February 20, 2003
Halloj
HAr en liten fundering.. 😮
Vad kostar det ungefär att lämna in sin dator till en firma för att utföra följande.
Felsökning...Formatering och omistallation av operativsystem+drivrutiner osv...och uppgradering av minne,alltså sätta i mer minne...
Har ni någon aning... 😀
February 20, 2003
Coore wrote: beror ju helt på hur mycket mera minne du ska ha.
Men de tar säkert flera tusen.
Varför inte göra det själv? Eller be någon kompis.
Det är jag som ska fixa åt en annan och ta betalt vet inte hur mycket jag ska ta....förutom priset på minne som är 475 KR
December 2, 2001
Alien Alliance TM wrote: [quote=Coore]beror ju helt på hur mycket mera minne du ska ha.
Men de tar säkert flera tusen.
Varför inte göra det själv? Eller be någon kompis.
Det är jag som ska fixa åt en annan och ta betalt vet inte hur mycket jag ska ta....förutom priset på minne som är 475 KR
Själv skulle jag nog inte ta mer än 800:- för besväret.... tycker det låter rimligt om det inte är en kompis
April 22, 2003
Alien Alliance TM wrote: Halloj
HAr en liten fundering.. 😮
Vad kostar det ungefär att lämna in sin dator till en firma för att utföra följande.
Felsökning...Formatering och omistallation av operativsystem+drivrutiner osv...och uppgradering av minne,alltså sätta i mer minne...
Har ni någon aning... 😀
Frågan är om man vågar lämna in sin dator efter det man såg på Insider :cy:
January 28, 2003
Mac wrote: Frågan är om man vågar lämna in sin dator efter det man såg på Insider :cy:
du har inte funderat över hur "lätt" det är att felsöka en dator när kunden kommer in och säger
"Den startar inte"
det är grymt tidsödande och oftast beror det på massa saker... det är det första man lär sig när man jobbar på en datorfirma, men dom flesta lyckas alltid förtränga det och ser bara priset
och om du tror på något av achbergs reportage kan jag inte mer än beklaga mig... hans verklighetsuppfattning är ungefär lika sann som att det finns smurfar i skogarna..
February 20, 2003
pbol wrote: MrWeizel
Märkligt att du känner behov att försvara Dataprince, klart oseriöst att byta ut saker utanvidare.Går naturligtvis felsöka utan att debitera kunden för onödiga delar.
Håller med ...!!!!
Men har ni några förslag på vad jag kan ta betallt för detta....
Felet var lite master slave skit med hDD diskarna och så hade han installerat felaktiga drivisar till graffe kortet....men jag valde att ominstallera operativ.
January 20, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Mac]Frågan är om man vågar lämna in sin dator efter det man såg på Insider :cy:
du har inte funderat över hur "lätt" det är att felsöka en dator när kunden kommer in och säger
"Den startar inte"
det är grymt tidsödande och oftast beror det på massa saker... det är det första man lär sig när man jobbar på en datorfirma, men dom flesta lyckas alltid förtränga det och ser bara priset
och om du tror på något av achbergs reportage kan jag inte mer än beklaga mig... hans verklighetsuppfattning är ungefär lika sann som att det finns smurfar i skogarna..
Det är inte så jobbigt de är bara latheten som tar över där.
Speciellt om man håller på med sånt när man jobbar så ska allting gå extra smidigt.
Det är helt sjuka priser de tar för att "felsöka" som egentligen inte är ett tungt jobb utan bara pilla lite i hårdvaran eller bios osv...
Datorbutikerna är de sista som ska klaga med tanke på deras priser nästan lika o köpa nya delar istället.
January 20, 2003
Alien Alliance TM wrote: [quote=pbol]MrWeizel
Märkligt att du känner behov att försvara Dataprince, klart oseriöst att byta ut saker utanvidare.Går naturligtvis felsöka utan att debitera kunden för onödiga delar.
Håller med ...!!!!
Men har ni några förslag på vad jag kan ta betallt för detta....
Felet var lite master slave skit med hDD diskarna och så hade han installerat felaktiga drivisar till graffe kortet....men jag valde att ominstallera operativ.
Hur länge tog de då? typ en timme eller två?
Känner du människan som du gör detta för?
Isåfall skulle jag nog max ett par hundra eller nåt.
Om det är nån som du inte känner så kan du väl försöka få mer 🙂
Jag kör oftast tjänster och gentjänster bara, hålla på med datorer är bara kul om inte så ska man inte hålla på med det 🙂
September 29, 2003
February 20, 2003
sPaZz wrote: [quote=Phrizzawh]beror ju helt på hur bra polare ni är... Är man riktig vän så hade man inte tagit betalt alls. men säg typ 500 för ram + 200 eller 300 för det andra 😮
Ne håller med där, är det ngn man känner bra så tar jag inte betalt alls för att fixa saker =)
Det är ingen polare....en ytligt bekant bara.......
2 Guest(s)