November 8, 2002
jag krashade mitt radiostyrda plan igår.... stod å flög på en åker, precis när jag hade kastat iväg planet så upptäckte jag att jag hade råkat slå av radioutrustningen kastet så att säga. så det steg med kanske 45grader lutning, flög i en fin båge och vände ca 75m från marken och tog sats i en fin båge snett ned mot marken på fullgas.... grejen va att det va en tomt alldeles brevid åkern så jag trodde att planet skulle krasha rakt in i huset eller på nån person. 😕
hursomhelst så blev det en jävla smäll, bakom ett buskage så jag visste inte riktigt om jag hade träffat nått värdefullt eller inte.. när jag gick frma längs åkerkanten för att se efter så visade det sig att det va en tjej som klippte gräsmattan vid det där huset och jag hade krashat en liten bit in på gården mellan någa buskar. hon hade inte hört smällen (!!!) tack vare att hon bar jättestora hörselskydd, hahahhaha!
hon hade heller inte sett planet vekra de som, ja mena, slår det ner ett 2m stort flygplan så det sprutar delar så är det väl klart att man kollar upp? hon hade bara fortsatt å klippa gräset en 10-15m ifrån krashplatsen! hahaha helt otrooligt.. lyckades sno åt mig delarna på planet innan hon såg det, hahha 😀
November 8, 2002
kutlo wrote: Går det att reparera planet eller ? 🙂
fan heller! det krashade med ena vingen på en cykelväg, så det bara spruta delar, kroppen bröts av på sitt starkaste ställe (!).. blev bara flis kvar av planet!
ungefär såhär mkt blev det kvar, om du tar och mosar stjärtpartiet på planet på bilden
[Image Can Not Be Found]
November 8, 2002
Starscream wrote: huh livsfarligt 🙂 har du testat helikopter? är det svårt?
naj jag har inte provat det, men det är svårt säger dem som har testat... om man kna flyga helikopter, och VÅGAR, (med betoning på vågar, det är svårt + att dem är rätt dyra) så kan det vara riktigt underhållande att se på en avancerad uppvisning: rollar, loopar, you name it. Dem är dessutom rätt så snabba. 🙂
Personligen tycker jag helikoptrar är lite för farliga, dem är proppfulla av roterande grejjor som kan slungas iväg närsomhelst i huvudhöjd. Nja.. jag håller mig till riktigt flyg jag 😀
November 8, 2002
haha hittade en tuff video på 1.mb
[högerklicka, save as]
ftp://bmfk:bmfk@rolf.is-a-geek.com/andre_sine_uploadede_rc_videoer/jet_krasj_nm_i_heli_bore_2003.mpg
July 19, 2001
Blue_Moon_ wrote: haha hittade en tuff video på 1.mb
[högerklicka, save as]
ftp://bmfk:bmfk@rolf.is-a-geek.com/andre_sine_uploadede_rc_videoer/jet_krasj_nm_i_heli_bore_2003.mpg
Och det är därför jag inte håller på med modellflyg 🙂
Det såg ut som en Vulcanbombare.. Jag har för mig att det var någon som byggde en modell av en sådan med fyra ramjet motorer eller något..
November 8, 2002
SoundHead wrote: Aaaa stakars plan.... =( *snyft*Åååå så sugen på en helikopter.... Har haft nåra Rc bilar men dom har pajat så fort =) Bästa jag hade var min Trimmade Inferno aaao jädrar vad den gick wroooooooooooommmmmmmmm men dyr i drift och fixa....
ja har en inferno mp7.5 sports åxå, ja dem river bra... spinner lös på alla 4 på asfalten 😀 men dyra i drift, svar JA 🙁
October 27, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=SoundHead]Aaaa stakars plan.... =( *snyft*Åååå så sugen på en helikopter.... Har haft nåra Rc bilar men dom har pajat så fort =) Bästa jag hade var min Trimmade Inferno aaao jädrar vad den gick wroooooooooooommmmmmmmm men dyr i drift och fixa....
ja har en inferno mp7.5 sports åxå, ja dem river bra... spinner lös på alla 4 på asfalten 😀 men dyra i drift, svar JA 🙁
...och jag har min konstiga HÖDR som tar alla 4x4 buggies 🙂 (när man orkar plocka ihop den och få igång sk***n)
Gah, det blev inte mycket kvar av det planet. 😛
October 27, 2001
Blue_Moon_ wrote: hmmmmmmmMMMMMMMMMMMMMMm nästan så man tar det där som en liten utmaning pain.
såg du videon, pain?
I challenge you in a duell. (Eftersom vi inte bor i närheten av varandra och inte orkar och bryr oss så mycket om duellen så skiter vi i allt och glömmer det hela)
Jag såg videon, den stackars ägaren och jag garvade. Skadeglädje. Drygt för killen som får sina pengar splittrade i molekyler dock. 😛
1 Guest(s)