October 10, 2004
macrus wrote: [quote=yazaka][quote=Bjornstrom]sommaren är ju alltid full.. Har du kollat angränsade kommuner om dom har lediga tider?
Jo jag kollar gränsande kommuner också, det är i hela stockholms län. Men på hela stockholms län delar vi på 7 uppkörnings anläggningar :/
Alternativt kan jag testa få tid i andra län, men känns lite dumt att åka 10 mil bara för att göra en uppkörning. Desutom är jag ju inte van vid deras trafik och vägar då det lär vara lite olika.
Så du ska bara köra runt i dina områden när du tagit körkortet? 😉
Ska man ha körkort ska man väl kunna köra överallt, men visst är det skönt att köra upp där man har kört då man är lite nervös också. Bara ta det lugnt så brukar det gå bra.
Jo när jag väl har körkortet kör jag överallt, men att köra upp i uppsala tex. så har jag inga problem med det. Men farsan kommer aldrig skjutsa mig bara för min uppkörning :p
Svårigheten i trafikmässig tycker inte jag stockholm är så farligt. Det jag menar är mer att de har ju andra vägar och olika sätt hur man kör till ställen. Om tex. uppkörningssubben ber mig åka till Centralen så kan jag vägen och desutom vet jag vart det är lite kneppigt etc. Men det blir ju lite svårare i andra län då jag aldrig kört där. Men överlag lär det ju vara lättare utanför stockholm antagligen.
October 10, 2004
obelix wrote: du tänkte inte på att kolla om det fanns tider på Gotland?
Det fanns faktiskt en tid två dagar innan jag skulle åka hem igen :p Men vette fan om det är värt att testa, stockholmare är antagligen inte så omtyckta runt om i landet.
"Så du är inte härifrån, vart är du ifrån?"
"Nej nej, jag är från Stockholm"
"Hm, jasså..."
10 min senare
"Tyvärr du misslyckades"
Har annars fått en ny tid efter att suttit och refreshat vv.se om och om igen nu i 3-4 dagar i rad. 3:dje Juli sitter jag på just nu.
Upptäckten även nu att man kan checka lite statestik på vv.se och se antalet godkända prov etc. Lite läskigt att där jag bokade uppkörningen första gången så misslyckas 66% av alla privatister samt 59% av alla.
May 3, 2004
Failade 23e maj min andra uppkörning pga vissa mystiska anledningar, fick ny tid nu 30 Juli. Det faktum att det är 2 månaders väntetid och teoriprovet endast håller 1 år gör mig rätt upprörd. Verkar förövrigt nästan bara vara Stockholm som har förjävliga väntetider...
Slutsats: Vägverket är idioter, nu kör jag olagligt. Med tanke på att ett körkort kan kosta upp emot 25-30k idag samt att uppkörningskärringarna är idioter så är valet lätt, varför ha körkort när man kan köra olovligt billigare?
Ett exempel var vid ett övergångsställe, det var grönt och 2 tjejer stod och väntade, jag kör vidare, max 2-3 meter innan övergångsstället på 50-väg så slår det om till gult. INGEN i hela världen kan stanna på det avståndet om man inte har en formel 1 bil. Då fick jag förklaringen att jag skulle uppmärksammat att de tryckt på knappen och förflyttat min fot till bromsen TROTS det var grönt. Helt sjukt i mina öron. Grönt betyder kör, vissa övergångsställen i Stockholm tar ju förövrigt nästan 1 minut på sig att slå om, lixom wtf???
1 Guest(s)