Kötider till uppkörningen helt otroligt!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kötider till uppkörningen helt otroligt!
yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 31, 2007 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var runt 2-3 veckor kö att skriva teoriprovet, som tur bokade jag en månad innan och fick då jag ville och klarade skiten på första försöket.

Halkbana, 2 veckor kö, även nu avklarad.

Uppkörningen! 2 månader kö!!! Va i helvete är det? Hur fan tänker vägverket när det är 2 månader kö till uppkörningen? Jag bokade min uppkörning till den 11:juni men avbokade då jag inte kunde då. Fick ny tid till 13:juli.. dum som jag är kom jag inte på att jag är på Gotland då :/ Så det var till att boka om för 5 dagar sen. Har nu tid 24:de juli. Men varför ska det ta sådan tid? Stockholm är väl ändå en stor stad, många vill ha körkort, men fortfarande har de svårt att öppna nya anläggningar? Det finns sju ställen att göra uppkörninge på i Stockholm, va fan är det för skit? Sen inte tala om att vissa ställen är svårare att köra upp på och vissa andra nekar dig körkortet för alla möjliga löjliga orsaker. Sen ska man boka om när man misslyckas och vänta 2 månader :/
Misslyckas jag nu den 24:de juli kommer jag antagligen få nästa tid någon gång i slutet av augusti början på september om inte senare.

Privatisera uppkörningsanläggningar? JA TACK!

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1140485
May 31, 2007 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Somaren är populär tid att ta körkort på, lägg därtill semestern så får du ett packat schema.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1140487
May 31, 2007 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Somaren är populär tid att ta körkort på, lägg därtill semestern så får du ett packat schema.

Stoppar väl inte vägverket från att rekrytera mer personal?

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1140498
May 31, 2007 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

de ändrde väll systemet nu så att om man gör teoriprovet så har man två månder på sig att göra uppkörningen också 😉
sen måste man göra om teoriprovet en gång till 😀

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1140501
May 31, 2007 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=csm101]Somaren är populär tid att ta körkort på, lägg därtill semestern så får du ett packat schema.

Stoppar väl inte vägverket från att rekrytera mer personal?

nej det är ju klart.
Men vad jag minns så är väl "trycket" rätt bra resten av året väl? Dvs ingen brist/lång väntetid resten av året...

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
1140503
May 31, 2007 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

ring varje dag och se om det är nån som avbokat, hör även med närliggande orter

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1140504
May 31, 2007 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Körde upp i vintras, var över en månad kö i hemkommunen, fick uppskrivningen inom 2 veckor och sen uppkörningen 1.5 vecka efter uppskrivningen.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1140507
May 31, 2007 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Då har det ju blivit bättre.
När jag tog körkort var det 3 månaders väntetid.
Och en månad för teorin.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1140513
May 31, 2007 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Hört talas om sista minuten?
Brukar alltid gå att få tag på om man lägger manken till.

gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
1140519
May 31, 2007 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: de ändrde väll systemet nu så att om man gör teoriprovet så har man två månder på sig att göra uppkörningen också 😉
sen måste man göra om teoriprovet en gång till 😀

nope det har dom inte gjort...

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
1140525
May 31, 2007 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Funkar sista minuten då? Jag har tänkt att sitta som en jude och ringa 08.00 varje dag, men jag lär ju inte vara ensam om det :/ Får sitta från alla telefoner jag har här hemma och ringa isf.

Men fortfarande varför är det så svårt att utöka tillgängligheten? Inte direkt så att de kan gå på förlust ?

macrus
Member
Medlem
1140532
May 31, 2007 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: Funkar sista minuten då? Jag har tänkt att sitta som en jude och ringa 08.00 varje dag, men jag lär ju inte vara ensam om det :/ Får sitta från alla telefoner jag har här hemma och ringa isf.

Men fortfarande varför är det så svårt att utöka tillgängligheten? Inte direkt så att de kan gå på förlust ?

Ja det funkar.

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
1140539
May 31, 2007 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=yazaka]Funkar sista minuten då? Jag har tänkt att sitta som en jude och ringa 08.00 varje dag, men jag lär ju inte vara ensam om det :/ Får sitta från alla telefoner jag har här hemma och ringa isf.

Ja det funkar.

Hur lång tid tar det innan man får tag på en tid isf?

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1140564
June 1, 2007 - 3:28 am
sp_Permalink sp_Print

sommaren är ju alltid full.. Har du kollat angränsade kommuner om dom har lediga tider?

macrus
Member
Medlem
1140594
June 1, 2007 - 8:05 am
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: [quote=macrus][quote=yazaka]Funkar sista minuten då? Jag har tänkt att sitta som en jude och ringa 08.00 varje dag, men jag lär ju inte vara ensam om det :/ Får sitta från alla telefoner jag har här hemma och ringa isf.

Ja det funkar.

Hur lång tid tar det innan man får tag på en tid isf?

Ring varje dag så bör du få en inom några dagar.

redmark
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 9
1140615
June 1, 2007 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Ring varje dag så bör du få en inom några dagar.

Precis vad jag tänkte säga.. Det är alltid någon tok som avbokar wink

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
1140632
June 1, 2007 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: sommaren är ju alltid full.. Har du kollat angränsade kommuner om dom har lediga tider?

Jo jag kollar gränsande kommuner också, det är i hela stockholms län. Men på hela stockholms län delar vi på 7 uppkörnings anläggningar :/

Alternativt kan jag testa få tid i andra län, men känns lite dumt att åka 10 mil bara för att göra en uppkörning. Desutom är jag ju inte van vid deras trafik och vägar då det lär vara lite olika.

macrus
Member
Medlem
1140638
June 1, 2007 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: [quote=Bjornstrom]sommaren är ju alltid full.. Har du kollat angränsade kommuner om dom har lediga tider?

Jo jag kollar gränsande kommuner också, det är i hela stockholms län. Men på hela stockholms län delar vi på 7 uppkörnings anläggningar :/

Alternativt kan jag testa få tid i andra län, men känns lite dumt att åka 10 mil bara för att göra en uppkörning. Desutom är jag ju inte van vid deras trafik och vägar då det lär vara lite olika.

Så du ska bara köra runt i dina områden när du tagit körkortet? 😉

Ska man ha körkort ska man väl kunna köra överallt, men visst är det skönt att köra upp där man har kört då man är lite nervös också. Bara ta det lugnt så brukar det gå bra.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1140646
June 1, 2007 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=yazaka][quote=Bjornstrom]sommaren är ju alltid full.. Har du kollat angränsade kommuner om dom har lediga tider?

Så du ska bara köra runt i dina områden när du tagit körkortet? 😉

Ska man ha körkort ska man väl kunna köra överallt, men visst är det skönt att köra upp där man har kört då man är lite nervös också. Bara ta det lugnt så brukar det gå bra.

van med deras trafik what? 😮 kan väl inte bli värre än i STHLM precis, så lär ju bara vara lättare på en annan ort..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1140658
June 1, 2007 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: van med deras trafik what? 😮 kan väl inte bli värre än i STHLM precis, så lär ju bara vara lättare på en annan ort..

Det vette fasen, Sthlm är bra mycket enklare att köra i än många mellanstora städer. Folk hanterar trängseln och den täta traffiken mycket bättre i Sthlm än folk i något mindre städer. 😉

Att de inte kan sätta på vinterdäck i tid är en annan sak 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 263
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL