August 11, 2002
Jekyll 3000 wrote: Om du ofta får kramp så kolla upp så du inte lider av magnesiumbrist. Magnesium finns i bananer och dyl.
mm bananer [Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
February 22, 2003
coalan wrote: [quote=Jekyll 3000]Om du ofta får kramp så kolla upp så du inte lider av magnesiumbrist. Magnesium finns i bananer och dyl.
mm bananer [Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
den rörelsen som bananerna illustrerar är bra streching också :bok:
October 26, 2002
själva anledningen till att musklerna låser sig är väll... hmm detta behöver mer av min hjärnas cpu craft än vad jag trodde... hmm... ok såhär
När en viss sorts vätska droppas på musklerna så spänns dom och när vätskan förts bort av blodet så slappnar muskeln av, men när muskeln har jobbat mycket så har det bildats så mycket mjölksyra att blodet inte hinner transportera bort vätskan så då slappnar inte muskeln av fören mjölksyran och vätskan försvunnit och igenom att strecha så gör man det lättare för blodet att flöda...
Kanske var lite luddigt det där men jag tror att det ska stämma
2 Guest(s)