November 26, 2002
det är bara olagligt om man kan identifiera vem det är enligt personuppgiftslagen
edit: länk: http://www.notisum.se/rnp/sls/.....980204.HTM
May 17, 2002
Stupid Ass wrote: hade d vart bilder där ja ligger i rännstenen hade ja int brytt mig, men att utnyttja någon oförmögen att försvara sig o sedan publicera det på internet, då bilr ja lite sur :burn:
Tråkigt, surt rent ut sagt. Har du försökt att be dem att ta bort bilderna? Gör de inte det så polisanmäl dem direkt, vänta inte utan ring sekunden efter. Gör du detta på ett sådant sätt att personerna som lägt upp bilderna märker det så borde de vara borta innom en snar framtid.
July 14, 2004
azN- wrote: [quote=Nomic]Ge mig adressen *viftar glatt med basebollträt*
Från: vettet
Du kan börja med att komma till vettet,så kan du ringa "Stupid Ass" när du är framme så kan han berätta adressen vettja...
lol,behöver jag ens påpeka att lite ironin i mitt inlägg?
estupido 🙄
January 6, 2002
skicka ett mail till abuse@[var nu bilderna ligger] och klaga. är det hos hans egen isp så kan han bli avstängd om du har tur. Eftersom man enligt det kontrakt man brukar skriva på inte får bryta mot lagen....
January 2, 2005
Schmutziger wrote: skicka ett mail till abuse@[var nu bilderna ligger] och klaga. är det hos hans egen isp så kan han bli avstängd om du har tur. Eftersom man enligt det kontrakt man brukar skriva på inte får bryta mot lagen....
Hade det hänt mig hade jag nog inte nöjt mig med att få hans internet avstängt.
1 Guest(s)