Kötider till uppkörningen helt otroligt!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kötider till uppkörningen helt otroligt!
yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
sp_UserOfflineSmall Offline
1140659
June 1, 2007 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=yazaka][quote=Bjornstrom]sommaren är ju alltid full.. Har du kollat angränsade kommuner om dom har lediga tider?

Jo jag kollar gränsande kommuner också, det är i hela stockholms län. Men på hela stockholms län delar vi på 7 uppkörnings anläggningar :/

Alternativt kan jag testa få tid i andra län, men känns lite dumt att åka 10 mil bara för att göra en uppkörning. Desutom är jag ju inte van vid deras trafik och vägar då det lär vara lite olika.

Så du ska bara köra runt i dina områden när du tagit körkortet? 😉

Ska man ha körkort ska man väl kunna köra överallt, men visst är det skönt att köra upp där man har kört då man är lite nervös också. Bara ta det lugnt så brukar det gå bra.

Jo när jag väl har körkortet kör jag överallt, men att köra upp i uppsala tex. så har jag inga problem med det. Men farsan kommer aldrig skjutsa mig bara för min uppkörning :p

Svårigheten i trafikmässig tycker inte jag stockholm är så farligt. Det jag menar är mer att de har ju andra vägar och olika sätt hur man kör till ställen. Om tex. uppkörningssubben ber mig åka till Centralen så kan jag vägen och desutom vet jag vart det är lite kneppigt etc. Men det blir ju lite svårare i andra län då jag aldrig kört där. Men överlag lär det ju vara lättare utanför stockholm antagligen.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1140662
June 1, 2007 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är är alltid lång kö på sommaren, mycket beror på att de prioriterar motorcyklister då. Men ring på sista-minuten tider och kolla om du inte kan tänka dig att köra upp nån annanstans i närheten så ska du nog se att du har ditt körkort inom kort. Lycka till!

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
1140745
June 2, 2007 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Avbokar man tider, så känns det lite lustigt att klaga sedan i efterhand, utan får helt enkelt skylla sig själv. Men tänk på att du säkert gjorde någon annan glad 😉

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1140748
June 2, 2007 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

du tänkte inte på att kolla om det fanns tider på Gotland? wink

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1140758
June 2, 2007 - 9:05 am
sp_Permalink sp_Print

Avbokar man två tider så får man skylla sig själv.. men visst är det synd att det ska vara så långa väntetider.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1140766
June 2, 2007 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

Tog mitt på vintern, hade 2 dagars väntetid på uppkörningen och det fanns hur många tider som helst, likadant med teorin.

Kuggade t.om första gången men jag skrev om det dagen efter kl halv 8 på morgonen och klarade det ^

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
1140867
June 3, 2007 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: du tänkte inte på att kolla om det fanns tider på Gotland? wink

Det fanns faktiskt en tid två dagar innan jag skulle åka hem igen :p Men vette fan om det är värt att testa, stockholmare är antagligen inte så omtyckta runt om i landet.
"Så du är inte härifrån, vart är du ifrån?"
"Nej nej, jag är från Stockholm"
"Hm, jasså..."
10 min senare
"Tyvärr du misslyckades"

Har annars fått en ny tid efter att suttit och refreshat vv.se om och om igen nu i 3-4 dagar i rad. 3:dje Juli sitter jag på just nu.

Upptäckten även nu att man kan checka lite statestik på vv.se och se antalet godkända prov etc. Lite läskigt att där jag bokade uppkörningen första gången så misslyckas 66% av alla privatister samt 59% av alla.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1140938
June 3, 2007 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Testa att köra upp i Milano eller varför inte Rom vetja. Där tillämpar dom inga regler, bara att tuta och köra. Ta det i samband med semester så tappar du ingen tid.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
1141431
June 6, 2007 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Failade 23e maj min andra uppkörning pga vissa mystiska anledningar, fick ny tid nu 30 Juli. Det faktum att det är 2 månaders väntetid och teoriprovet endast håller 1 år gör mig rätt upprörd. Verkar förövrigt nästan bara vara Stockholm som har förjävliga väntetider...

Slutsats: Vägverket är idioter, nu kör jag olagligt. Med tanke på att ett körkort kan kosta upp emot 25-30k idag samt att uppkörningskärringarna är idioter så är valet lätt, varför ha körkort när man kan köra olovligt billigare?

Ett exempel var vid ett övergångsställe, det var grönt och 2 tjejer stod och väntade, jag kör vidare, max 2-3 meter innan övergångsstället på 50-väg så slår det om till gult. INGEN i hela världen kan stanna på det avståndet om man inte har en formel 1 bil. Då fick jag förklaringen att jag skulle uppmärksammat att de tryckt på knappen och förflyttat min fot till bromsen TROTS det var grönt. Helt sjukt i mina öron. Grönt betyder kör, vissa övergångsställen i Stockholm tar ju förövrigt nästan 1 minut på sig att slå om, lixom wtf???

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 331
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL