June 17, 2001
Well, i ett så pass allvarligt änme så kan ni väl hålla nivån uppe va!!?
Vissa inlägg här är ju urlöjliga... "har dom sönder mitt internet..."
Sätt dig i Bagdad, skulle vara kul och se vad du hade sagt då.
Du hade nog mest struntat i om du hade haft internet eller ej, då hade nog dina annhöriga och vänner varit bra mycket viktigare.
Sen e sak till, vad har Saddam med WTC den 11e spet att göra?
Ni rör ihop det.
"Saddam flyr till USA och tar en öl med med sin kompis Buske..."
plz killar, skärp er!
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 27, 2001
Visst finns det många oseriösa, men det kanske är deras sätt att försvara sig och tränga bort deras rädlsa.
Saddam styr Irak.
Alquaida erkände att de var de som låg bakom dådet mot WTC.
Usama yrade något om att han hade stöd från Irak eller om att han var där eller något liknande. Det gick iallafall att koppla ihop Alquaida och Irak.
Där har vi kopplingen till 11sept.
Världskrig blir det nog inte förens USA tar han om nordkorea, för då kommer förmodligen Kina flippa och vipps så blir alla indragna.
Det är synd att FN inte fungerar som det ska. Man kan inte ställa krav på ett land utan att locka eller hota med något. I Iraks fall sitter en maktgalen ledare som förmodligen skiter i om de skulle få mat till sin befolkning om de avrustade, där fungerar alltså bara hot. Men när Frankrike och andra länder total blokerar den vägen ger det Irak möjligheten att vägra eller tänja på beslut. Det är synd.
June 17, 2001
Som du själv säger "Usama yrade något om..." Detta är ett fenomen som kallas för "mediepåverkan" dom kan få vissa att tro vad som hellst. Typ att dom har fått tag på någon gammal tysk (eller vad han nu var) och han vet hur Saddams bunker ser ut.
Jag tror inte att Saddam har något med det som hände den 11e september att göra. Det är ju lika långsökt som att han skulle ha något med Palme mordet att göra...
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 27, 2001
Det är inte så långsökt att Irak förser Alquaida med material, skydd, skydd. Det var inte media som sa till Usama vad han skulle säga?
Han sa det själv i en inspelning. Om media gör något så är det det att de förvrider och lyckas fippla bort de som i verkligheten är skyldiga till kriget.
July 21, 2001
Måste ju säga det att USA sköter kriget jävligt snyggt hittills, om det fortsätter så här med minimalt antal dödade civila så kan man inte längre "fördöma" aktionen.
När kriget är över så ska ju Irak byggas upp igen och USA vill ju att omvärlden ska vara med och betala, vilket vi borde göra under vissa villkor:
FN tar över styrandet och uppbyggningen av demokrati (ingen vill se en amerikansk marionettregim)
FN gemensamt med NATO tar över det polisiära arbetet tills en ordentlig icke-korrupt polismyndighet har skapats (inte samma misstag som på Balkan)
Oljan ska pumpas av dom länder som är villiga att betala mest så att Iraks ekonomi kan hämta sig snabbt
Om USA är villiga att gå med på dessa krav så har dom visat att dom krigat för det irakiska folkets frihet
November 26, 2002
HELIX wrote: [quote=Öwall][quote=HELIX]Ja, precis och då får alla krigshatare be om förlåtelse 🙂
med risk för att sänka nivån på tråden låter jag bli att kommentera det där inlägget 🙂
Ok, gör det 😛
Men du måste erkänna att hittils har USA gjort ett ganska bra jobb..
Det kunde ha varit värre...
jag har iofs inte så stor koll, så jag försöker undvika att säga för mycket...
February 26, 2003
http://www.msnbc.com/m/lv/
välj sedan Baghdad camera
(2003-03-21)
September 12, 2001
Cnuut wrote: http://www.msnbc.com/m/lv/
välj sedan Baghdad camera(2003-03-21)
Fint...då låser jag den tråden du skapade.
Den behövs inte nu.
3 Guest(s)