September 5, 2001
ilg@dd wrote: Killen blev förb@nnad och flippade ur.. Ber senare om ursäkt i teve, that's it..
Vore kanske något att hetsa upp sej över ifall han hårdnackat struntat i att be om ursäkt.
I mina ögon är han som vanligt, en tokrolig aktör.
JAHAAAAA!!!!
Eller varför inte ta vad-hon-nu-heter-sossen, hade hon bara bett om ursäkt för att ha kallat honom "blatte" så hade det också varit "ok".
Det blir inte "OK" bara för att man ber om ursäkt om det sen, jag hade förstått det och skrattat åt det om det var menat som ett skämt. Det var det inte. Jag, om någon älskar skämt som leker med fördomar. Men när man använder det som en maskering mot riktigt rashat så är det inte ok.
Skillnad på "den där jävla norsken" och "du vet den där norsken".
hawkie wrote: [quote=ilg@dd]Killen blev förb@nnad och flippade ur.. Ber senare om ursäkt i teve, that's it..
Vore kanske något att hetsa upp sej över ifall han hårdnackat struntat i att be om ursäkt.
JAHAAAAA!!!!
Eller varför inte ta vad-hon-nu-heter-sossen, hade hon bara bett om ursäkt för att ha kallat honom "*censur*" så hade det också varit "ok".
Det blir inte "OK" bara för att man ber om ursäkt om det sen, jag hade förstått det och skrattat åt det om det var menat som ett skämt. Det var det inte. Jag, om någon älskar skämt som leker med fördomar. Men när man använder det som en maskering mot riktigt rashat så är det inte ok.
Skillnad på "den där j**la norsken" och "du vet den där norsken".
Så du har aldrig sagt/skrikit något kränkande åt någon du blivit förb@nnad på, och senare ångrat vad du vräkte ur dej?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 18, 2003
Klart sånt händer men som egenskap av komiker/filmstjärna så kräver man dock att kunna visa lite mer proffsigt beteende och scenvana.
En annan sak om man säger din jäkla idiot till en kompis än att man står på en scen och tar upp ett ämnet som har varit känsligt sen x antal tusen år framför folk som förväntar sig en rolig show.
September 5, 2001
ilg@dd wrote: [quote=hawkie][quote=ilg@dd]Killen blev förb@nnad och flippade ur.. Ber senare om ursäkt i teve, that's it..
JAHAAAAA!!!!
Eller varför inte ta vad-hon-nu-heter-sossen, hade hon bara bett om ursäkt för att ha kallat honom "*censur*" så hade det också varit "ok".
Skillnad på "den där j**la norsken" och "du vet den där norsken".
Så du har aldrig sagt/skrikit något kränkande åt någon du blivit förb@nnad på, och senare ångrat vad du vräkte ur dej?
Kränkande ja, rasistiskt nej. Dock så bad jag verkligen om ursäkt till Sofia, 8 och hon godtog ursäkten.
2 Guest(s)