June 16, 2004
Pojo wrote: [quote=fisken][quote=Mind]nja titt som tätt är la lite att ta i.
det inträffar självklart, men jag har aldrig åkt i någon buss där chafören har verkat full.
visserligen kan dom köra väldigt konstigt ibland men inte redlöst.alkolås på vanliga personbilar gillar jag inte, dock skulle det vara bra att ha alkolås på folk som har torskat för ratfylla.
De var en i norrland för 2-3veckor sen som körde en skolbuss med 40 ungar i onykter. Tycker det skulle vara bra att om de kommer alkolås i alla fordon.
Sen undrar jag varför du är emot alkolås på personbilar? Är det för att du kör onykter ibland eller att du vill köra hem dagen efter och är osäker om du får köra då eller? 😀
Alkolås är nog bra men ensak om man till exempel måste snabbt till sjukhus från nåt konstigt ställe och sen får jävlas med låset för att man druckit en öl eller nåt blir ju lite skräckscenario.
Jag förstår visserligen din punkt, men har jag druckit några öl skulle jag aldrig köra min gravida fru till sjukhus, särskilt inte med tanke på att man har lite bråttom då. Då är det bättre att stoppa första bästa nyktra bilist och be om skjuts, riskerar hellre att barnet föds i bilen än att köra ihjäl min fru
3 Guest(s)