October 27, 2001
Skillnaden mellan USA och Saddam/Usama Àr att USA anvÀnder sina vapen för att förhindra krig. Saddam och Usama vill fÄ sitt tredjevÀrldskrig för det Àr bestÀmt i deras religion. Jag vet att Bush inte Àr en bra ledare för USA, men om inte USA hade funnits och kunde sÀtta press pÄ Irak och Nord-korea hade nog situationen blivit vÀrre.
Kame_boy, jag hÄller med; det vore spÀnnande att fÄ veta vem som dödade Area51. Sen kan du komma ner pÄ jorden och tÀnka seriöst, hur skulle vÀrlden bli om USA blev totalt nedrustade? Kina och Ryssland hurrar och tar fritt för sig? Klart att total avrustning Àr bÀst för alla. Som du kanske vet nedrustar Ryssland och USA sina kÀrnvapen, men eftersom lÀget Àr spÀnnt sÄ mÄste detta ske vÀldigt lÄÄÄngsamt. Fast vem vet, det kanske bara Àr ett spel för galleriet.
December 20, 2001
men..
Personligen tycker jag dÄ att USA rustar Ät lite fel hÄll - jag tycker att nord-Korea verkar instabilare Àn Iraq.
Som producent i en marknadskeonomi vill man att det skall finnas gott om möjligheter att avyttra sina varor. Saknas dessa möjligheter kan man alltid genom olika typer av stöd till olika grupper skapa eller bibehÄlla marknadens efterfrÄgan.
Sedan Àr det vÀl mest bara fantasin som begrÀnsar vad som produceras och efterfrÄgas.. .. ..
--- --- ---
"So long as they don't get violent,
I want to let everyone say what they wish,
for I myself have always said exactly what pleased me."
-- Albert Einstein
September 11, 2002
Bol^ wrote: [quote=tom491]Med vilka vapen tredje vÀrldskriget kommer att utkÀmpas vet ingen Ànnu.. .. ..
Men i nÀsta krig, efter detta tredje, kommer att man att anvÀnda pÄkar, klubbor och stenar.
Vet du vem du just citerade ? đ
Det var nÀmligen Albert Einstein.. bara för att lÀgga in ett ord.
Men det kanske du redan visste ?
Edit : den korrekta citeringen lyder: (översatt till svenska) "Jag vet inte med vilka vapen tredje vÀrldskriget kommer att utkÀmpas med, men jag vet att det fjÀrde kommer att utkÀmpas med klubbor, pÄkar och stenar" - Albert Einstein
jag tror ni kollat pĂ„ discovery nu nyligen.. bara en tanke dĂ„ en reklam löd exakt som ni sagt.. eller Ă€r ni kanske allmĂ€nbildade đ
August 15, 2002
Jag hittade tvÄ citat till som passar in bra hÀr:
"The release of atomic energy has not created a new problem. It has merely made more urgent the necessity of solving an existing one."
--Albert Einstein
"You cannot simultaneously prevent and prepare for war."
--Albert Einstein
September 11, 2002
PaiN wrote: Skillnaden mellan USA och Saddam/Usama Àr att USA anvÀnder sina vapen för att förhindra krig. Saddam och Usama vill fÄ sitt tredjevÀrldskrig för det Àr bestÀmt i deras religion. Jag vet att Bush inte Àr en bra ledare för USA, men om inte USA hade funnits och kunde sÀtta press pÄ Irak och Nord-korea hade nog situationen blivit vÀrre.
Kame_boy, jag hÄller med; det vore spÀnnande att fÄ veta vem som dödade Area51. Sen kan du komma ner pÄ jorden och tÀnka seriöst, hur skulle vÀrlden bli om USA blev totalt nedrustade? Kina och Ryssland hurrar och tar fritt för sig? Klart att total avrustning Àr bÀst för alla. Som du kanske vet nedrustar Ryssland och USA sina kÀrnvapen, men eftersom lÀget Àr spÀnnt sÄ mÄste detta ske vÀldigt lÄÄÄngsamt. Fast vem vet, det kanske bara Àr ett spel för galleriet.
sjÀlv tycker jag USA Àr hycklare som stormakt.. allt ska ju sÄklart vara för vÀrldsfredens bÀsta bla bla.. men vad fan Bush har ju bestÀmt sig frÄn första början att han ska in i irak. det kvittar ju vad saddam gör.. han har gÄtt med pÄ kraven usa stÀllt. bara för att inspektörerna inte hittat nÄt sÄ Àr det nÄt fuffens. men visst finns det eller har funnits kÀrnvapen dÀr.. inte vet jag, Bush kanske vill boosta USAŽs oljeexport..
jag tycker saddam o usama Àr grisar(inget ont om grisar men uttrycket Àr allmÀnt förstÄtt) men USA har ju mer eller mindre gett de bÄda den makt de har idag.. för den som inte vet sÄ var det USA(CIA) som sponsrade saddam med pengar o vapen sÄ han kom till makten. nÀr det sen passade USA sÄ vÀnde de honom ryggen, delvis dÀrav hans USA hat..
pÄ ett liknande sÀtt med usama mm. och gud vet hur mÄnga andra extrema grupper.. USA Àr bÀst fy fan
hade de haft tillrÀckligt stora intressen i nÄn svensk industri hade de vÀl startat krig hÀr ocksÄ och hittat pÄ nÄn bra anledning..
October 27, 2001
fet_loa, innan du uttalar dig inom ett omrÄde bör du veta lite om det. Vapen inspektörerna fÄr inte intervjua vilka kÀrnvapenforskare de vill, Irak ger dem gÄvor i form av en "fÀrdig behandlad" forskare, intervjua honom fritt bara, han vet ÀndÄ inget. Varför fick de inte intervjua honom förra veckan? Varför fÄr inte inspektörerna flyga över vissa "kÀnsliga omrÄden" och gÄ in var somhelst. De blir fÄllade som smÄ vilsna fÄr.
Irak har sÀkert kört in sina vapen till grannlÀnderna. Om Sverige hade legat granne med Irak hade vi sÀkert gladligen gömt ett gÀng missiler i Sverige, allting för att ****** med USA. Vem bryr sig om vÀrldsfred, det Àr ju bara USA som tjÀnar pÄ det, eller?
October 27, 2001
Ett possitivt besked frÄn vapeninspektörerna Àr inte att det inte finns nÄgra massförstörelsevapen. Om de inte hittar det som alla vet har funnits har Irak antingen gömt sina saker vÀl eller sÄlt/skÀnkt dem till nÄgot annat land eller organisation. DÄ ÄterstÄr tvÄ frÄgor: Varför gömmer Irak sina massförstörelsevapen? och/eller Vem har de sÄlt/skÀnkt/bytt sina vapen till/med?
Om de nu fÄr fram var vapnena finns lugnar nog USA ner sig, eller rÀttare sagt; de blir tvugna att lugna ner sig.
September 11, 2002
sÄ sant som det Àr sagt.. jag Àr inte 100% uppdaterad pÄ inspektörernas jobb.. ber om ursÀkt för att jag uttalade mig om det..
men jag stÄr fast vid min andra Äsikt.. hade det varit nÄt annat land som gjorde vad usa gör hela tiden sÄ hade de fÄtt kritik.. men usa gör ju allt rÀtt.. tycker de flesta iaf..
July 21, 2001
verkar som Pain jobbar i Vita Huset đ
FrÄga: Hur vet Bush att Saddam har massförstörelsevapen??
Svar: Han har kvar kvittona
Som sagt Pain man Àr oskyldig tills motsatsen Àr bevisad...personligen vet jag inte om Saddam Àr sÄ farlig som man pÄstÄr.
Du verkar inte veta mer Àn nÄgon annan pain, dina Äsikter Àr ju nÀstan som att "klippa-klistra" frÄn nÄgon av BushŽs propaganda brev
AngÄende gasningen av kurder sÄ var det enda land som lade in sitt veto nÀr FN ville ingripa och det var just USA *hÀnvisar till mitt skÀmt ovanstÄende*
October 27, 2001
Ja, jag erkÀnner, jag Àr George W Bush.
ex-con, som jag skrev i det andra inlÀgget. Det Àr kÀnnt att Irak har massförstörelsevapen och det kommer inte frÄn Bush. En gÄng i tiden fick vapeninspektörerna göra sitt jobb och dÄ fanns det massförstörelsevapen. DÄ skulle hela vÀrlden nedrusta och eftersom Irak Àr en del av vÀrlden, som du kanske vet, skulle de nedrusta ocksÄ. Men sÄ nÀr inspektörerna skulle komma tillbaks och kolla hur det gick med nedrustningen blev de inte inslÀppta. Sen helt plötsligt öppnar de sina grindar, men inspektörerna fÄr bara inspektera pÄ riskfria stÀllen.
Sen om du vill tro pÄ vÀnsterpropaganda om att Bush som barn sÄlde massförstörelsevapen till Saddam fÄr du vÀl göra det, men jag har svÄrt att tro pÄ det.
Irak Àr skyldiga tills de har visat vart massförstörelsevapnen befinner sig. Jag har nÄgot mellan mina öron som heter hjÀrna och jag kan bilda mig en egen uppfattning. Jag lÀser inte saker och tror blint pÄ dem, till skillnad frÄn vissa ("jag-tror-pÄ-allt-mina-trÀdkramandekommunist-kompisar-sÀger-och-skriver").
July 2, 2001
ex-con wrote: Som sagt Pain man Àr oskyldig tills motsatsen Àr bevisad...personligen vet jag inte om Saddam Àr sÄ farlig som man pÄstÄr.
Om vi bortser ett litet ögonblick frĂ„n historien om att Saddam har massförstörelsevapen. Ăr Saddam Hussein bra för vĂ€rlden och dĂ„ speciellt för Irak?
September 11, 2002
PaiN wrote: Sen om du vill tro pÄ vÀnsterpropaganda om att Bush som barn sÄlde massförstörelsevapen till Saddam fÄr du vÀl göra det, men jag har svÄrt att tro pÄ det.
Jag lÀser inte saker och tror blint pÄ dem, till skillnad frÄn vissa ("jag-tror-pÄ-allt-mina-trÀdkramandekommunist-kompisar-sÀger-och-skriver").
om du syftar pÄ mig sÄ Àr du sjuk i huvet.. vad fan snackar du om? du som vet allt borde vÀl lÀst din historia.. att CIA Ätskilliga gÄnger hjÀlpt olika radikala grupper störta regeringar som som varit en törne i sidan Àr ganska allmÀnt kÀnt.. sjÀlv sÄg jag det senast pÄ en dokumentÀr pÄ discovery i somras.. men nÄra kÀrnvapen har jag inte snackat om och om du tror att jag menar att usa skulle hjÀlpt saddam med det sÄ Àr du Ànnu sjukare.. har jag aldrig sagt... kan du inte lÀsa eller?
kommunist.. jaha.. jag Àr ganska lÄngt dÀrifrÄn.. bush som barn.. jaja, den var kul.. nÀ.. bush har en ganska obekvÀm uppgift att försöka rÀtta till misstagen hans landsmÀn gjort..
men detta bara om du syftade pĂ„ mig đ
December 28, 2002
June 18, 2001
69link - Det finns mÄnga som inte Àr bra för vÀrlden, men vi utrotar inte 1000-tals mÀnniskor för det. (och ja, jag syftar pÄ offer i ett eventuellt krig)
à andra sidan, dödar vi de mÀnniskorna blir det fÀrre fattiga kvar att bistÄ, plus att vi skulle kunna utnyttja deras kvarlevor till tvÄltillverkning och dylikt. Det skulle sÀkert finnas en bra marknad för det...nÄgra pengar att tjÀna.
July 21, 2001
jag e fan inte nÄgon vÀnster-vriden-trÀdkramare men jag e fan heller ingen jÀvla nickedocka Ät Bush och hans lakejer
det Àr allmÀnt kÀnt att CIA stödde Saddams kamp till makten och Àven stödde honom under kriget mot Iran.
Usa la in veto mot fn-sanktioner nÀr han gasade kurder.
frankrike, ryssland och kina Àr ju inga direkta Ànglar men dom vill iaf försöka reda ut alltihopa med fredliga medel, sjÀlvklart sÄ vill dom skydda sina mÄngmiljardinvesteringar vilket jag kan förstÄ.
usa vill gÄ in i irak sÀtta dit sin marionettregim som Àr usa-vÀnlig som ocksÄ har uttalat sig offentligt att alla oljekontrakt som finns kommer att ombehandlas och usa ligger vÀldigt bra till dÀr.
jag har aldrig pÄstÄtt att saddam Àr god och fin ledare som vill alla vÀl, men nÀr jag lÀser usaŽs prioriteringar sÄ blir jag skeptisk till vem som Àr vÀrst saddam eller bush
1. olja
2. marionettregim
3. demokratisering
varje mÀnniska vÀljer sina egna Äsikter, du har rÀtt att tycka vad du vill och jag fÄr tycka vafan jag vill
men det förvÄnar mig inte om du börjar inhandla en massa plast, tejp m.m sÄ att du kan skydda dig mot en eventuell kemisk attack frÄn irak.
men jag kan lova dig till 100% att saddam kommer inte skada dig :bgrin:
October 27, 2001
ex-con, jag har inte sagt att du Ă€r en trĂ€dkramare, jag pĂ„stĂ„r bara att du fĂ„r alla fakta frĂ„n sĂ„dana đ
SÄ du kan garantera att det inte sitter halvklantiga vildar och leker med sina "den lille kemisten" askar och tillverkar riktigt smutsiga bomber som sprider sig över vÀÀldigt stora omrÄden.
Var har du lÀst USA's prioriteringar? det stinker vÀnster-propaganda och det visar ju ocksÄ det jag pÄstod ovan, att du blint tror pÄ sÄnt no offence.
FĂ„ inga lustiga fantasier om plast, tejp och mig. FĂ„r jag ekonomisk ersĂ€ttning om vi blir "trĂ€ffade" trots dina 100%? đ
2 Guest(s)