November 26, 2002
jokkling wrote: [quote=kottetrance]Ateist in i benmärgen...
Men men , man ska inte klandra dom som är kristna.
Mums! Ateister är vi allihopa!
hehe klockren ateist här (vilket några av er säkert kunnat räkna ut sedan tidigare)
Och, jo, man ska visst klandra dom kristna, precis som ALLA religioner. Det sjukaste man kan pyssla med är nämligen religion.
(OBS! jag vill INTE dra igång nån diskussion ang. detta nu!)
hm.. om du inte vill dra igång en diskussion så ska du verkligen inte skriva något sådant..
Det är inte ett dugg fel att vara religiös. Så gott som alla religioner finns till för att förbättra världen och människan. Det faktum att många har missbrukat religion och använder den som ett maktredskap ger inte dig anledning att smutskasta allt vad religion heter.
May 7, 2001
Öwall wrote: [quote=jokkling][quote=kottetrance]Ateist in i benmärgen...
Men men , man ska inte klandra dom som är kristna.
Mums! Ateister är vi allihopa!
hehe klockren ateist här (vilket några av er säkert kunnat räkna ut sedan tidigare)
Och, jo, man ska visst klandra dom kristna, precis som ALLA religioner. Det sjukaste man kan pyssla med är nämligen religion.
(OBS! jag vill INTE dra igång nån diskussion ang. detta nu!)
hm.. om du inte vill dra igång en diskussion så ska du verkligen inte skriva något sådant..
Det är inte ett dugg fel att vara religiös. Så gott som alla religioner finns till för att förbättra världen och människan. Det faktum att många har missbrukat religion och använder den som ett maktredskap ger inte dig anledning att smutskasta allt vad religion heter.
Ok. ok- d var puckat att skriva så, håller med (hade svårt att hålla mig bara) tar tillbaka det, orkar verkligen inte ge mig in i nån ny mastodont-diskussion.
July 19, 2001
Stjälv är jag ateist.. Men jag kommer nog att rösta på Kristdemokraterna.. Kristendomen är en bra religion men människor förstör den så när dom försöker tolka den på olika sätt.. Biblen är bara en bok.. En bok som ska hjälpa oss att leva bättre..
Lite draget ur South Park 😀
October 28, 2002
Anser att dom som tror på religioner är lurade.
Religion är dåligt, typ alla krig har varit pga religion.
Mkt av den skit som finns i världen är pga religion.
Gick ur svenska kyrkan till fort jag blev gammal nog att fatta vad det var för skit man var medlem i.
Humm, någon som orkar dra det där med ateist för mig?
menas det inte "allätare"?? (ja, jag är trött nu..)
May 7, 2001
HELIX wrote: Stjälv är jag ateist.. Men jag kommer nog att rösta på Kristdemokraterna.. Kristendomen är en bra religion men människor förstör den så när dom försöker tolka den på olika sätt.. Biblen är bara en bok.. En bok som ska hjälpa oss att leva bättre..
Lite draget ur South Park 😀
Ateist my ass. Du låter ju lika snurrig som nån jävla präst.
November 26, 2002
Hauk wrote: Anser att dom som tror på religioner är lurade.
Religion är dåligt, typ alla krig har varit pga religion.
Mkt av den skit som finns i världen är pga religion.
Gick ur svenska kyrkan till fort jag blev gammal nog att fatta vad det var för skit man var medlem i.
Humm, någon som orkar dra det där med ateist för mig?
menas det inte "allätare"?? (ja, jag är trött nu..)
En ateist är en person som inte tror på någon gud.
Jag är monoteist, vilket betyder att jag tror på en enda gud.
Dessutom finns det polyetism, och det betyder att man tror på flera gudar.
Ersätt begreppet "gud" med "högre makt" efter eget smak och tycke.
1 Guest(s)