Kosttillskott|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kosttillskott
MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
sp_UserOfflineSmall Offline
802778
December 22, 2004 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=MoNsTeR][quote=ilg@dd]Folk som drar till med siffror kan inte imponera på mej..
Vi kan gräva diken eller lasta höbunt en stund istället.
På så sätt gör musklerna nytta i samma veva..

Det kan vi göra, men för att ta reda på huruvida jag är en ''tunnis'' eller ej så tror jag att ett pass på gymmet är mer effektivt. Brukar träna på Skatås i Göteborg om du vet var det ligger. Här har du mitt schema

Måndag: Rygg, Biceps, Mage
Tisdag: Triceps, Axlar, Bröst
Onsdag: Ben
Torsdag: Rygg, Biceps, Mage
Fredag: Triceps, Axlar, Bröst
Lördag: Ben (ibland)
Söndag: Slappa

Tränar inte på samma tider varje dag så hör gärna av dig innan om du vill hänga på. Det kostar 50 spänn om du kommer innan kl2 och 60 om du kommer efter.

Nu har jag kanske lite andra intressen än att resa 80mil för att se en stadsbo "spela skivstång"..
Kan iofs meddela ifall jag har något ärende i dom trakterna.
Med tunnis menar jag folk som inte orkar jobba fysiskt..Ser inget meriterande med att spendera tid på gym, eftersom det inte är till någon nytta..
Att man hivar upp t.ex 150kg på en skivstång en gång är i min mening ingen merit..Lyfter du däremot upp 200st 25kg höbalar i en lastbil, ja, där har du gjort en insats iaf..+ att du förhoppningsvis får betalt och på så sätt betald träning.

Om det är till nytta att spendera tid på gym är upp till var och en att avgöra. De jag känner tycker hursomhelst att det är roligare att lyfta skrot på ett gym än att lassa upp höbalar i en lastbil. För mig så är det dessutom ett sätt att umgås med mina kompisar. Sen varför det skulle göra mig oförmögen att jobba fysiskt på andra sätt förstår jag fortfarande inte.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
802835
December 22, 2004 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Att man hivar upp t.ex 150kg på en skivstång en gång är i min mening ingen merit..Lyfter du däremot upp 200st 25kg höbalar i en lastbil, ja, där har du gjort en insats iaf..+ att du förhoppningsvis får betalt och på så sätt betald träning.

Säg mig vad det är för skillnad mellan att lyfta höbalar och skivstänger? Tror du musklerna märker nån skillnad? Dessutom är det inte samma sorts träning, på gymmet tränar de flesta för att bli stora, dvs tung belastning och få repetitioner, bönder kan jag tänka mig gör samma grej en jävla massa gånger och då får man ju sega muskler. Självklart lyfter dom ju riktigt tunga grejer färre gånger också men det är ju mest "uthållighetsträning", om man nu ska kalla böndernas arbete för träning.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
802871
December 22, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltid roligt att se folk här inne prata om träning.
Dock verkar en del folk inte förstå vad de som går på gym försöker uppnå, vi försöker inte vara packåsnor utan bli starkare, och enda sättet att bli det är att köra med tyngre skit hela tiden.

Och kostillskott ger allt en kick beroende på hur man tränar och hur man äter, man ska inte yttra sig om hur det är att använda det om man inte testat på egen hand och bildat sig en egen uppfattning.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
802885
December 22, 2004 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Pingen wrote:
Edit: Ett kostillskott är tillskott, inget man ersätter maten med. Jag kan inte se att någon påstått något annat?

Saken är att merparten av de som tar kosttillskotten gör det av tilltro till reklam. I stort sett alla kan klara sitt tränande utan att använda något som helst kosttillskott, bara genom att äta sunt och nyttigt. Kosttillskotten är till 99% totalt onödiga och överdrivet dyra.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
802902
December 22, 2004 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Pingen] Edit: Ett kostillskott är tillskott, inget man ersätter maten med. Jag kan inte se att någon påstått något annat?

Saken är att merparten av de som tar kosttillskotten gör det av tilltro till reklam. I stort sett alla kan klara sitt tränande utan att använda något som helst kosttillskott, bara genom att äta sunt och nyttigt. Kosttillskotten är till 99% totalt onödiga och överdrivet dyra.

Det beror helt på hur man ser det, visst många, många nybörjare gör det nästan helt i onödan. Men exempel som gainer och kreatin. Du kan inte få i dig så mycket kreatin som du vill ha i dig via vanlig kost, det går, men det är inte rimligt. Gainer är ett billigt alternativ (ifall man inte kör på twinlab och märkesprylar), att få i sig både snabba kolisar och snabb protein via vanlig kost, direkt efter träning, lätt att få ner. Svårt att hitta det i vanlig kost.

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
802903
December 22, 2004 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Vissa gånger kan man inte ha med en måltid med det näringsinnehåll som behövs efter en måltid.
Det är helt enkelt billigare och smidigare att ha med en protein/gainerdrink (~5-7kr) till gymmet än ett hekto skumgodis (~6kr) och 4 kokta ägg (~8kr). Dessutom är det biologiska värdet hos vassleprotein högre än hos ägg.

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
804037
December 23, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.ast-ss.se/styrke_tr.....rip_of.asp

Finns helt klart mycket skit. Förstår inte varför gymgrossisten ens säljer smörjan.

http://www.gymgrossisten.com/t.....vriga.html

Myostat:

''Man bör använda denna produkt i ett minimum av 60 dagar för att få resultat. Denna ökning av muskelmassa ger permanent ökning.

En burk innehåller 80 kapslar och räcker i 20 dagar.(Du behöver alltså minst tre burkar)''

En burk kostar för övrigt 749:- 🙄

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
804077
December 23, 2004 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: http://www.ast-ss.se/styrke_tr.....rip_of.asp

Finns helt klart mycket skit. Förstår inte varför gymgrossisten ens säljer smörjan.

http://www.gymgrossisten.com/t.....vriga.html

Myostat:

''Man bör använda denna produkt i ett minimum av 60 dagar för att få resultat. Denna ökning av muskelmassa ger permanent ökning.

En burk innehåller 80 kapslar och räcker i 20 dagar.(Du behöver alltså minst tre burkar)''

En burk kostar för övrigt 749:- 🙄

haha, sen innehåller väll dom där pillrena bara socker typ, jävla placeboskit 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 367
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL