June 30, 2003
Jahapp, nu kanske man ska tänka på när man kritserar islam på internet, eller i huvud taget . Verkar som om man öppet kritserar islam så blir man mördad/mordhotad. Van Gogh som blev mördad är bara en av exemplerna(och Hirsi Ali som är mordhotad).
Och nu denna familj.
http://www.nypost.com/news/reg...../38704.htm
Hossam Armanious, 47, who along with his wife and two daughters was found stabbed to death in his Jersey City home early Friday, would regularly debate religion in a Middle Eastern chat room, one source said.
A family member who viewed photos of the bloodbath said Sylvia seemed to have taken the most savage punishment.
"When we saw the pictures, you could tell that they were hurt really, really bad in the face; especially Sylvia," said Milad Garas, the high-school sophomore's great-uncle.
The heartless killer not only slit Sylvia's throat, but also sliced a huge gash in her chest and stabbed her in the wrist, where she had a tattoo of a Coptic cross.
Also found murdered were the wife, Amal Garas, and the parents' other daughter, Monica.
Jag vet inte om den där mannen var ett as eller inte. Men han har rätt till en åsikt och hans familj ska inte för den delen heller mördas. Jag vill ha en mer öppen debatt gällande Islam. Men jag anklagas ofta för att vara "Islamofob", vilket är löjligt.
September 11, 2002
Händer rätt ofta (inte ovanligt i Sverige heller) att nynazister hotar kritiker, eller till och med tar till våld för att tysta personer som är aktiva för att bekämpa nynazism.
Med det vill jag säga att det där som du tar upp självklart inte är något som bara är relaterat till muslimer. Såna personer finns nästan oavsett vilken grupp man väljer att granska. Finns därför ingen mening med att gå på just en folkgrupp och mena att de använder våld mot kritiker.
1 Guest(s)