January 21, 2004
Delph1 wrote: [quote=N1ko]förstår inte var du hör POP i korns låtar? har du ens hört nån annan än twisted transistor? om du ens hört den? korn låter inte som pop nånstans.. har du tex hört Throw Me Away? kallar du det pop så tycker du väl att 50 cent gör country..
Korn är populäristisk smörja.
//Andreas
whörd på den.. Bara för att det inte låter som Britney och gänget, betyder det inte att dom inte vill vara som hon, see?
November 9, 2001
//Andreas
vad bra du kan argumentera.. tecken på låg kunskap om det hela.. men visst, korn är pop och slipknot är hip hop eller? 😎
Nej då, jag vet precis vad jag pratar om. Korn, Sliknot, Linkin Park, Limp Bizkit, etc. Band som är tvungna att använda sig av andra metoder än bara spela bra musik för att synas. Typisk amerikansk rock utan något direkt djup.
//Andreas
Och vad använder korn för metoder då? De enda de har gjort är att spela bra musik och genom det har de blivit kända. Nått fel med det?
November 27, 2003
Cypress-h wrote: Och vad använder korn för metoder då? De enda de har gjort är att spela bra musik och genom det har de blivit kända. Nått fel med det?
Ex. videos som gå rlångt över gränsen e.g. som ger epileptiska anfall eller rent av blir barnförbjudna pga. överdrivet våld.
Nu metal för övrigt det absolut värsta som hänt metal-genren genom tiderna. Man tar stereotyp rap, bl.a. de tjatiga texterna om hur jobbigt de hade det i sin ungdom bla bla bla bla och slänger på några mörka gitarrer.
//Andreas
November 9, 2001
Delph1 wrote: [quote=Cypress-h]Och vad använder korn för metoder då? De enda de har gjort är att spela bra musik och genom det har de blivit kända. Nått fel med det?
Ex. videos som gå rlångt över gränsen e.g. som ger epileptiska anfall eller rent av blir barnförbjudna pga. överdrivet våld.
Nu metal för övrigt det absolut värsta som hänt metal-genren genom tiderna. Man tar stereotyp rap, bl.a. de tjatiga texterna om hur jobbigt de hade det i sin ungdom bla bla bla bla och slänger på några mörka gitarrer.
//Andreas
Klart att deras musik videos är överdrivna men vilket hårdrocksband har inte det idag? (typ rammstein) Samt de fick väl pris för videon till låten freak on a leash om jag inte minns helt fel. och ang metal så det kallas det väl för utveckling, vill du lyssna på den gamla skolan så får du väl kolla in det tyska utbudet.
November 27, 2003
Cypress-h wrote: Klart att deras musik videos är överdrivna men vilket hårdrocksband har inte det idag? (typ rammstein) Samt de fick väl pris för videon till låten freak on a leash om jag inte minns helt fel.
Att bara kombinera metal och musikvideos är ju fel redan där och nej det behöver inte bara våldsamt. Det är långt ifrån något tvång.
Cypress-h wrote: och ang metal så det kallas det väl för utveckling, vill du lyssna på den gamla skolan så får du väl kolla in det tyska utbudet.
Degenerering, inte utveckling.
//Andreas
December 31, 2001
Att ens nämna rammstein i sammanhanget med korn är ju bara för typiskt, där har du 2 fjortiss band det ena sämmre än det andra.
Att kalla rammstein hårdrock är i mina ögon fel då de har mer techno inslag än något jag tidigare hört utan att det ska vara dunka dunka.
Och som tidigare sagt så är det sådana som vill synas, titta bara på deras patetiska live spelningar, tyskar i plast, blir det roligare ?
September 5, 2001
Rammstein mer hårdrock än Korn?
Vem är mer blåst, britney eller aguliera?
Hehe, skiter om Korn är i släkt med britney, låter det bra så låter det bra.
Rammstain skulle jag inte pissa på om de brann. Sjukt dålig musik, sämre än nightwish (axel foley - wannabies:D).
