May 9, 2001
Hämtade ut min nya bil idag (Fredag). Köpte en SAAB 9.3 Aero, årsmodell 2002, i Onsdags. Betalade kontant.
Har kört omkring lite idag för att testa den lite. Kan ju säga att 205 hästkrafter känns rätt så fint att ha.
Det är allt möjligt lull lull på och i den:
Färg: Cosmic Blue
Svart skinklädsel
Klimatanläggning
Farthållare
Elhissar för fönstren runt om + elstyrda ytterspeglar
Stereo (SAAB:s värstingstereo)
Diverse krock kuddar
17" aluminium fäljar med 215 lågprofildäck. (215 däck är originaldäck på denna bil)
Dubbfria vinterdäck fick jag med. De sitter också på aluminiumfäljar och är också 215 breda.
Elmanövrerade stolar fram med 3 st minneslägen. Man kan spara de inställningar man gjort. Tex. jag har nummer 1 och en annan nummer 2 osv.
Sedan trycker man bara på den siffra man har så ställer stolen in sig automatiskt.
Mycket lull lull är det. Har inte tagit upp allt men mycket roliga finesser finns det.
May 9, 2001
Helt underbart det där med stolarna. Känns som om man kan ställa om dem lite hur som helst.
Dessutom elektriskt med knappar på sidan. Minnesfunktionen är inte helt fel.
Man kan ställa in olika lägen. En för "crusing", en annan för "sportkörning" och sedan spara dem.
Den låter riktigt bra faktiskt. Blev lite förrvånad. Positivt övverraskad.
Slipper man installera min extra baslåda.
Man styr grundfunktionerna på stereon med knappar som finns på ratten.
Nu kan man ligga i 150 km/h och konsentrera sig på vägen utan att behöva sträcka sig för att fippla med stereon.
Måste läsa instruktionsboken lite mer känner jag.
May 23, 2001
SAAB enda alternativet.
Är ju bara glida in på http://www.speedparts.se och beställa chip.
EDIT: Man fick bara ut 40 hästar till, inte värt det då kanske. Bättre att chippa LTT varianterna.
May 9, 2001
Det kommer men har inte lyckats få upp min hemsida på min nya webadress ännu.
Måste (jag menar verkligen MÅSTE) köra Frontpage för att kunna lägga upp den.
Har fipplat med Notepad och sedan lagt upp den via FTP protokollet via Utforskaren tidigare.
Hur smidigt som hellst. Men nu ska ju Telia krångla till det så in åt ??&&=)&=&.
September 28, 2002
May 9, 2001
Om man jämför med min gamla bil så är det ca. 65 hk mer i min nya bil.
Jag lovar, dessa hästar gör en rejääääl skillnad. Så yttligare 40 borde ju kännas rätt friskt.
Shit, 245 hästar i en bil är rätt mycket enlig mig. Det räcker och blir över.
Det blir ju snarare en skrytfaktor än att man har nytta av dem.
205 hk räcker gott och väl för mig, för det är vad som finns tillgänligt i nuvarande config.
June 28, 2001
Mouse wrote: Callister, var snäll och visa den Cosse som har 4wd och väger 900kg som är legal på gatan!
nu börjas det igen, ska vi se hur många inlägg som krävs för att att starta ett nytt, "Jag har rätt och du ljuger tills tillräckligt många har sagt att du har rätt" tråd.
December 11, 2002
stormaz wrote: SAAB enda alternativet.
EDIT: Man fick bara ut 40 hästar till, inte värt det då kanske. Bättre att chippa LTT varianterna.
Chiptrim är leksakstrim. Trimma riktigt istället!
July 27, 2002
Mouse wrote: Callister, var snäll och visa den Cosse som har 4wd och väger 900kg som är legal på gatan!
Legal och Legal, nästan alla Cosworth har ju 350, och att lätta den är väl inget större problem om man vill lägga ut pengar. Jag kan inte visa dig något på nätet men faderns vän som jobbar på Ford i uppsala har två stycken, en 4wd och en bakhjul och båda har 350hp och 4wd snittar under 1ton, närmare 900kg än 1000kg iaf
May 23, 2001
Joni^ wrote: [quote=stormaz]SAAB enda alternativet.
Chiptrim är leksakstrim. Trimma riktigt istället!
Billigt och bra för den som inte har ork eller tid att lägga ner. Naturligtvis skall dock chiptrimm kompletteras med sportkat, fetare avgassystem, kanske inte dock på engång men lite senare iaf. Sen är ju du tjej, så du kan inget om sånt här 😛
3 Guest(s)