April 18, 2003
Vilket av dom?
Körkortet för lätt mc tog jag när jag var 16 år och 2 månader, körkort för bil och tung lastbil samma dag jag fyllde 18, för tungt släp när jag var 21 och lite till.
Truckkort, maskinförarbok för grävmaskin, hjullastare, traktorgrävare mm där emellan...
April 18, 2003
Jiggly wrote: [quote=Starscream]farsan fick allt utom lastbil med tungt släp eller nåt när han tog sitt.. typ 30 år sen..
Edit: Såg att du redan svarat.. fast jag fattar ändå inte varför du sa det? Vart hör det hemma i diskussionen? 😕
Han kanske ville belysa skillnaden mellan då och nu? Kan ju berätta att min farsa fick sitt lastbilskort med släp utan uppkörning eller nått, det räckte med ett intyg från en arbetsgivare att han behövde det i jobbet så fick han det.
November 26, 2002
PaiN wrote: Jag är 18 år och jag ska förhoppningsvis ta mitt kort på tisdag. 🙂
Det är nästa exakt två månader efter min 18-års dag. What can I say; jag är lite dryg? 😛
jag har varit inskriven på en körskola i två och ett halvt år, kom inte och snacka om dryg =)
förhoppningsvis tar jag det innan lumpen
June 28, 2001
grattis, jag minns hur underbart det kändes att få det.
jäkla sleten bil du kör men vadfan spelar det för roll endå ?
själv kör man en sådanhär goding http://194.236.112.225/dump/Volvo22.jpg
dom flesta bilarna axar ifrån den utan att ens anstränga sig, men det kommer att straffa sig när dom kvaddar bilen.
February 1, 2002
Jiggly wrote: [quote=Starscream]farsan fick allt utom lastbil med tungt släp eller nåt när han tog sitt.. typ 30 år sen..
Edit: Såg att du redan svarat.. fast jag fattar ändå inte varför du sa det? Vart hör det hemma i diskussionen? 😕
irriterad på nåt vis? :wide:
Tror de var Rune eller nåt som sa att han hade kört upp för en del.. men quoten råkade försvinna.
October 11, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=Jiggly][quote=Starscream]farsan fick allt utom lastbil med tungt släp eller nåt när han tog sitt.. typ 30 år sen..
Han kanske ville belysa skillnaden mellan då och nu? Kan ju berätta att min farsa fick sitt lastbilskort med släp utan uppkörning eller nått, det räckte med ett intyg från en arbetsgivare att han behövde det i jobbet så fick han det.
Ah okej.. om man ser det på det sättet..
November 8, 2002
He, mind... Min Fiat Uno är min "plastfarmors" gammla, hon köpte den ny 93 och sen dess har den endast körts några gånger då och då, så den stått stilla rätt mkt! den är i mkt fint skick! tyvärr är det den simplaste av alla Uno som finns, det finns inte ens varvmätare i den 😀 men den är i mkt fint skick. funderar på att sälja den sen å köpa en fin Fiat Uno Turbo, bra drag i dem...
October 11, 2002
Starscream wrote: [quote=Jiggly][quote=Starscream]farsan fick allt utom lastbil med tungt släp eller nåt när han tog sitt.. typ 30 år sen..
irriterad på nåt vis? :wide:
Tror de var Rune eller nåt som sa att han hade kört upp för en del.. men quoten råkade försvinna.
Nej nej.. blev bara lite fundersam.. 😀
1 Guest(s)