March 23, 2003
NH|Noddan wrote: Jag har mitt första på tisdag.. Hopps jag klarar mig med det 🙂
Hur var provet jämfört med datorprov?
Jag tyckte det var mer orelevanta frågor, dvs när man måste besiktiga bilen pga siffrorna på reg-plåten, sen så var det inte lika många "ledande" frågor, såna som:
"varför ska man se upp med barn i trafiken? A) dom kan alla regler B) dom ser alla bilar C) dom kan springa ut bakom bilar när dom leker"
December 15, 2002
Bara att öva intensivt ett par dagar innan provet. Funkade bra för mig, hade bara 1 fel. Vet inte exakt hur de funkar nu, tog mitt 98 har jag för mig. Min skola hade en massa provpärmar som man kunde plöja igenom. Antar att de görs via datorn nu, men teorin är ju densamma.
April 1, 2001
Templar- wrote: Jahapp... då kuggade man på körkortsteoriprovet för första gången idag...
1 poäng ifrån G... det kan inte bli mer irriterande! 👿
Nån som vet nåt bra sätt att plugga inför det?
Programmen jag hade var ju helt olika frågeställningar mot det riktiga...
Kan man teroin så spelar det ingen roll hur frågorna ställs. Det går inte ut på att man lär sig frågorna och svaren till provet, då skiter det ju sig om frågorna inte är exakt likadana.
Ett bra sätt är väl att lära sig använda teorin i praktiken, så att man vet hur allt funkar, så klarar man frågorna också.
April 18, 2003
Teoriprovet är ju pinsamt enkelt, fattar inte hur man kan skicka ut folk i trafiken med så låga krav som vägverket har. Nä gör en rejäl genomgång av proven och utforma dom på ett sånt sätt att man måste KUNNA teorin för att klara av dom, innan man får köra upp... Det är ju trots allt liv och hälsa det är frågan om.
1 Guest(s)