyngre men kanske) till sommaren. Blir nog en Kawasaki kx.
Vad ska du köpa?
Antingen en Kawa eller KTM. Fan nu får det fan bli sommar!! Jag är så jävla sugen!! 😛
February 12, 2002
spartacus wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=spartacus][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=spartacus]Effekt: 8.3 kW/8500 varv. Haha inte mer än en j**la gräsklippare för fan 🙂
Min TZR har 35..
När jag har pengar över har den minst 100 eftersom den då blir utbytt till en ninja. 😀
Vad kör du då? 😛
Inget för tillfället. Har haft lite allt möjligt. 125:a Offroad, ej strypt, så den läg väl på 30 häst. Hade en 125:a cross i sommras också. Sålde den. Ska köpa en 250/500 cross till sommaren, då har jag sparat ihop pengar från lönen. Då j**lar ska det bli åka av 🙂
Jag kanske ska köpa en 250 (troligtvis inte tyngre men kanske) till sommaren. Blir nog en Kawasaki kx.
Vad ska du köpa?
Antingen en Kawa eller KTM. Fan nu får det fan bli sommar!! Jag är så j**la sugen!! 😛
Ne får gjärna bli vinter först! Länktar att få testa min 150+ hk skoter som jag jobbat hela dagen med. 😀
August 15, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=spartacus][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=spartacus][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=spartacus]Effekt: 8.3 kW/8500 varv. Haha inte mer än en j**la gräsklippare för fan 🙂
Min TZR har 35..
När jag har pengar över har den minst 100 eftersom den då blir utbytt till en ninja. 😀
Vad kör du då? 😛
Inget för tillfället. Har haft lite allt möjligt. 125:a Offroad, ej strypt, så den läg väl på 30 häst. Hade en 125:a cross i sommras också. Sålde den. Ska köpa en 250/500 cross till sommaren, då har jag sparat ihop pengar från lönen. Då j**lar ska det bli åka av 🙂
Jag kanske ska köpa en 250 (troligtvis inte tyngre men kanske) till sommaren. Blir nog en Kawasaki kx.
Vad ska du köpa?
Antingen en Kawa eller KTM. Fan nu får det fan bli sommar!! Jag är så j**la sugen!! 😛
Ne får gjärna bli vinter först! Länktar att få testa min 150+ hk skoter som jag jobbat hela dagen med. 😀
Så mycket pengar har jag inte så jag kan köpa mig en scooter. Jag får helt enkelt vänta
May 8, 2001
Blue_Moon_ wrote: Mja dem flesta 125orna brukar ju skaka sönder, men å andra sidan känns det lite löjligt att ha en 125kubiks fyrtaktare. 2taktare utvecklar dessutom mer effekt per cylindervolym
Jo det är ju sant men efter de infört effektregler för 125:or så är det inte så intressant längre. EN 2-taktare har ju sina nackdelar, t.ex. att de kräver en del meck (kolvringar och sånt skit som pajar). Nej, det är smartare med 4-takt när man ändå inte får ha så många hästar.
Själv hade jag en Yamaha TZR 125. Gjorde 170 på mätaren. Säkert inte mer än 150 riktig fart men ändå. Saknar den... Nästa sommar blir det dock fetare hoj. SEn ett par månader har man ju tungt kort!
Angående trimmad moppe, inte så populärt på motorvägen. Men bor man på landet och inte åker långt så kan det vara ett alternativ såklart.
Tror nog att du får mkt kul med din offroad 125:a! (Finns dubbdäck, hade jag på min offroad 125:a innan jag tog lätt kort. Jävligt kul att sladda runt på vintern!)
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
February 12, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]En fyrtaktare drar ungefär hälften så mycket soppa och släpper ut hälften så mycket avgaser som en motsvarande tvåtaktare.
Själv kör jag Suzuki GT125 och Kawasaki KX 125 😀
Eller så tvärtom... 😛
Själv kör jag Yamaha TZR 125 (nån som vill köpa?) och Kawasaki KX 125 😀
February 12, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=-=*ThE_cRoW*=-] Eller så tvärtom... 😛
Jasså? Det är därför man inte gör bilar med tvåtakt dårå? 😛
Och vad har det med saken å göra?
Det fanns tvåtaktar bilar men de upptäckte snart att man behövde mer vridmoment och därav fyrtaktare...
Fyrtaktare drar mer soppa och levererar bra mycket mindre hästar än en tvåtakts motor. Vem håller med mig?
May 23, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Och vad har det med saken å göra?
Det fanns tvåtaktar bilar men de upptäckte snart att man behövde mer vridmoment och därav fyrtaktare...Fyrtaktare drar mer soppa och levererar bra mycket mindre hästar än en tvåtakts motor. Vem håller med mig?
Jasså du. En fyrtaktare drar betydligt mycket mindre soppa än en tvåtaktare. Kolla tex. på Saab 92, 38 häst, drar 1 - 2l milen, jämfört med en samtida VW 1300, 38hk, 0.6 - 0.7l milen. Dessutom släpper bubblan ut väldigt mycket mindre avgaser.
Och nej, det har inget med tillverkare eller effektivast motorer att göra, tvåtaktare drar MYCKET mer soppa än fyrtaktare...
February 12, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=-=*ThE_cRoW*=-] Och vad har det med saken å göra?
Det fanns tvåtaktar bilar men de upptäckte snart att man behövde mer vridmoment och därav fyrtaktare...Fyrtaktare drar mer soppa och levererar bra mycket mindre hästar än en tvåtakts motor. Vem håller med mig?
Jasså du. En fyrtaktare drar betydligt mycket mindre soppa än en tvåtaktare. Kolla tex. på Saab 92, 38 häst, drar 1 - 2l milen, jämfört med en samtida VW 1300, 38hk, 0.6 - 0.7l milen. Dessutom släpper bubblan ut väldigt mycket mindre avgaser.
Och nej, det har inget med tillverkare eller effektivast motorer att göra, tvåtaktare drar MYCKET mer soppa än fyrtaktare...
Kan någon förklara en av de mest grundläggande saker för den här killen, jag orkar inte.. :arg:
4 Guest(s)