May 23, 2002
http://ftp.nordictuning.com/sr.....o_st3+.wmv
Detta ska du ha, steg 4 från Nordic. Går ruggigt bra då. Gamla 2.0:an och 2.3:an är fan de mest trimvänliga motorer som gjorts...
En kompis har steg 4.5 på sin 9-3:a och till Guenos glädje kan jag berätta att den drar bättre än en M3:a, oavsett varvtal
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Gamla 2.0:an och 2.3:an är fan de mest trimvänliga motorer som gjorts...
till Guenos glädje kan jag berätta att den drar bättre än en M3:a, oavsett varvtal
Skulle vilja påstå att så inte är fallet.
Har sett (dock bara på extrema maskiner på discovery) Corvetter med turbokonvertering.
1100+ häst med bara turbon.
I %-fallet är det mindre men i effekt är det mer än va saab klarar.
Sen är der ju inte ens samma klass.
BMW:n har sugmotor, saaben har turbo det borde nån om du veta.
Som att gämföra en Formel 1 bil och en Fiat.
May 9, 2001
macrus wrote: Vart har du bilderna då? 😉
Som jag sa tidigare. Måste hålla på och fnula med Frontpage för att kunna lägga upp hemsidan.
Har inte haft tid att sätta mig in i det ännu.
Edit: Nu är sidan uppe iallafall. Nu ska jag bara lägga upp några av bilderna.
Edit 2: Nu är bilderna uppe. Ska ta några nya och fler när jag tvättat bilen.
http://w1.262.telia.com/~u26216698/
Rätt så enkelt med Frontpage egentligen. Jag kan jobba som förrut.
Det enda jag behöver Frontpage till är för att publicera sidan på Telias server.
Enkelt att se vilka filer man har ändrat i och behöver synca.
May 23, 2002
Gueno wrote:
Skulle vilja påstå att så inte är fallet.
Har sett (dock bara på extrema maskiner på discovery) Corvetter med turbokonvertering.
1100+ häst med bara turbon.
I %-fallet är det mindre men i effekt är det mer än va saab klarar.
Jo, det är sant. Men med förra generationens Saab motor så får man ändå ut riktigt höga effektsiffror med relativt små ingrepp.
Gueno wrote:
Sen är der ju inte ens samma klass.
BMW:n har sugmotor, saaben har turbo det borde nån om du veta.
Som att gämföra en Formel 1 bil och en Fiat.
Det säger ju bara att man ska ha turbo
October 10, 2002
Argh, gratulerar, 9-3 Aero är min "drömbil" (Alltså, missförstå mig rätt, Ferrari, Porsche, M3, Lambo osv, men jag menar som man kanske faktiskt KAN ha råd att ha en gång).
När får man åka med? 8)
Fick du inte 17" Aero-fälgarna? Snålt. Dom är annars snygga för att vara original. 🙂
Well, igen, gratulerar. 🙂
June 3, 2001
Smirnoff wrote: hur många mil har den gått?
~7800 mil tyckte jag att jag såg.
http://w1.262.telia.com/~u2621.....T00088.JPG
Varför, varför, VARFÖR?!! :cy:
October 10, 2002
Gueno wrote: [quote=Smirnoff]hur många mil har den gått?
~7800 mil tyckte jag att jag såg.
http://w1.262.telia.com/~u26216698/Bilder/Bil/PICT00088.JPG
Varför, varför, VARFÖR?!! :cy:
Hehe, det är sexigt Gueno. 😛
May 9, 2001
149.900:- fick jag ge för den och den har nu gått 7803 mil.
Betalade kontant eftersom jag fick en hel del pengar över när jag sålde lägenheten.
Gueno:
Antar att du menar placeringen av nyckeln. Håller med, den suger.
Det kommer att ta ett tag innan jag vänjer mig med det.
Dessutom måste man lägga i backen för att kunna ta ur nyckeln.
Det är väl en typ av säkerhetsgrej antar jag.
Reglagen för fönsterhissarna skulle jag vilja ha sittandes i dörren.
Provade farthållaren idag också. Klart skön funktion om man ska åka lite längre sträckor.
Ska ju ner till morsan i Stockholm och fira jul.
Man märker att det är kraft i den. Det är väldigt lätt att komma upp i 140 - 150 med den.
Den drar iväg rätt bra även med 5:ans växel.
June 3, 2001
rsastin wrote: Gueno:
Antar att du menar placeringen av nyckeln. Håller med, den suger.Dessutom måste man lägga i backen för att kunna ta ur nyckeln.
Det är väl en typ av säkerhetsgrej antar jag.
Reglagen för fönsterhissarna skulle jag vilja ha sittandes i dörren.
:pray:
Vilken j*vla idiotidé! 😮
Det var nog det dummaste jag har hört, inte säkerhet - idioti.
Lagom roligt om man har kört in och kan köra ut.
Rycka i den där jäkla spaken hela tiden.
När dom bestämde vart nyckeln och knapparna för rutorna skulle sitta kan som inte vart nyktra alltså.
Men annars är den nog bra, grattis. 🙂
Inget jag skulle köpa men endå. 😛
July 18, 2003
En polare hade en sådan innan, fast en 03:a. De är underbara att åka i, drar inte för mycket bränsle om man kör försiktigt.
Men han fick för sig att han ville ha en bättre så han köpte en ny SAAB 9-3 SportSedan Aero lr vad de heter.
Samma komfort i den.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
May 9, 2001
Det är väl en vanesak men man tar ju sällan ur nyckeln under färd.
Gäller bara att komma ihåg att sätta i backen när man parkerat. Klar fördel att ha motorn avstängd också.
Får man ett "ryck" i benet så lär man dra iväg bakåt.
Men men, smådetaljer. Bra bil i övrigt. Jag är nöjd.
February 5, 2003
Min far köpte för någon vecka sen en Saab 93 2.0 Turbo 03a med 3000 mil på mätaren och jag tycker allt att den gammla karosen är bra mycket snyggare.
Varför saab har som ide att man måste ha i backen när man ska ha ur nyckeln är från de gammla saabarna som handbromsen funkade riktigt dåligt på och sen så har det left kvar och jag tycker att det är skoj med en bil som inte är som alla andra.
Skulle själv inte säga nej till en nyare saab men men har ju så bra medmin golf 2a som allt är så billigt till
1 Guest(s)