June 23, 2002
Kvart över åtta är det dags för en viktigt match i VM-kvalet för Sveriges del.
Hur tror ni det går?
Själv tror jag Sverige vinner genom att göra ett kontringsmål, ställer om snabbt till anfall från försvar. Eller så blir det 0-0, Sverige kommer hålla tätt bakåt.
Bra att Svensson spelar istället för Källström, passar in bättre.
Illa att Jonson ska spela istället för Allbäck/Rosenberg/Elmander nu eftersom Zlatan är skadad och kan inte delta enligt Aftonblaskan. Hade hellre sett Allbäck med Larsson.
Alexandersson spelar väl istället för Chippe för att ge stadga och mer säkerhet bakåt. Vilket kan vara bra till en början i en sån här match.
Nå vad tror ni?
Sverige loosar..Frågan är bara med hur mycket..3-1 kanske..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
Delph1 wrote: Vågar fasen inte gissa. Förra matchen kändes körd i 90 minuter innan det faktiskt hände något, men då var det ju också Zlatan som avgjorde. 😕
//Andreas
Ja men kolla på Kroatiens senaste resultat, säger dom nåt?(1-1 mot Malta 7e Sep.)
Enligt mig är Kroatien en aning överksattade.
<----Va i helvete?? Vargkramare?? Jag?? Knappast..Snarare tvärtom..
Byt, jag får ju dåligt rykte, nån kan tro att det är på allvar för tusan bövlar..Detta är rena ärekränkningen..Vet hut, attans moderater..
*Edit*
Allt i sin ordning igen nu ser jag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 4, 2003
Om vi inte har ett fungerande och vinnande lag, även utan Zlatan så vet i tusan om jag tycker att vi förtjänar att gå till VM.
För mig har alltid svensk fotboll handlat om lagspelet, viljan och kamp.
Zlatan är otroligt viktig för svensk fotboll idag, för att han kan avgöra i de mest konstiga situationerna, men han är fan inte "laget". Han har fått alldeles för stor betydelse, både i laget och mediamässigt. Vi måste visa för dom andra spelarna att det är viljan och kämpeandan som räknas. De gamla veteranerna känner till detta, Jonsson, Ahlbäck, Mellberg och så vidare. Men inte alla.
Jag tycker det är bra att vi spelar utan Zlatan idag, för att se vad vårt landslag är kapabelt till. Jag tror att vi underskattar dom övriga, och jag tror på en vinst till Sverige på 2-1, efter ett kämpemål från Ahlbäck i slutminuterna. Om inte, så blir det väl 1-1. =)
Haha. Vi får se ikväll =)
June 23, 2002
davidhellmyrs wrote: Om vi inte har ett fungerande och vinnande lag, även utan Zlatan så vet i tusan om jag tycker att vi förtjänar att gå till VM.
För mig har alltid svensk fotboll handlat om lagspelet, viljan och kamp.
Zlatan är otroligt viktig för svensk fotboll idag, för att han kan avgöra i de mest konstiga situationerna, men han är fan inte "laget". Han har fått alldeles för stor betydelse, både i laget och mediamässigt. Vi måste visa för dom andra spelarna att det är viljan och kämpeandan som räknas. De gamla veteranerna känner till detta, Jonsson, Ahlbäck, Mellberg och så vidare. Men inte alla.
Jag tycker det är bra att vi spelar utan Zlatan idag, för att se vad vårt landslag är kapabelt till. Jag tror att vi underskattar dom övriga, och jag tror på en vinst till Sverige på 2-1, efter ett kämpemål från Ahlbäck i slutminuterna. Om inte, så blir det väl 1-1. =)
Haha. Vi får se ikväll =)
Håller med dig fullständigt här, bra skrivet.
Helt klart att vi kan lyckas utan Zlatan, inget snack om den saken.
Men jag vill se Allbäck - Larsson, inte Jonson - Larsson som spelat 90minuter ihop bara. Hoppas Aftonblaskan har fel, väldigt fel.
April 25, 2005
Jag tror inte att Sverige förlorar, jag räknar med att Andreas Isaksson gör ett lika stabilt jobb som han brukar. Han håller ju normalt en hög, stabil nivå och det skulle förvåna mej om han inte spelar bra.
Sen så tycker jag faktiskt att det är en självklarhet att Allbäck ska spela tillsammans med Henke, jag gillar Jonson, men tillsammans med Henke när Allbäck finns tillgänglig? Skulle inte haft någonting emot att se Markus Rosenberg tillsammans med Henke, Johan Elmander är jag tveksam till, men jag är helt säker på att Mattias Jonson inte är det bästa valet tillsammans med Henke i en match av så här stor betydelse. Men Lagerbäck brukar veta vad han gör....hoppas att han gör det nnu 😀
Om Mattias Jonson ska spela så ska han spela tillsammans med Allbäck eller någon av de andra anfallarna. Jag vill ha ett stabilt lag idag 😀
July 29, 2003
sverige förlorar.
hulken90 wrote: Jag tror inte att Sverige förlorar, jag räknar med att Andreas Isaksson gör ett lika stabilt jobb som han brukar. Han håller ju normalt en hög, stabil nivå och det skulle förvåna mej om han inte spelar bra.
lika stabilt som han gjorde i franska ligan . släppa in 6mål?
April 25, 2005
FonzzziE wrote: sverige förlorar.
[quote=hulken90]Jag tror inte att Sverige förlorar, jag räknar med att Andreas Isaksson gör ett lika stabilt jobb som han brukar. Han håller ju normalt en hög, stabil nivå och det skulle förvåna mej om han inte spelar bra.
lika stabilt som han gjorde i franska ligan . släppa in 6mål?
Jag vet att han har släppt in många mål för Rennes, men enligt en del tidningar i Frankrike så kan han inte klandras för något av dem. Sen så är det svårt att hitta en dålig insats för det svenska landslaget. Visst, det var ju lite småjobbigt när han släppte in frisparken mot Kroatien, men annars så har han spelat STABILT.
Någon som glömt bland annat frisparksräddningen mot holland i EM?
February 17, 2004
Det blir inte lätt för landslaget. Spela i en kokande gryta i Zagreb kan inte va kul. Zlatan kan inte spela o då blir det man-man markering av kroaterna. Henke är ur form så det blir tufft.
* Källström ska spela, han är 100ggr bättre än Svensson. Om ni inte samtycker kolla in hans mål senast mot Lyon. Volley upp i krysset.
Östlundh/Lucic på yttern, Hansson, Mellberg som Mittlås.
Linderoth(DM), Källström (M/AM), Ljungberg, Chipp (yttrar)
Henke,Allbäck el. Elmander
MV: Dick Last
/Dani
September 13, 2004
Dani wrote: Det blir inte lätt för landslaget. Spela i en kokande gryta i Zagreb kan inte va kul. Zlatan kan inte spela o då blir det man-man markering av kroaterna. Henke är ur form så det blir tufft.
* Källström ska spela, han är 100ggr bättre än Svensson. Om ni inte samtycker kolla in hans mål senast mot Lyon. Volley upp i krysset.
Östlundh/Lucic på yttern, Hansson, Mellberg som Mittlås.
Linderoth(DM), Källström (M/AM), Ljungberg, Chipp (yttrar)
Henke,Allbäck el. ElmanderMV: Dick Last
/Dani
Instämmer med ditt lag på nästan alla punkter. Det enda som skiljer är att jag skulle vilja ändra i backlinjen. Edman in, Hansson ut vilket ger mittlåset Mellberg, Lucic.
Varför skall Edman spela?
Samma argument som du anger ovan för Källström. Målet när han spelade i Hotspurs och frisparksmålet i landslaget.
Tack för mig.
2 Guest(s)