Om Rammstain är hårdrock, vad är: Slayer, Pantera, In Flames, Grave Digger mfl. Nä, dom förtjänar nog inte ens att hamna i samma inlägg som riktiga musiker. Peace.
December 31, 2001
hawkie wrote: Rammstein mer hårdrock än Korn?
Vem är mer blåst, britney eller aguliera?Hehe, skiter om Korn är i släkt med britney, låter det bra så låter det bra.
Rammstain skulle jag inte pissa på om de brann. Sjukt dålig musik, sämre än nightwish (axel foley - wannabies:D).Om Rammstain är hårdrock, vad är: Slayer, Pantera, In Flames, Grave Digger mfl. Nä, dom förtjänar nog inte ens att hamna i samma inlägg som riktiga musiker. Peace.
Slayer ska vara trash metal
In-flames är även det metal, death metal säger de själva i alla fall fast man inte kanske tycker det. ( var bättre förr innan de blev komersiella)
Grave digger är väll power metal ?
Pantera vetefan
Så hårdrock är det inte och inte heller rammstein för de är" industri metal"
Edit: AC/DC är hårdrock hör du skillnaden ? 😛
September 5, 2001
Death On Wings wrote: [quote=hawkie]Rammstein mer hårdrock än Korn?
Vem är mer blåst, britney eller aguliera?Hehe, skiter om Korn är i släkt med britney, låter det bra så låter det bra.
Rammstain skulle jag inte pissa på om de brann. Sjukt dålig musik, sämre än nightwish (axel foley - wannabies:D).Om Rammstain är hårdrock, vad är: Slayer, Pantera, In Flames, Grave Digger mfl. Nä, dom förtjänar nog inte ens att hamna i samma inlägg som riktiga musiker. Peace.
Slayer ska vara trash metal
In-flames är även det metal, death metal säger de själva i alla fall fast man inte kanske tycker det. ( var bättre förr innan de blev komersiella)
Grave digger är väll power metal ?
Pantera vetefan
Så hårdrock är det inte och inte heller rammstein för de är" industri metal"
Edit: AC/DC är hårdrock hör du skillnaden ? 😛
Hehe se där ja. Jag placerar dem i samma kategori för att det finns ca 850000000 underkategorier till varje genre. Precis som du beskrev 🙂
Sisters of Mercy är väl industrimetal. Och dom låter ju inte alls som rammstain. Nä kiss på samtliga. Korn är bra, därmed basta.
September 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=hawkie]Sisters of Mercy är väl industrimetal. Och dom låter ju inte alls som rammstain. Nä kiss på samtliga. Korn är bra, därmed basta.
Sister of Mercy är Goth rock 😉
//Andreas
No way dude! =; Cradle of Filth är goth. Jag spyr galla bara jag tänker på vilken musik dem skapar. Inte alls som sisters, som är jäkligt bra f.ö. :-({|=
March 2, 2005
sofly. wrote: Vet inte om jag vågar lyssna på deras nya album. Lär bara bli besviken.
Korn var bra på nittiotalet, sedan dess.. trams.
Jag kan säg såhär till dig, utav det jag har hört fårn det nya albumet så låter det bra mycket bättre än take a look in the mirror som jag tycker är deras sämsta album! utav det jag har hört låter det annorlunda än de förra, men ändå så jävla bra..
asså jag fattar inte varför precis ALLIHOPA ska vara så orginella och hålla på "deras första album var bäst " :banghead: och nu är de bara skit.. då gillar ni inte korn.. tex om en kille älskar ett fotbollslag slutar han inte att titta på dem och älska dem bara för att de förlorar många matcher i rad, han är ett fan och kommer alltid titta på dem och stötta dem fast de ligger sisst i serien.. så är jag med korn.. men skillnaden är att jag tycker korn alltid lyckas med sitt sound, helt enkelt för att jag älskar korn oavsett hur det blir för de kan inte bli dåligt.. And that's thw way it is O:)
July 18, 2001
hawkie wrote: [quote=Delph1][quote=hawkie]Sisters of Mercy är väl industrimetal. Och dom låter ju inte alls som rammstain. Nä kiss på samtliga. Korn är bra, därmed basta.
//Andreas
No way dude! =; Cradle of Filth är goth. Jag spyr galla bara jag tänker på vilken musik dem skapar. Inte alls som sisters, som är jäkligt bra f.ö. :-({|=
hmm.. antingen har du eller jag en väldigt vriden bild av vad goth är. För mej är goth lungn å tung rock, ofta blandat med både ljus och mörk sångröst (ex beseech). Cradle of Filth är ju nått infernaliskt ettrigt läte som man inte orkar lyssna på medans goth är fint 🙂
November 27, 2003
hawkie wrote: [quote=Delph1][quote=hawkie]Sisters of Mercy är väl industrimetal. Och dom låter ju inte alls som rammstain. Nä kiss på samtliga. Korn är bra, därmed basta.
//Andreas
Cradle of Filth är Heavy metal enligt dom själva iaf. Goth metal skulle jag kanske kalla det, men inte Goth rock.
Sisters of mercy är Goth rock vare sig du vill eller inte. 😉
//Andreas
September 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=hawkie][quote=Delph1][quote=hawkie]Sisters of Mercy är väl industrimetal. Och dom låter ju inte alls som rammstain. Nä kiss på samtliga. Korn är bra, därmed basta.
//Andreas
Cradle of Filth är Heavy metal enligt dom själva iaf. Goth metal skulle jag kanske kalla det, men inte Goth rock.
Sisters of mercy är Goth rock vare sig du vill eller inte. 😉
//Andreas
PFFFFT! Ah, okej då. Spelar ingen roll vad det är, egentligen.
Men om vi kollar på alla som kallar sig "gothare" så ser dom oftast ut som kiss medlemmarna o lyssnar på just cradle of filth. Kanske jag som generaliserar?
Då är alltså HIM också goth?
November 27, 2003
hawkie wrote: PFFFFT! Ah, okej då. Spelar ingen roll vad det är, egentligen.
Men om vi kollar på alla som kallar sig "gothare" så ser dom oftast ut som kiss medlemmarna o lyssnar på just cradle of filth. Kanske jag som generaliserar?Då är alltså HIM också goth?
Majoriteten av alla s.k. gothare är wannabees. Du har med största sannoliket aldrig träffat en riktig gothare om jag ska spela på oddsen.
CoF är inget en riktig gothare skulle bry sig, det är snarare något en deprimerad, översminkad 14-åring lyssnar på i tron att det är goth 😉
HIM är love metal 😉
//Andreas
March 5, 2002
Delph1 wrote: [quote=hawkie]PFFFFT! Ah, okej då. Spelar ingen roll vad det är, egentligen.
Men om vi kollar på alla som kallar sig "gothare" så ser dom oftast ut som kiss medlemmarna o lyssnar på just cradle of filth. Kanske jag som generaliserar?Då är alltså HIM också goth?
Majoriteten av alla s.k. gothare är wannabees. Du har med största sannoliket aldrig träffat en riktig gothare om jag ska spela på oddsen.
CoF är inget en riktig gothare skuklle bry sig, det är snarare något en deprimerad, översminkad 14-åring lyssnar på i tron att det är goth 😉
HIM är love metal 😉
//Andreas
:pray: :pray: :pray: :pray:
December 31, 2001
Delph1 wrote: [quote=hawkie]PFFFFT! Ah, okej då. Spelar ingen roll vad det är, egentligen.
CoF är inget en riktig gothare skulle bry sig, det är snarare något en deprimerad, översminkad 14-åring lyssnar på i tron att det är goth 😉
HIM är love metal 😉
//Andreas
En riktig gothare skulle nog aldrig lyssna på Cradle of filth.
Men en 14 åring skulle säkerligen lyssna på det och tro att det är goth men det är black metal 😀
1 Guest(s)