Kroatien - Sverige|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kroatien - Sverige
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 8, 2005 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Kvart över åtta är det dags för en viktigt match i VM-kvalet för Sveriges del.

Hur tror ni det går?

Själv tror jag Sverige vinner genom att göra ett kontringsmål, ställer om snabbt till anfall från försvar. Eller så blir det 0-0, Sverige kommer hålla tätt bakåt.

Bra att Svensson spelar istället för Källström, passar in bättre.
Illa att Jonson ska spela istället för Allbäck/Rosenberg/Elmander nu eftersom Zlatan är skadad och kan inte delta enligt Aftonblaskan. Hade hellre sett Allbäck med Larsson.
Alexandersson spelar väl istället för Chippe för att ge stadga och mer säkerhet bakåt. Vilket kan vara bra till en början i en sån här match.

Nå vad tror ni?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
960343
October 8, 2005 - 8:34 am
sp_Permalink sp_Print

Sverige loosar..Frågan är bara med hur mycket..3-1 kanske..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
960344
October 8, 2005 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Vågar fasen inte gissa. Förra matchen kändes körd i 90 minuter innan det faktiskt hände något, men då var det ju också Zlatan som avgjorde. 😕

//Andreas

macrus
Member
Medlem
960345
October 8, 2005 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Vågar fasen inte gissa. Förra matchen kändes körd i 90 minuter innan det faktiskt hände något, men då var det ju också Zlatan som avgjorde. 😕

//Andreas

Ja men kolla på Kroatiens senaste resultat, säger dom nåt?(1-1 mot Malta 7e Sep.)
Enligt mig är Kroatien en aning överksattade.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
960346
October 8, 2005 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

Sverige får stryk. För mycket hänger på den här matchen, stressfaktorn tillsammans med ett äckligt bra motståndarlag kommer att sluta med 2-1 till kroatien.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
960347
October 8, 2005 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

<----Va i helvete?? Vargkramare?? Jag?? Knappast..Snarare tvärtom..
Byt, jag får ju dåligt rykte, nån kan tro att det är på allvar för tusan bövlar..Detta är rena ärekränkningen..Vet hut, attans moderater..

*Edit*
Allt i sin ordning igen nu ser jag.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tindy
Member
Medlem
960349
October 8, 2005 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: <----Va i h*****e?? Vargkramare?? Jag?? Knappast..

:)R :)R :)R
Klockrent!

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
960352
October 8, 2005 - 8:50 am
sp_Permalink sp_Print

Om vi inte har ett fungerande och vinnande lag, även utan Zlatan så vet i tusan om jag tycker att vi förtjänar att gå till VM.

För mig har alltid svensk fotboll handlat om lagspelet, viljan och kamp.

Zlatan är otroligt viktig för svensk fotboll idag, för att han kan avgöra i de mest konstiga situationerna, men han är fan inte "laget". Han har fått alldeles för stor betydelse, både i laget och mediamässigt. Vi måste visa för dom andra spelarna att det är viljan och kämpeandan som räknas. De gamla veteranerna känner till detta, Jonsson, Ahlbäck, Mellberg och så vidare. Men inte alla.

Jag tycker det är bra att vi spelar utan Zlatan idag, för att se vad vårt landslag är kapabelt till. Jag tror att vi underskattar dom övriga, och jag tror på en vinst till Sverige på 2-1, efter ett kämpemål från Ahlbäck i slutminuterna. Om inte, så blir det väl 1-1. =)

Haha. Vi får se ikväll =)

Zix0r
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 842
960354
October 8, 2005 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

vilken kanal? :bok:

Tindy
Member
Medlem
960355
October 8, 2005 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Zix0r wrote: vilken kanal? :bok:

3an.

macrus
Member
Medlem
960359
October 8, 2005 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Om vi inte har ett fungerande och vinnande lag, även utan Zlatan så vet i tusan om jag tycker att vi förtjänar att gå till VM.

För mig har alltid svensk fotboll handlat om lagspelet, viljan och kamp.

Zlatan är otroligt viktig för svensk fotboll idag, för att han kan avgöra i de mest konstiga situationerna, men han är fan inte "laget". Han har fått alldeles för stor betydelse, både i laget och mediamässigt. Vi måste visa för dom andra spelarna att det är viljan och kämpeandan som räknas. De gamla veteranerna känner till detta, Jonsson, Ahlbäck, Mellberg och så vidare. Men inte alla.

Jag tycker det är bra att vi spelar utan Zlatan idag, för att se vad vårt landslag är kapabelt till. Jag tror att vi underskattar dom övriga, och jag tror på en vinst till Sverige på 2-1, efter ett kämpemål från Ahlbäck i slutminuterna. Om inte, så blir det väl 1-1. =)

Haha. Vi får se ikväll =)

Håller med dig fullständigt här, bra skrivet.
Helt klart att vi kan lyckas utan Zlatan, inget snack om den saken.

Men jag vill se Allbäck - Larsson, inte Jonson - Larsson som spelat 90minuter ihop bara. Hoppas Aftonblaskan har fel, väldigt fel.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
960365
October 8, 2005 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Dom vinnen med eller utan Zlatan. Han är otroligt bra. Men fan att vi ska kunna klara oss utan han. Har vi ett lag som bygger på en spelare så passar vi inte i VM.

hulken90
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
960369
October 8, 2005 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte att Sverige förlorar, jag räknar med att Andreas Isaksson gör ett lika stabilt jobb som han brukar. Han håller ju normalt en hög, stabil nivå och det skulle förvåna mej om han inte spelar bra.

Sen så tycker jag faktiskt att det är en självklarhet att Allbäck ska spela tillsammans med Henke, jag gillar Jonson, men tillsammans med Henke när Allbäck finns tillgänglig? Skulle inte haft någonting emot att se Markus Rosenberg tillsammans med Henke, Johan Elmander är jag tveksam till, men jag är helt säker på att Mattias Jonson inte är det bästa valet tillsammans med Henke i en match av så här stor betydelse. Men Lagerbäck brukar veta vad han gör....hoppas att han gör det nnu 😀

Om Mattias Jonson ska spela så ska han spela tillsammans med Allbäck eller någon av de andra anfallarna. Jag vill ha ett stabilt lag idag 😀

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
960378
October 8, 2005 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

sverige förlorar.

hulken90 wrote: Jag tror inte att Sverige förlorar, jag räknar med att Andreas Isaksson gör ett lika stabilt jobb som han brukar. Han håller ju normalt en hög, stabil nivå och det skulle förvåna mej om han inte spelar bra.

lika stabilt som han gjorde i franska ligan . släppa in 6mål?

hulken90
Medlem
Forum Posts: 116
960381
October 8, 2005 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

FonzzziE wrote: sverige förlorar.

[quote=hulken90]Jag tror inte att Sverige förlorar, jag räknar med att Andreas Isaksson gör ett lika stabilt jobb som han brukar. Han håller ju normalt en hög, stabil nivå och det skulle förvåna mej om han inte spelar bra.

lika stabilt som han gjorde i franska ligan . släppa in 6mål?

Jag vet att han har släppt in många mål för Rennes, men enligt en del tidningar i Frankrike så kan han inte klandras för något av dem. Sen så är det svårt att hitta en dålig insats för det svenska landslaget. Visst, det var ju lite småjobbigt när han släppte in frisparken mot Kroatien, men annars så har han spelat STABILT.

Någon som glömt bland annat frisparksräddningen mot holland i EM?

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
960417
October 8, 2005 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

Det blir inte lätt för landslaget. Spela i en kokande gryta i Zagreb kan inte va kul. Zlatan kan inte spela o då blir det man-man markering av kroaterna. Henke är ur form så det blir tufft.

* Källström ska spela, han är 100ggr bättre än Svensson. Om ni inte samtycker kolla in hans mål senast mot Lyon. Volley upp i krysset.

Östlundh/Lucic på yttern, Hansson, Mellberg som Mittlås.
Linderoth(DM), Källström (M/AM), Ljungberg, Chipp (yttrar)
Henke,Allbäck el. Elmander

MV: Dick Last

/Dani

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
960429
October 8, 2005 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

Jag halvgarderar x2. Tråkigt att Zlatan inte kan vara med, han är en sådan spelar som kan avgöra själv. Men tror det går vägen ändå. Sverige har ett bra landslag som är ganska jämnt.

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
960432
October 8, 2005 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=Zix0r]vilken kanal? :bok:

3an.

Jaha 🙁 Då blir det ingen fotboll för min del 🙁

ruf an
Medlem
Forum Posts: 144
960448
October 8, 2005 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Det blir inte lätt för landslaget. Spela i en kokande gryta i Zagreb kan inte va kul. Zlatan kan inte spela o då blir det man-man markering av kroaterna. Henke är ur form så det blir tufft.

* Källström ska spela, han är 100ggr bättre än Svensson. Om ni inte samtycker kolla in hans mål senast mot Lyon. Volley upp i krysset.

Östlundh/Lucic på yttern, Hansson, Mellberg som Mittlås.
Linderoth(DM), Källström (M/AM), Ljungberg, Chipp (yttrar)
Henke,Allbäck el. Elmander

MV: Dick Last

/Dani

Instämmer med ditt lag på nästan alla punkter. Det enda som skiljer är att jag skulle vilja ändra i backlinjen. Edman in, Hansson ut vilket ger mittlåset Mellberg, Lucic.

Varför skall Edman spela?
Samma argument som du anger ovan för Källström. Målet när han spelade i Hotspurs och frisparksmålet i landslaget.

Tack för mig.

macrus
Member
Medlem
960455
October 8, 2005 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Blaxxor wrote: [quote=Tindy][quote=Zix0r]vilken kanal? :bok:

3an.

Jaha 🙁 Då blir det ingen fotboll för min del 🙁

Bara bege sig till närmaste sportpub. 😉

Isaksson är ju hur stabil som helst i mål, det märks även när Sverige spelar backlinjen litar på honom fullt ut.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 357
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL