February 15, 2003
Halloj!
Jag blir 18 i sommar så det börjar bli dax att fundera på körkort.
Jag har redan "pluggat" en del "BonniersTrafikskola" och därför undrar jag om man kan göra ett teoriprov,
utan att gå i någon "skola", innan man är 18? Så att provet är klart den dagen man fyller 18?
Blev lite luddigt, hoppas ni förstår.. 🙂
October 16, 2003
Nej, det enda du kan göra är att boka provet till din 18-års dag... Man kan boka provet på Vägverkets hemsida
July 14, 2003
Om man inte går fordon, dom jävlar får göra både uppkörning och teori innan har jag för mig, iaf teorin, men om dom får göra uppkörningen strax innan också så får dom inte körkortslappen förrän dom fyllt 18... Är inte 100a på uppkörningen dock!
Men för alla andra är det 18 som gäller!
January 12, 2004
Bogus wrote: Nej, det enda du kan göra är att boka provet till din 18-års dag... Man kan boka provet på Vägverkets hemsida
när ändrade dom det?
November 22, 2001
optimuz wrote: Om man inte går fordon, dom j**lar får göra både uppkörning och teori innan har jag för mig, iaf teorin, men om dom får göra uppkörningen strax innan också så får dom inte körkortslappen förrän dom fyllt 18... Är inte 100a på uppkörningen dock!
Stämmer. Polarn fick vänta över ett halvår på sitt körkort efter han hade klarat uppkörningen.
February 15, 2003
Json_81 wrote: [quote=optimuz]Om man inte går fordon, dom j**lar får göra både uppkörning och teori innan har jag för mig, iaf teorin, men om dom får göra uppkörningen strax innan också så får dom inte körkortslappen förrän dom fyllt 18... Är inte 100a på uppkörningen dock!
Stämmer. Polarn fick vänta över ett halvår på sitt körkort efter han hade klarat uppkörningen.
Men varför har dom förtur? 😕
January 13, 2003
cHeNg_Ho wrote: [quote=Json_81][quote=optimuz]Om man inte går fordon, dom j**lar får göra både uppkörning och teori innan har jag för mig, iaf teorin, men om dom får göra uppkörningen strax innan också så får dom inte körkortslappen förrän dom fyllt 18... Är inte 100a på uppkörningen dock!
Men varför har dom förtur? 😕
Skulle gissa med att det har med kurserna att göra. Eftersom det ingår i deras linje och alla ska kunna läsa samtidigt så får det bli så att en del får göra proven innan de fyller 18.
January 6, 2006
May 17, 2004
Delph1 wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Delph1][quote=Tocky]det är som vanligt sossarna som är i farten. Korruption, förtryck och död är det dem lämnar efter sig.
Fel tråd eller? :wide:
//Andreas
ser du inte sammanhanget?
Not really..
//Andreas
bra då sitter vi alla i samma båt 😀
1 Guest(s)