Kreatin|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kreatin
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
607191
April 27, 2004 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: [quote=Death On Wings]Du har alltså inte tillräkligt stor variation på din träning, Du ska chocka kroppen genom att köra någon vekca med lätta vikter och sedan någon vecka efter dra på så mycket du klarar av att köra 4-6 reps med.
Och hantlar på biceps är inte det bästa sättet att uveckla bisepsen, bättre att köra med stång då du belastar bicepsen mer.
Jag tror inte du kommer behöver kreatin som det verkar. Om du inte känner att det tar så har du vant kroppen med de övningar du kör alltså tränar du fel och då behöver du inte kreatin.

Kreatin är för det första in något vidare för njurarna vad jag har läst. Och tränar du inte ordentligt så kommer du inte vinna något större med hjälp av det.

Släng in nya övningar på bröst så som hantelpress/sned hantel press, cabel cross och ja det finns massor att variera sin träning med så att du inte vänjer kroppen vid vissa övningar för då ökar du enormt segt.

Jag har testat att köra med stång men det fungerar inte bra.

kan du förklara varför det inte fungerar bra ?

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
607204
April 27, 2004 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: [quote=Death On Wings]Du har alltså inte tillräkligt stor variation på din träning, Du ska chocka kroppen genom att köra någon vekca med lätta vikter och sedan någon vecka efter dra på så mycket du klarar av att köra 4-6 reps med.
Och hantlar på biceps är inte det bästa sättet att uveckla bisepsen, bättre att köra med stång då du belastar bicepsen mer.
Jag tror inte du kommer behöver kreatin som det verkar. Om du inte känner att det tar så har du vant kroppen med de övningar du kör alltså tränar du fel och då behöver du inte kreatin.

Kreatin är för det första in något vidare för njurarna vad jag har läst. Och tränar du inte ordentligt så kommer du inte vinna något större med hjälp av det.

Släng in nya övningar på bröst så som hantelpress/sned hantel press, cabel cross och ja det finns massor att variera sin träning med så att du inte vänjer kroppen vid vissa övningar för då ökar du enormt segt.

rak handledscurl är ju den bästa övningen för biceps

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
607251
April 27, 2004 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Mina gener säljes,, 1000k/injektion...

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
607267
April 27, 2004 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=MoNsTeR][quote=Death On Wings]Du har alltså inte tillräkligt stor variation på din träning, Du ska chocka kroppen genom att köra någon vekca med lätta vikter och sedan någon vecka efter dra på så mycket du klarar av att köra 4-6 reps med.

kan du förklara varför det inte fungerar bra ?

För att det värker i underarmarna..

Death On Wings
Member
Medlem
607269
April 27, 2004 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det gör det säkerligen för alla ( jag upplevde det oxå )
Men du är där för att träna din kropp och du får större underarmar så kör på och va inte en quinna.

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
607304
April 27, 2004 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Det gör det säkerligen för alla ( jag upplevde det oxå )
Men du är där för att träna din kropp och du får större underarmar så kör på och va inte en quinna.

Nje, när jag tränar biceps så ska det inte göra ont i underarmarna då är det något som är fel så jag tänker nog fortsätta med hantlarna.

Death On Wings
Member
Medlem
607306
April 27, 2004 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det gjorde ont för mig oxå i början det är för att du är ovan. Bit ihop och va en man.

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
607310
April 27, 2004 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns i mina underarmar med, kan nästan få kramp i dom ibland.
Det brukar hjälpa om man släpper taget om stången sakta efter setet.

Death On Wings
Member
Medlem
607332
April 27, 2004 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne_Garflak wrote: Känns i mina underarmar med, kan nästan få kramp i dom ibland.
Det brukar hjälpa om man släpper taget om stången sakta efter setet.

Jo exakt, kommer ihåg att just när jag släpte stången så brukade göra som ondast men gjordes det långsamt så gick stor del av smärtan bort.

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
607410
April 27, 2004 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså ni snackar om att kreatin är dåligt för njurarna men nu är de ju så att protein är också dåligt för njurarna så de spelar inte så stor roll..
Själv kör jag med gainer som innehåller lite protein också och har i lite extra protein som jag köpt i det. Sedan tar jag kreatin varje dag i typ ett tag sen gör ett litet uppehåll. Tränar nu så här:

Dag 1: Triceps, bröst och mage
Dag 2: Hela bena
Dag 3: Rygg, axlar och biceps
Dag 4: Vila

Sen börjar jag om med de så man kan säga att jag tränar 6 dagar i veckan vilket går finfint för mig nu som är lite seriösare..

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
607423
April 27, 2004 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Spyder wrote: Alltså ni snackar om att kreatin är dåligt för njurarna men nu är de ju så att protein är också dåligt för njurarna så de spelar inte så stor roll..
Själv kör jag med gainer som innehåller lite protein också och har i lite extra protein som jag köpt i det. Sedan tar jag kreatin varje dag i typ ett tag sen gör ett litet uppehåll. Tränar nu så här:

Sen börjar jag om med de så man kan säga att jag tränar 6 dagar i veckan vilket går finfint för mig nu som är lite seriösare..

Låter som ett bra utformat träningsschema

Kör nästan likadant

Måndag: Bröst, Mage, Rygg
Tisdag: Ben
Onsdag: Triceps, Axlar, Vingar
Torsdag: Paddla kanot
Fredag: 7 övningar bröst
Lördag: Biceps, Rygg, Knäböj
Söndag: Axlar, Triceps+Springning

Death On Wings
Member
Medlem
607428
April 27, 2004 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

HuGGe wrote: [quote=Spyder]Alltså ni snackar om att kreatin är dåligt för njurarna men nu är de ju så att protein är också dåligt för njurarna så de spelar inte så stor roll..

Kör nästan likadant

Du ska igentligen lägga bröts och mage på olika dagar och dra upp triceps på bröst passet. så att det blir såhär

Måndag: Bröst,mage,triseps
Onsdag Axlar, rygg, biceps
torsdag: paddla kanot
fredag: tycker jag inte att du ska köra bröst igen men men din träning
Lördag: käböj ska ju ingå i din benträning på tisdagen så lördagen förstår jag inte heller varför du tar.
söndag: samma sak här. du kör saker för ofta i veckan du kommer slita ut dig.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
607487
April 27, 2004 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=HuGGe][quote=Spyder]Alltså ni snackar om att kreatin är dåligt för njurarna men nu är de ju så att protein är också dåligt för njurarna så de spelar inte så stor roll..

Kör nästan likadant

Du ska igentligen lägga bröts och mage på olika dagar och dra upp triceps på bröst passet. så att det blir såhär

Måndag: Bröst,mage,triseps
Onsdag Axlar, rygg, biceps
torsdag: paddla kanot
fredag: tycker jag inte att du ska köra bröst igen men men din träning
Lördag: käböj ska ju ingå i din benträning på tisdagen så lördagen förstår jag inte heller varför du tar.
söndag: samma sak här. du kör saker för ofta i veckan du kommer slita ut dig.

Jag kör knäböj på lördagen för att jag tävlar i det 🙂

Jag tränar så hårt nu för att försöka få en formtopp till en viktig tävling.

EDIT: kör inte så mycket bröst because i got plenty of it 🙂

Death On Wings
Member
Medlem
607588
April 27, 2004 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ofan, kan man få lite siffor du lyfter ?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 291
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL