Kuba vad tror ni om framtiden|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kuba vad tror ni om framtiden
MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
sp_UserOfflineSmall Offline
594918
April 12, 2004 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: japp, de monterades ned 13 dagar efter att USA hade uppmärksammat dem. Det som hände kallas Kuba-krisen, slå upp det i någon bok, välldigt intressant läsning tycker jag själv.

Hmm, var där missiler på Kuba, jag trodde bara det var ramperna som kommit dit. Båtarna med missiler vände ju bara några timmar borta från Kuba och där stoppades det som kunde blivit ett tredje världskrig.

Mina tankar om Kuba:
Så länge Castro är kvar så kommer Kuba aldrig kunna "blomstra". Det har utan tvekan att göra med införandet av kommunismen på Kuba, som vanligt så fungerar bara kommunismen i teorin. Problemet när Castro försvinner är att USA kommer få sånt satans inflytande över Kuba. Det kommer medföra att där kommer bli en gigantisk klyfta mellan de fattiga och de som handlade rätt när USAs inflytande började, de kommer bli mångmiljonärer.

Här kunde FN ha spelat en viktig roll, men i mina ögon så har FN förlorat i stort sett all auktoritet sedan USA gick emot dem och gick in i Irak.

Framtiden för Kuba är jävligt oviss, tror omöjligen att någon kan förutspå vad som kommer hända där när Castro försvinner.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
594927
April 12, 2004 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Har du ett skolarbete att göra eller Chrippaz?
Så länge som Castro sitter så kommer Kuba vara ett skitland.

Ööh nej varför skulle det vara så?

chrippaz
Member
Medlem
594928
April 12, 2004 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Krqagyzzz]japp, de monterades ned 13 dagar efter att USA hade uppmärksammat dem. Det som hände kallas Kuba-krisen, slå upp det i någon bok, välldigt intressant läsning tycker jag själv.

Hmm, var där missiler på Kuba, jag trodde bara det var ramperna som kommit dit. Båtarna med missiler vände ju bara några timmar borta från Kuba och där stoppades det som kunde blivit ett tredje världskrig.

Mina tankar om Kuba:
Så länge Castro är kvar så kommer Kuba aldrig kunna "blomstra". Det har utan tvekan att göra med införandet av kommunismen på Kuba, som vanligt så fungerar bara kommunismen i teorin. Problemet när Castro försvinner är att USA kommer få sånt satans inflytande över Kuba. Det kommer medföra att där kommer bli en gigantisk klyfta mellan de fattiga och de som handlade rätt när USAs inflytande började, de kommer bli mångmiljonärer.

Här kunde FN ha spelat en viktig roll, men i mina ögon så har FN förlorat i stort sett all auktoritet sedan USA gick emot dem och gick in i Irak.

Framtiden för Kuba är jävligt oviss, tror omöjligen att någon kan förutspå vad som kommer hända där när Castro försvinner.

Jag tror också det var som vesslan säger, det vara bara ramperna som hann komma dit.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
594965
April 12, 2004 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote:
Ööh nej varför skulle det vara så?

Det är typiska skolfrågor 😛

chrippaz
Member
Medlem
594973
April 12, 2004 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=chrippaz] Ööh nej varför skulle det vara så?

Det är typiska skolfrågor 😛

Ok, jag kan hålla med. Det är egentligen första frågan jag tycker är intressant, de andra slängde jag bara in för att inlägget inte skulle vara så tunt 🙂

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
595120
April 12, 2004 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Utgången är ganska viss. Med USA:s hjälp försvinner det totalitära styret.

Man kan kanske vänta sig att resultatet blir en högre produktion och sålunda generellt bättre villkor, men med nackdelar som färre arbeten och en framväxande klass av fattiga som kommer att hamna på efterkälken. Det är svårt att säga.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
595192
April 12, 2004 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: [quote=MrWeizel][quote=Krqagyzzz]japp, de monterades ned 13 dagar efter att USA hade uppmärksammat dem. Det som hände kallas Kuba-krisen, slå upp det i någon bok, välldigt intressant läsning tycker jag själv.

Mina tankar om Kuba:

Jag tror också det var som vesslan säger, det vara bara ramperna som hann komma dit.

kan mycket väl vara som ni säger.. ska kolla upp det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 310
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL