Köttindustrin|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köttindustrin
TheGeorgeEscape
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 201
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 29, 2001 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

Vill bara ge er ett tips på en film som alla bör ha sett. Den kan ju ha någon påverkan på ert val av kost.

http://stream.realimpact.org/r.....et_176x132

fiskpinnen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1040
91391
October 29, 2001 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

Finns den inte i något annat format än realgayplayer

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 429
91402
October 29, 2001 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

köttindustrin är det mest ruttna som finns på denna jord!

[b]piece:
p3 500|224ram|13gig |sb.live
ati rage fury 128 32mb
gimmegimmegimme better stuff
[b]

Totto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1026
91408
October 29, 2001 - 12:24 am
sp_Permalink sp_Print

Det bästa är om man kan köpa direkt från en bonde som har ett litet jordbruk med frigåend djur. Dels vat man att djuren mått bra, dessutom är det bättre kvalité på sånt kött. Tyvärr är det svårt att få tag i tackvare medlemskapet i EU.

[ Detta Inlägg ändrades av: Totto den 2001-10-29 01:24 ]

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
91409
October 29, 2001 - 12:24 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-29 01:17, psycho wrote:

Åhhh :burn:

Skriv, "Jag tycker" för vi (Jag) tycker inte så och jag kommer att äta kött tills jag dör. Jag har sett hur dom slaktar en ko irl och jag kommer inte att ändra uppfattning om mitt köttätande. Jag har även rensat fisk själv (många gånger), och jag kommer forsätta att käka fisk.

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
91413
October 29, 2001 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-29 01:24, WIGGER wrote:

On 2001-10-29 01:17, psycho wrote:

Åhhh :burn:

Skriv, "Jag tycker" för vi (Jag) tycker inte så och jag kommer att äta kött tills jag dör. Jag har sett hur dom slaktar en ko irl och jag kommer inte att ändra uppfattning om mitt köttätande. Jag har även rensat fisk själv (många gånger), och jag kommer forsätta att käka fisk.

När man inte skriver något annat så tolkar iallafall jag som att man skriver det för sig själv...
Men okej _jag_ tycker att köttindustrin är fruktansvärrd och skulle aldrig i livet stödja ett sånt slöseri och utnyttjande av levande varelser och jordens resurser!
Sen att du har sett en slakt, visar det hur det går till på slakterierna?!

[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]

Mr. Ping Pong
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 272
91418
October 29, 2001 - 12:44 am
sp_Permalink sp_Print

SUCK!
har ni svårt för att fatta att detta är ett forum för datorintresserade och inte för veganer, eller militanta köttätare heller för den delen. håll den biten på IRC ist.
ett forum borde tas mer på alvar än en simpel chat.
skärpning!

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
91419
October 29, 2001 - 12:45 am
sp_Permalink sp_Print

Hmmm..inga påhopp är om jag får be..ok???

Jag håller med om att det finns mkt att förbättra vad det gäller djurhållningen,transporter o slakt..tyvärr är det bara snöd vinnings skull som gör just detta..som sagt..allt går att förbättra.

Men ponera att vi alla blir vegetarianer/veganer..tror du då inte att storindustrin skulle se en möjlig potential till en ny inkomsktkälla?

Redan i dag pågår o manipuleras växtriket med genmodifierning o jag vill påstå då att detta är det farligaste experiment vi någonsing vi kan göra med vår natur..

Effekterna av detta vet vi inte på långa vägar men vi kan naturligtvist ponera vad som kan hända.Ett exempel,manipulera vissa "lönsamma" grödor men förstör för insekterna.blommor o bin. Redan idag har forskare sett effekter av att vissa insektarter inte klarar detta..fundera ett slag..vi må klaga på insekterna men dessa är de faktiska herrarna på jord..

Nää..jag tycker att de som vill äta vad dom vill ska få göra det men däremot är det skamligt att vi i vår rikedom inte delar med oss till tredje världen..fundera på det.

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
91420
October 29, 2001 - 12:46 am
sp_Permalink sp_Print

men om man är datorintreserad vegan eller militant köttätare då?! wink 😛

[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]

Mr. Ping Pong
Kommer du hit ofta?
Medlem
91421
October 29, 2001 - 12:49 am
sp_Permalink sp_Print

LOL! finns det sånna? 😀
hmm... kanske det ja.

men det är ändå fel att hålla såna här meningslösa diskutioner i ett forum som främst bör ta upp dator frågor

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
91422
October 29, 2001 - 12:50 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-29 01:45, skiroy wrote:
Hmmm..inga påhopp är om jag får be..ok???

Jag håller med om att det finns mkt att förbättra vad det gäller djurhållningen,transporter o slakt..tyvärr är det bara snöd vinnings skull som gör just detta..som sagt..allt går att förbättra.

Men ponera att vi alla blir vegetarianer/veganer..tror du då inte att storindustrin skulle se en möjlig potential till en ny inkomsktkälla?

Redan i dag pågår o manipuleras växtriket med genmodifierning o jag vill påstå då att detta är det farligaste experiment vi någonsing vi kan göra med vår natur..

Effekterna av detta vet vi inte på långa vägar men vi kan naturligtvist ponera vad som kan hända.Ett exempel,manipulera vissa "lönsamma" grödor men förstör för insekterna.blommor o bin. Redan idag har forskare sett effekter av att vissa insektarter inte klarar detta..fundera ett slag..vi må klaga på insekterna men dessa är de faktiska herrarna på jord..

Nää..jag tycker att de som vill äta vad dom vill ska få göra det men däremot är det skamligt att vi i vår rikedom inte delar med oss till tredje världen..fundera på det.

Klart att _jag_ inte gillar att man håller på att genmanipulerar med växter...det är fruktansdvärt...helt sjukt

Jag bryr mig inte om nån äter kött eller ej...men jag upplyser gärna om hur det ser ut och visar alternativ...jag tvingar absolut inte på någon mina åsikter...men om det är nån som startar en debatt så måste jag klaga om jag inte håller med...jag har nog startat 1av50 "debatter" resten har "köttisarna" startat.

Kan säga såhär...försök iallafall hålla er till ekologiskt...ett litet steg i rätt riktning mot en bättre värld kanske smile

[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
91424
October 29, 2001 - 12:51 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-29 01:49, Mr. Ping Pong wrote:
LOL! finns det sånna? 😀
hmm... kanske det ja.

men det är ändå fel att hålla såna här meningslösa diskutioner i ett forum som främst bör ta upp dator frågor

'

Håller med dig...men det är lätt att det blir sånna här diskussioner när det finns möjligheten faktiskt...
Vill man inte se behöver man ju inte gå in på allmänt o kolla...men jag förstår vad du menar... 😀

edit:stavfel
gimmegimmegimme better stuff[b]

[ Detta Inlägg ändrades av: psycho den 2001-10-29 01:52 ]

[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]

Mr. Ping Pong
Kommer du hit ofta?
Medlem
91425
October 29, 2001 - 12:58 am
sp_Permalink sp_Print

Klart att _jag_ inte gillar att man håller på att genmanipulerar med växter...det är fruktansdvärt...helt sjukt

Jag bryr mig inte om nån äter kött eller ej...men jag upplyser gärna om hur det ser ut och visar alternativ...jag tvingar absolut inte på någon mina åsikter...men om det är nån som startar en debatt så måste jag klaga om jag inte håller med...jag har nog startat 1av50 "debatter" resten har "köttisarna" startat.

Kan säga såhär...försök iallafall hålla er till ekologiskt...ett litet steg i rätt riktning mot en bättre värld kanske smile

köper redan ekologisk mjölk för att dom andra i korridoren ska ha nånting att reta sig på 😀

jag är imot genmanipulation. jag ser det ungefär så här:

liknelse:
en idiot hittar käloden till ett fint väl fungerande program. han vill att programmet ska kunna ge honnom mer prestanda så han klipper och klistar i källkoden eftersom han inte kann programmera i förhoppningar om att det ska bli bättre.

ungefär så funkar gentekniken idag.
vi vet lika mycket om de olika delarna i en genuppsättning som en 3 åring vet om källkoden till linux kärnan.
att ändra på saker utan att veta vad man gör kann resultera i en datorkrach, eller i en ekologisk rubbning som gör att jordens ekosystem kolapsar.

så ser jag det

40 GB Maxtor 2MB cace <-kusligt tyst...
Point Of View GeForce2 GTS PRO 64Mb DDR <-nästan nytt

[ Detta Inlägg ändrades av: Mr. Ping Pong den 2001-10-29 01:59 ]

skiroy
Member
Medlem
91430
October 29, 2001 - 1:03 am
sp_Permalink sp_Print

Ja..jag försöker hålla mig till så mkt ekologisk det går..prb är att verkligen veta!!!

Skitsvårt för en oinsatt vanlig människa som har andra vardagsproblem såsom pengar..

ekologisk har en tendens att vara för dyrt för gemene man särskilt när man har familj..det kostar,lita på det.

För min egen del så har jag läst mkt biologi (om det nu är en merit) men jag är allvarligt bekymmrad över vart vi är på väg..livet är mer än en dator o en snabb internetuppkoppling..dock tror jag mkt på att vi vinner på att varo en respekterar varandras förhållningssätt till vad vi väljer att äta..

Säger så här..man mår som man äter..fortsätt att upplysa folk men gör det snyggt o prydligt..Psycho..fortsätt med det men pracka inte på utan goda synpunkter men det tror jag nog att du vet o fattar..ok?

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
91569
October 29, 2001 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

Mr. Ping Pong: Jag håller med dig där smile

Skiroy: Jag förstår vad du menar...visst är det dyrare med ekologiskt, tycker det är sjukt attdet är det egentligen...fast samtidigt om fler o fler köper ekologiskt så borde ju priset sjunka när fler inser att det lönar sig att odla ekologiskt smile (är inget geni på ekonomi 😀 )

Men gör som i reklamen...haha...jo lite rolig är den faktiskt :bgrin:

Nejnej, jag prackar verkligen inte på någon mina åsikter utan goda grunder...men är det nån som frågar eler ifrågasätter så är det klart att jag påpekar saker som jag tycker är fel...men annars så bryr jag mig inte vad andra äter...men man kan ju ge en liten oskyldig peek ibland wink

edit:glömde lite
gimmegimmegimme better stuff[b]

[ Detta Inlägg ändrades av: psycho den 2001-10-29 12:45 ]

[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]

SeWs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 170
91573
October 29, 2001 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

detta är en så kallad evig disskution smile

skiroy
Member
Medlem
91576
October 29, 2001 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Jag testade en ekologiskt produkt igår lr snarare inatt..

En flaska rött vin :hehe: den var utmärkt..fyllde sitt syfte kan man säga laugh

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
91577
October 29, 2001 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-29 12:52, skiroy wrote:
Jag testade en ekologiskt produkt igår lr snarare inatt..

En flaska rött vin :hehe: den var utmärkt..fyllde sitt syfte kan man säga laugh

Ahh, trvligt smile Drack vitt i fredgas...mitt huvud mådde inte bra sen kan jag ju påpeka laugh

[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]

skiroy
Member
Medlem
91585
October 29, 2001 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

om du drack upp hela innehållet så kan man räkna med lite skallevärk dagen efter..men det är smällar man får ta laugh

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
91702
October 29, 2001 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Mjo, jag fick ner hela skiten...och som vanligt så glömde jag det livsviktiga vattnet innan mas ska till att somna...att man aldrig lär sig :hehe:

[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 380
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL