May 23, 2002
Marron wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Marron]vet inte vad jag ska köpa...
har du ingen bild på den Grayfox?
Du ska ha en Aprilia RS 125... sååå sweet!
Ska köpa en RS 50 på våren... Är ju bara 14 🙄
vill ju ha en offroad eller enduro..=) ingen racer...men men..
vad tycker ni om denna? http://www.hondamc.com/model_index.asp?action=show&id=298&cat_id=3#
Toppar ca 100 km/h...inte så jätte dyr heller..
MTX är ju i stort sett samma maskin fast äldre. Går fläskigt mycke värre även när den är strypt...
April 3, 2003
Någon som måste läsa på lite om MC reglerna här ser jag. Så snälla inga uttalanden som man bara gissar sig fram till.
Tung mc, 25+kw finns det 2 sätt att ta, det ena är att ta tung MC när man är 21+ och då få köra det och det andra är att ta när man är mellan 18-21 men då måste man vänt i 2 år innan man får sätta sig på en maskin med mer än 25kw på bakhjulet.
Sen så spelar det ingen roll hur många KW 125:an har, bara det står 11 på pappret 😀
April 23, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Grayfox]Har skaffat Mc´n nu sitter på 46hk i 160km/h köpte en gammal syzUki,
här kommer svaret på din fråga Marro dom på besiktningen frågade mig bra vilken årmodell det var ingett mér =)
Har du 46hk så går den garanterat fortare än 160.....
>fartmätarn går till 160km/h
May 23, 2002
-Gurra- wrote: Någon som måste läsa på lite om MC reglerna här ser jag. Så snälla inga uttalanden som man bara gissar sig fram till.
Tung mc, 25+kw finns det 2 sätt att ta, det ena är att ta tung MC när man är 21+ och då få köra det och det andra är att ta när man är mellan 18-21 men då måste man vänt i 2 år innan man får sätta sig på en maskin med mer än 25kw på bakhjulet.Sen så spelar det ingen roll hur många KW 125:an har, bara det står 11 på pappret 😀
Du ser ut att ha gissat själv. Du kan ta mellanklass när du är 17 år och 6 månader, och sedan köra upp IGEN för att få köra obegränsade cyklar efter 2 år. Det är inte bara ta kortet och vänta 2 år, ska du köra större maskiner måst du visa att du kan hantera kraftigare saker.
Det spelar roll med kw. Råkar du ut för en olycka kan du inte räkna med att bli vänligt bemött av varken vägverket eller försäkringsbolag. Du kan tom. bli skuldsatt.
1 Guest(s)