July 10, 2003
NH|Noddan wrote: Jag gjorde mitt för 4 månader sen ungefär, teoriprovet var lätt som en plätt. Satte alla rätt på det faktiskt 😉
Jag fick väldigt mycket om regler och sådant, t.ex. "vem ska köra först och varför"-frågor.. lycka till!
Okej, ska kika lite mer på det 😉
Full pott alltså? det var fanimej inte dåligt! 😀
Tack, får hoppas på det bästa.
March 1, 2001
jag fick 58 eller 59 tror ja. hade inte läst på särskilt väl.
gick på sunt förnuft och känsla på många frågor. trafikmärken och logiken bakom dem bör man känna till, inte så svårt å andra sidan.
sen när jag kom till frågor om släpvagnsvikt, boggitryck och olika mopedklasser chansades det hejvilt men det gick som sagt vägen.
tänk till innan du lämnar in (använd "märk" funktionen på svåra frågor å gå gärna tebax å kolla dom igen för säkerhets skull om du har tid) å använd sunt förnuft.
Tid har man oxå så det räcker..tog 15 min att fylla i för mig. tror det är 40 eller 50 min man har att disponera.
lycka till
January 28, 2003
July 10, 2003
Jag ska iaf läsa ut boken för andra gången nu i veckan tänkte jag (läser bara vänstra sidan i boken om det inte är något jag inte förstår ;))
Sen tänkte jag jobba lite med Bonniers Trafikskola 4.0 som jag har på datorn. Sist jag gjorde provet i bonniers fick jag 47 poäng, varav noll poäng på miljön 🙂
January 7, 2004
May 25, 2003
Ska göra provet idag om några timmar för andra gången. Kuggade första gången (duh) med 49p. Kommer nog kugga idag igen :/ Om jag gör det skiter jag i körkort det närmaste året, det blir fan för dyrt att göra ett nytt test varje jävla vecka :/
Bonniers Trafikskola suger fan hårt. Har gjort ungefär 10 av deras prov, och lyckats varje gång med allt från 57 till 62 rätta svar, men så fort jag kom till vägverket fick jag 49. Då är det något som inte stämmer.
Och nu är jag så omotiverad att plugga också (Självklart har jag pluggat, men jag vet inte riktigt hur jag ska plugga ordentligt, Bonniers Trafikskola var som sagt ingen höjdare).
Bleh =/
Sur jag blir 🙁
December 31, 2001
Trasher wrote: Ska göra provet idag om några timmar för andra gången. Kuggade första gången (duh) med 49p. Kommer nog kugga idag igen :/ Om jag gör det skiter jag i körkort det närmaste året, det blir fan för dyrt att göra ett nytt test varje j**la vecka :/
Bonniers Trafikskola suger fan hårt. Har gjort ungefär 10 av deras prov, och lyckats varje gång med allt från 57 till 62 rätta svar, men så fort jag kom till vägverket fick jag 49. Då är det något som inte stämmer.
Och nu är jag så omotiverad att plugga också (Självklart har jag pluggat, men jag vet inte riktigt hur jag ska plugga ordentligt, Bonniers Trafikskola var som sagt ingen höjdare).
Bleh =/
Sur jag blir 🙁
Kännde likadant.
Det som funkar är STR trafikskola och den "vanliga" boken.
October 22, 2002
63/65 på B, 59/60 på C 59/60 på CE om jag inte minns fel. Var ju hos vägverket dagligen tyckte jag ett tag i höstas, tog C, CE och sen yrkeskompetens på 3 månader.
Teorin är inte svårt, som någon redan sagt så är det bara att använda sunt förnuft precis som man BÖR använda ute i trafiken fast som många inte GÖR.
Själv så skummade jag igenom boken när jag tog B-kortet, satt och körde 2 kvällar på trafikskolans dator innan provet.
På C och CE så läste jag boken 1 gång från präm till pärm. Läste sen på vissa delar någon gång till eftersom det är lite mer man ska kunna för dom behörigheterna. Sen så körde jag igenom alla delar på datorn 1 gång.
Men det bästa är att enbart att ta det lugnt och metodiskt och tänka logiskt.
LYCKA TILL!!
3 Guest(s)