January 28, 2003
Krqagyzzz wrote: japp, de monterades ned 13 dagar efter att USA hade uppmärksammat dem. Det som hände kallas Kuba-krisen, slå upp det i någon bok, välldigt intressant läsning tycker jag själv.
Hmm, var där missiler på Kuba, jag trodde bara det var ramperna som kommit dit. Båtarna med missiler vände ju bara några timmar borta från Kuba och där stoppades det som kunde blivit ett tredje världskrig.
Mina tankar om Kuba:
Så länge Castro är kvar så kommer Kuba aldrig kunna "blomstra". Det har utan tvekan att göra med införandet av kommunismen på Kuba, som vanligt så fungerar bara kommunismen i teorin. Problemet när Castro försvinner är att USA kommer få sånt satans inflytande över Kuba. Det kommer medföra att där kommer bli en gigantisk klyfta mellan de fattiga och de som handlade rätt när USAs inflytande började, de kommer bli mångmiljonärer.
Här kunde FN ha spelat en viktig roll, men i mina ögon så har FN förlorat i stort sett all auktoritet sedan USA gick emot dem och gick in i Irak.
Framtiden för Kuba är jävligt oviss, tror omöjligen att någon kan förutspå vad som kommer hända där när Castro försvinner.
November 4, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Krqagyzzz]japp, de monterades ned 13 dagar efter att USA hade uppmärksammat dem. Det som hände kallas Kuba-krisen, slå upp det i någon bok, välldigt intressant läsning tycker jag själv.
Hmm, var där missiler på Kuba, jag trodde bara det var ramperna som kommit dit. Båtarna med missiler vände ju bara några timmar borta från Kuba och där stoppades det som kunde blivit ett tredje världskrig.
Mina tankar om Kuba:
Så länge Castro är kvar så kommer Kuba aldrig kunna "blomstra". Det har utan tvekan att göra med införandet av kommunismen på Kuba, som vanligt så fungerar bara kommunismen i teorin. Problemet när Castro försvinner är att USA kommer få sånt satans inflytande över Kuba. Det kommer medföra att där kommer bli en gigantisk klyfta mellan de fattiga och de som handlade rätt när USAs inflytande började, de kommer bli mångmiljonärer.
Här kunde FN ha spelat en viktig roll, men i mina ögon så har FN förlorat i stort sett all auktoritet sedan USA gick emot dem och gick in i Irak.
Framtiden för Kuba är jävligt oviss, tror omöjligen att någon kan förutspå vad som kommer hända där när Castro försvinner.
Jag tror också det var som vesslan säger, det vara bara ramperna som hann komma dit.
June 18, 2001
Utgången är ganska viss. Med USA:s hjälp försvinner det totalitära styret.
Man kan kanske vänta sig att resultatet blir en högre produktion och sålunda generellt bättre villkor, men med nackdelar som färre arbeten och en framväxande klass av fattiga som kommer att hamna på efterkälken. Det är svårt att säga.
May 17, 2002
chrippaz wrote: [quote=MrWeizel][quote=Krqagyzzz]japp, de monterades ned 13 dagar efter att USA hade uppmärksammat dem. Det som hände kallas Kuba-krisen, slå upp det i någon bok, välldigt intressant läsning tycker jag själv.
Mina tankar om Kuba:
Jag tror också det var som vesslan säger, det vara bara ramperna som hann komma dit.
kan mycket väl vara som ni säger.. ska kolla upp det.
2 Guest(s)