December 15, 2002
Ska till cypern imorn och upptäckte att mitt pass var lite för gammalt.
På cypriotiska ambassadens hemsida står det:
"Medborgare från Europeiska Unionen samt från Schweiz, Island, Liechtenstein och Norge får resa in i Cypern med sina nationella identitetskort, förutsatt att kortet är försett med innehavarens foto och att medborgarskap anges."
Jag använder mitt körkort som ID vanligtvis och på det finns det ju bild och nationalitet angett... Funkar det tror ni?
August 16, 2003
Extatic, är du helt säker på att din nationalitet är angiven på ditt körkort? jag känner ingen som har det nämligen och saknar själv något under nationalitetsfältet.
men om det skulle stå där så är det gilltigt, men dessa jävla invandrare och sossar som "det är rasistiskt om det står att jag är från turkiet" har gjort att det inte står vilken nationalitet man har på körkortet, att det står att det är ett svenskt körkort har altså inget med nationaliteten att göra.
December 15, 2002
Poontus wrote: Extatic, är du helt säker på att din nationalitet är angiven på ditt körkort? jag känner ingen som har det nämligen och saknar själv något under nationalitetsfältet.
men om det skulle stå där så är det gilltigt, men dessa j**la invandrare och sossar som "det är rasistiskt om det står att jag är från turkiet" har gjort att det inte står vilken nationalitet man har på körkortet, att det står att det är ett svenskt körkort har altså inget med nationaliteten att göra.
Nu när du säger det så. Men det stämmer, det står bara Sverige längst upp till höger. Fan, jag får väll skaffa ett provisoriskt pass för 1000 spänn då. :arg:
Inte 100%, men nog tror jag att ett pass behövs.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 15, 2002
De kräver inget pass, detta enligt deras ambassad i sverige...
Jag kommer skaffa ett provisoriskt pass på landvetter imorgon, för mitt körkort är tydligen inget giltigt inresebevis i cypern, för det saknar uppgifter om min nationalitet.
Så jävla dåligt enligt mig, de flesta använder ju körkortet som legitimation och då kan det ju vara bra om det står vilken nationalitet man har på det...
October 18, 2004
Lite halv Offtopic men frugans amerikanska pass funkar inte som ID på en svensk bank så helt logiska är dom inte när det gäller såna här saker.
Så ett provisoriskt pass är nog väldigt smart av dig.
Extatic wrote: De kräver inget pass, detta enligt deras ambassad i sverige...
Jag kommer skaffa ett provisoriskt pass på landvetter imorgon, för mitt körkort är tydligen inget giltigt inresebevis i cypern, för det saknar uppgifter om min nationalitet.
Så j**la dåligt enligt mig, de flesta använder ju körkortet som legitimation och då kan det ju vara bra om det står vilken nationalitet man har på det...
November 7, 2005
August 16, 2003
Dry_Ice wrote: Fick t.om flyga hem från österike med en arbekniv med en kniv på 7 cm 😀 Det var okej om jag var svensk medborgare sa dem.
klockren.
jag har en lumparkompis som skulle åka Stockholm-Gotland (han bor på Gotland) med flyg, han hade sin Mora 2000 i slidan hängandes synligt, han gick igenom metalldetektorn i säkerhetskontrollen *piiiip* dom tar honom åt sidan, scannar av honom lite snabbt med en handhållen detektor och sen fick han gå vidare.
October 10, 2004
Förra veckan när jag var på kreta så var en en kamrat som glömde sitt fina pass på flyget på väg till kreta, hon kom hem till sverige med sitt ID kort.
Och det finns inga ID kort där nationalitet står. Fast det kanske inte är samma regler på cypern, men borde vara då båda är EU länder.
1 Guest(s)