June 23, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=macrus][quote=skinner]Haru sett Das Boot?
Nej men jag ska. Ăven om jag inte Ă€r nĂ„got fan utav ubĂ„tsfilmer. đ
Det kommer du att vara efter du sett Das Boot, eller sÄ kommer du avsky dem Ànnu mer. Se den iaf för den Àr bra.
FÄr vÀl hoppas det.
Guufi wrote: Windtalkers
Jo den Ă€r ganska bra. đ
October 23, 2004
January 5, 2002
SoulBurn wrote: Schindler's List?
Schindlers list Àr ingen krigsfilm, dessutom Àr den inte speciellt bra. Pianisten Àr inte heller nÄgon krigsfilm. Dessutom Àr den ocksÄ dÄlig, lÀs boken istÀllet, den Àr till skillnad frÄn filmen riktigt bra och inte alls lika skrattretande.
Das Boot dÀremot, det Àr ett riktigt mÀsterverk. Köp gÀrna den lÄnga miniserieversionen som Àr lite mer stÀmningsfull Àn den vanliga, vÀldigt mycket nytt som faktiskt tillför en hel del till storyn tillkommer. BÀttre krigsfilm finns inte.
April 14, 2002
snyde wrote: [quote=SoulBurn]Schindler's List?
Schindlers list Àr ingen krigsfilm, dessutom Àr den inte speciellt bra. Pianisten Àr inte heller nÄgon krigsfilm. Dessutom Àr den ocksÄ dÄlig, lÀs boken istÀllet, den Àr till skillnad frÄn filmen riktigt bra och inte alls lika skrattretande.
Das Boot dÀremot, det Àr ett riktigt mÀsterverk. Köp gÀrna den lÄnga miniserieversionen som Àr lite mer stÀmningsfull Àn den vanliga, vÀldigt mycket nytt som faktiskt tillför en hel del till storyn tillkommer. BÀttre krigsfilm finns inte.
Genre: Drama / War
Sen Àr det en utav de bÀsta filmerna som gjorts.
January 24, 2005
January 5, 2002
Marcan- wrote: Genre: Drama / War
Jag kanske inte tittade ordentligt, men jag minns inte att Schindlers list innehöll en gnutta krig, bara dÄliga scener frÄn kz-lÀgrena dÀr judarna och vakterna byter mellan taskig engelska, taskig polska och tyska var femte minut.
GÄ och se Das Boot istÀllet.
October 23, 2004
snyde wrote: [quote=SoulBurn]Schindler's List?
Klart det Àr en krigsfilm. Det centrala i filmen Àr kriget och hur det kom att pÄverka judarna och den enskilde personen. En film om att överleva i krig. Detsamma gÀller Schindlers List. Bara för att man inte skjuter ner tyskar till höger och vÀnster och saker exploderar 20 ggr i minuten sÄ betyder det att det inte Àr en krigsfilm eller?
Jag anser att Pianisten Àr mer krigsfilm Àn vad Das Boot Àr. Och Pianisten Àr inte en dÄlig film, jag tror Àrligt talat fler orkar sig igenom Pianisten Àn Das Boot.
September 5, 2001
Black Hawk Down (ruggigt bra gjord)
Full Metal Jacket (uttjatad men ack sÄ bra)
Tears Of The Sun (inte sÄ vÀrst bra men hej det Àr ju Bruce)
Nionde Kompaniet (svensk, ruggigt bra)
Band of Brothers serien Àr mycket bra.
Kommer inte pÄ fler nu, men det finns en del.
edit: team america : world police
Genre: Action / Adventure / Comedy / War
3 Guest(s)