Kosttillskott|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kosttillskott
MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 21, 2004 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns ju en djungel av olika grejor. Det mesta är väl ganska onödigt antar jag. Power Drive t.ex.

''Varför klarar vissa människor med hjälp av mental styrka att göra fantastiska prestationer medan andra ej klarar det.
Power Drive är svaret. Den ger dig maximal mental
skärpa vid dina träningspass.''

🙄

Men eftersom jag tränar 5-6 dagar i veckan så vill jag naturligtvis uppnå så bra resultat som möjligt. Har hittills bara kört med proteinpulver (triple whey fuel och whey-80) sen så har jag testat att köra med kreatin också. Finns det något annat som är värt att testa på? Tribulus?

http://www.nutritionstore.se/p.....cts_id=129

Finns ju som sagt nästan hur mycket grejor som helst.

http://www.gymgrossisten.com/t.....vriga.html

Hur är det med Myostat? Ren skit? Finns det några bra Testosteronhöjande preparat?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
802580
December 21, 2004 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote:

Hur är det med Myostat? Ren skit? Finns det något bra Testosteronhöjande preparat?

Tittar han för mycket nedåt??

http://home.planetinternet.be/....._song.html

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
802584
December 21, 2004 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Gainer och ALA.

MoNsTeR
Member
Medlem
802585
December 21, 2004 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

http://home.planetinternet.be/....._song.html

Nej, det skulle i så fall vara för att öka muskeltillväxten

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
802623
December 22, 2004 - 2:41 am
sp_Permalink sp_Print

Provat svensk husmanskost?

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
802645
December 22, 2004 - 6:46 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=MoNsTeR]

Hur är det med Myostat? Ren skit? Finns det något bra Testosteronhöjande preparat?

http://home.planetinternet.be/~merce007/maaike/penis_song.html

Givande inlägg i diskussionen?

OnTopic iaf: Verkar ju som du bara har gainer kvar att testa av de "vettiga" grejjerna 🙂 Om jag var du så hade jag nog kollat över resten av min kost istället. När jag käkade gainer ( Twinlab Super Gainers Fuel) så svällde min mage upp som f-n. Inte snyggt och inte kul. 🙂

Skulle inte förlita mig för mycket på pillertrillar burkar. Riktig hardcore träning, rätt mängd proteinpulver vid rätt tillfällen och bra kost i övrigt så kommer resultaten.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
802668
December 22, 2004 - 8:12 am
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: [quote=ilg@dd][quote=MoNsTeR]

OnTopic iaf: Verkar ju som du bara har gainer kvar att testa av de "vettiga" grejjerna 🙂 Om jag var du så hade jag nog kollat över resten av min kost istället. När jag käkade gainer ( Twinlab Super Gainers Fuel) så svällde min mage upp som f-n. Inte snyggt och inte kul. 🙂

Skulle inte förlita mig för mycket på pillertrillar burkar. Riktig hardcore träning, rätt mängd proteinpulver vid rätt tillfällen och bra kost i övrigt så kommer resultaten.

Kan liksom inte hålla mej från sarkasm när tunnisar börjar prata om bygga muskler med hjälp av preparat..
Sorry..
Skaffa ett tungt jobb eller nått..
Lustiga typer det där oftast..Lägger ner en förmögenhet på gym etc, men att skotta lite snö eller annan nytta och få gratis träning är inte så intressant..
Oki, kanske generaliserar lite, men vi har en sån på byn.
Ät vettigt och använd kroppen på ett vettigt sätt så kanske ni blir lite småkralliga.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

MoNsTeR
Member
Medlem
802674
December 22, 2004 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Provat svensk husmanskost?

Japp

MoNsTeR
Member
Medlem
802675
December 22, 2004 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: [quote=ilg@dd][quote=MoNsTeR]

Jag har testat super gainer. Det är inte riktigt min grej, dels för att det smakar apa och dels för att jag har väldigt lätt att lägga på mig massa dökött.

MoNsTeR
Member
Medlem
802676
December 22, 2004 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=KorSpo][quote=ilg@dd][quote=MoNsTeR]

Kan liksom inte hålla mej från sarkasm när tunnisar börjar prata om bygga muskler med hjälp av preparat..
Sorry..
Skaffa ett tungt jobb eller nått..
Lustiga typer det där oftast..Lägger ner en förmögenhet på gym etc, men att skotta lite snö eller annan nytta och få gratis träning är inte så intressant..
Oki, kanske generaliserar lite, men vi har en sån på byn.
Ät vettigt och använd kroppen på ett vettigt sätt så kanske ni blir lite småkralliga.

Att jag skulle vara en ''tunnis'' vad grundar du det på? Nu tänker jag inte sitta här och försöka imponera med en massa siffror på hur mycket jag lyfter osv, i så fall är det bättre att du hänger med till gymmet så får du själv avgöra om jag är en ''tunnis'' eller inte. Men nu är det faktiskt så att jag har tränat ett bra tag och funderar på att testa något nytt, om det nu finns något som är värt att testa.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
802703
December 22, 2004 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

Folk som drar till med siffror kan inte imponera på mej..
Vi kan gräva diken eller lasta höbunt en stund istället.
På så sätt gör musklerna nytta i samma veva..

Fire
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
802706
December 22, 2004 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle kunna rekommendera Nytric EFX - http://www.maxielit.net/nytricefx.html

Fungerat jävligt på mig och mina kompisar som har testa det, mycket bättre styrka och hårdhet. Man behåller pumpen efter passet mycket bättre än vad man annars gör utan.

Sen ang. husmanskost räcker, nja jag måste äta sådana fruktansvärda mängder mat för att gå upp i vikt. Så jag måste ha gainer och protein som tillskott om jag inte vill göra nå annat än att laga mat och äta hela dagarna, det funkar inte om man har hög förbränning att enbart äta mat.

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
802707
December 22, 2004 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Personligen tycker jag inte du behöver nånting utav de där
om du inte är uppe på riktig tävlingsnivå i bodybuildning/styrkelyft
då dom knappast göra jättestoraökningar utan bara för dom
tävlande som vill ha det "yttersta".. För en vanlig Svensson
räcker det med lite extra protein och kanske kreatin om du vill det..
Kreatin verkar dock olika mycke beroende på person.

MoNsTeR
Member
Medlem
802708
December 22, 2004 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Folk som drar till med siffror kan inte imponera på mej..

Det kan vi göra, men för att ta reda på huruvida jag är en ''tunnis'' eller ej så tror jag att ett pass på gymmet är mer effektivt. Brukar träna på Skatås i Göteborg om du vet var det ligger. Här har du mitt schema

Måndag: Rygg, Biceps, Mage
Tisdag: Triceps, Axlar, Bröst
Onsdag: Ben
Torsdag: Rygg, Biceps, Mage
Fredag: Triceps, Axlar, Bröst
Lördag: Ben (ibland)
Söndag: Slappa

Tränar inte på samma tider varje dag så hör gärna av dig innan om du vill hänga på. Det kostar 50 spänn om du kommer innan kl2 och 60 om du kommer efter.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
802710
December 22, 2004 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: [quote=ilg@dd]Folk som drar till med siffror kan inte imponera på mej..

Det kan vi göra, men för att ta reda på huruvida jag är en ''tunnis'' eller ej så tror jag att ett pass på gymmet är mer effektivt. Brukar träna på Skatås i Göteborg om du vet var det ligger. Här har du mitt schema

Måndag: Rygg, Biceps, Mage
Tisdag: Triceps, Axlar, Bröst
Onsdag: Ben
Torsdag: Rygg, Biceps, Mage
Fredag: Triceps, Axlar, Bröst
Lördag: Ben (ibland)
Söndag: Slappa

Tränar inte på samma tider varje dag så hör gärna av dig innan om du vill hänga på. Det kostar 50 spänn om du kommer innan kl2 och 60 om du kommer efter.

Nu har jag kanske lite andra intressen än att resa 80mil för att se en stadsbo "spela skivstång"..
Kan iofs meddela ifall jag har något ärende i dom trakterna.
Med tunnis menar jag folk som inte orkar jobba fysiskt..Ser inget meriterande med att spendera tid på gym, eftersom det inte är till någon nytta..
Att man hivar upp t.ex 150kg på en skivstång en gång är i min mening ingen merit..Lyfter du däremot upp 200st 25kg höbalar i en lastbil, ja, där har du gjort en insats iaf..+ att du förhoppningsvis får betalt och på så sätt betald träning.

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
802723
December 22, 2004 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Man kommer långt på proteinpulver och kreatin, håll dig till det.

Läs på lite om kost istället för att hålla på och mixtra med preparat som sägs påverka dina testonivåer. Vill du ändå göra det kan du ju stiga på en thai 10/60 kur direkt.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
802724
December 22, 2004 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

Farsan har jobbat som bonde i 45 år, när han var som störst för 10 - 15 år sedan så hade han mått och styrka (stats) som flera av er bara kan drömma om. Allt byggt på "mat och potatis" och mjölk...

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
802726
December 22, 2004 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Farsan har jobbat som bonde i 45 år, när han var som störst för 10 - 15 år sedan så hade han mått och styrka (stats) som flera av er bara kan drömma om. Allt byggt på "mat och potatis" och mjölk...

Det är alldeles riktigt.
Det finns en övertro på alla dessa kosttillskott.

Riktigt och varierad matintag är klart bäst.
Det räcker långt.

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
802728
December 22, 2004 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Det är väl ingen som sagt att det inte går att bygga på husmanskost.

Vilka resultat hade han uppnått utan allt animaliskt fett och med lite högre E% Protein?
Det vet varken du eller jag, men förmodligen är det ju knappast sämre.

Edit: Ett kostillskott är tillskott, inget man ersätter maten med. Jag kan inte se att någon påstått något annat?

Fire
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
802744
December 22, 2004 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Pingen wrote:
Edit: Ett kostillskott är tillskott, inget man ersätter maten med. Jag kan inte se att någon påstått något annat?

Exakt, hade inte kunna sagt det bättre själv! 🙂

För mig är styrketräning en hobbey, att säga att det onödigt att gå på gymmet istället för att jobba, ungefär som att säga att det e onödigt att ha en hobbey när man kan jobba konstant, tv och annan vilotid är onödigt etc. 🙄

Ett träningspass för mig är ett sätt för mig att "slappna av" och rensa tankarna.

Jag mår helt enkelt bättre när jag styrketränar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 366
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL