December 31, 2001
MoNsTeR wrote: [quote=Death On Wings]Du har alltså inte tillräkligt stor variation på din träning, Du ska chocka kroppen genom att köra någon vekca med lätta vikter och sedan någon vecka efter dra på så mycket du klarar av att köra 4-6 reps med.
Och hantlar på biceps är inte det bästa sättet att uveckla bisepsen, bättre att köra med stång då du belastar bicepsen mer.
Jag tror inte du kommer behöver kreatin som det verkar. Om du inte känner att det tar så har du vant kroppen med de övningar du kör alltså tränar du fel och då behöver du inte kreatin.Kreatin är för det första in något vidare för njurarna vad jag har läst. Och tränar du inte ordentligt så kommer du inte vinna något större med hjälp av det.
Släng in nya övningar på bröst så som hantelpress/sned hantel press, cabel cross och ja det finns massor att variera sin träning med så att du inte vänjer kroppen vid vissa övningar för då ökar du enormt segt.
Jag har testat att köra med stång men det fungerar inte bra.
kan du förklara varför det inte fungerar bra ?
December 15, 2002
MoNsTeR wrote: [quote=Death On Wings]Du har alltså inte tillräkligt stor variation på din träning, Du ska chocka kroppen genom att köra någon vekca med lätta vikter och sedan någon vecka efter dra på så mycket du klarar av att köra 4-6 reps med.
Och hantlar på biceps är inte det bästa sättet att uveckla bisepsen, bättre att köra med stång då du belastar bicepsen mer.
Jag tror inte du kommer behöver kreatin som det verkar. Om du inte känner att det tar så har du vant kroppen med de övningar du kör alltså tränar du fel och då behöver du inte kreatin.Kreatin är för det första in något vidare för njurarna vad jag har läst. Och tränar du inte ordentligt så kommer du inte vinna något större med hjälp av det.
Släng in nya övningar på bröst så som hantelpress/sned hantel press, cabel cross och ja det finns massor att variera sin träning med så att du inte vänjer kroppen vid vissa övningar för då ökar du enormt segt.
rak handledscurl är ju den bästa övningen för biceps
March 15, 2002
Death On Wings wrote: [quote=MoNsTeR][quote=Death On Wings]Du har alltså inte tillräkligt stor variation på din träning, Du ska chocka kroppen genom att köra någon vekca med lätta vikter och sedan någon vecka efter dra på så mycket du klarar av att köra 4-6 reps med.
kan du förklara varför det inte fungerar bra ?
För att det värker i underarmarna..
March 15, 2002
Death On Wings wrote: Det gör det säkerligen för alla ( jag upplevde det oxå )
Men du är där för att träna din kropp och du får större underarmar så kör på och va inte en quinna.
Nje, när jag tränar biceps så ska det inte göra ont i underarmarna då är det något som är fel så jag tänker nog fortsätta med hantlarna.
December 31, 2001
Arne_Garflak wrote: Känns i mina underarmar med, kan nästan få kramp i dom ibland.
Det brukar hjälpa om man släpper taget om stången sakta efter setet.
Jo exakt, kommer ihåg att just när jag släpte stången så brukade göra som ondast men gjordes det långsamt så gick stor del av smärtan bort.
December 4, 2002
Alltså ni snackar om att kreatin är dåligt för njurarna men nu är de ju så att protein är också dåligt för njurarna så de spelar inte så stor roll..
Själv kör jag med gainer som innehåller lite protein också och har i lite extra protein som jag köpt i det. Sedan tar jag kreatin varje dag i typ ett tag sen gör ett litet uppehåll. Tränar nu så här:
Dag 1: Triceps, bröst och mage
Dag 2: Hela bena
Dag 3: Rygg, axlar och biceps
Dag 4: Vila
Sen börjar jag om med de så man kan säga att jag tränar 6 dagar i veckan vilket går finfint för mig nu som är lite seriösare..
August 27, 2003
Spyder wrote: Alltså ni snackar om att kreatin är dåligt för njurarna men nu är de ju så att protein är också dåligt för njurarna så de spelar inte så stor roll..
Själv kör jag med gainer som innehåller lite protein också och har i lite extra protein som jag köpt i det. Sedan tar jag kreatin varje dag i typ ett tag sen gör ett litet uppehåll. Tränar nu så här:Dag 1: Triceps, bröst och mage
Dag 4: VilaSen börjar jag om med de så man kan säga att jag tränar 6 dagar i veckan vilket går finfint för mig nu som är lite seriösare..
Låter som ett bra utformat träningsschema
Kör nästan likadant
Måndag: Bröst, Mage, Rygg
Tisdag: Ben
Onsdag: Triceps, Axlar, Vingar
Torsdag: Paddla kanot
Fredag: 7 övningar bröst
Lördag: Biceps, Rygg, Knäböj
Söndag: Axlar, Triceps+Springning
December 31, 2001
HuGGe wrote: [quote=Spyder]Alltså ni snackar om att kreatin är dåligt för njurarna men nu är de ju så att protein är också dåligt för njurarna så de spelar inte så stor roll..
Själv kör jag med gainer som innehåller lite protein också och har i lite extra protein som jag köpt i det. Sedan tar jag kreatin varje dag i typ ett tag sen gör ett litet uppehåll. Tränar nu så här:Dag 1: Triceps, bröst och mage
Dag 4: VilaSen börjar jag om med de så man kan säga att jag tränar 6 dagar i veckan vilket går finfint för mig nu som är lite seriösare..
Kör nästan likadant
Du ska igentligen lägga bröts och mage på olika dagar och dra upp triceps på bröst passet. så att det blir såhär
Måndag: Bröst,mage,triseps
Onsdag Axlar, rygg, biceps
torsdag: paddla kanot
fredag: tycker jag inte att du ska köra bröst igen men men din träning
Lördag: käböj ska ju ingå i din benträning på tisdagen så lördagen förstår jag inte heller varför du tar.
söndag: samma sak här. du kör saker för ofta i veckan du kommer slita ut dig.
August 27, 2003
Death On Wings wrote: [quote=HuGGe][quote=Spyder]Alltså ni snackar om att kreatin är dåligt för njurarna men nu är de ju så att protein är också dåligt för njurarna så de spelar inte så stor roll..
Kör nästan likadant
Du ska igentligen lägga bröts och mage på olika dagar och dra upp triceps på bröst passet. så att det blir såhär
Måndag: Bröst,mage,triseps
Onsdag Axlar, rygg, biceps
torsdag: paddla kanot
fredag: tycker jag inte att du ska köra bröst igen men men din träning
Lördag: käböj ska ju ingå i din benträning på tisdagen så lördagen förstår jag inte heller varför du tar.
söndag: samma sak här. du kör saker för ofta i veckan du kommer slita ut dig.
Jag kör knäböj på lördagen för att jag tävlar i det 🙂
Jag tränar så hårt nu för att försöka få en formtopp till en viktig tävling.
EDIT: kör inte så mycket bröst because i got plenty of it 🙂
2 Guest(s)