February 19, 2004
Det var några personer som arrangerade ett kuddkrig nere på en lyxig gata här i Shanghai. Regler: Slå endast personer med kudde och som inte håller i en kamera.
Det var det gula laget mot resten, eller något annat lag. Jag kom lite sent för att se vad som hände. Jag var iaf med i slutstriden och då hade poliserna börjat komma, och jag lyckades slå till en polis lite löst och gömma mig i folkmassan. Kanske lyckades komma undan då jag hade några förbannade tjejer efter mig. Kan tilläggas att vi givetvis hade druckit någon öl innan.
Hur som helst, kriget la sig snart och det gula laget utsågs till vinnare och de svingade sin stora gula flaga och skrek av glädje. Då börjar det.
Polisen omringar personerna med den gula flaggan. Vi utlänningar har inte en aning om vad som händer då vi är ifrån länder där kuddkrig anses... ganska oskyldigt. (Kan tilläggas det var endast utlänningar inblandade, ~70st)
Jag lämnade platsen för det var gratis öl för alla som hade kudde på någon bar, men min libanesiske rumskamrat kände sig tvungen lägga sig och hjälpa de ur det gula laget för ingen visste vad som var så allvarligt.
Han sa till några poliser att det är lungt, det är inget politiskt bara skoj. De frågade om han hade passet på sig (vilket är ett måste för utlänningar, men utlänningar bryr sig verkligen inte och inte heller polisen), men självklart hade han inte det. Då sa de att han måste följa med stationen. Han blir kall i kroppen och säger att det kan han inte, och då arresterar de honom och hans flickvän.
Jag fick höra detta genom en vän och asgarvade, han kommer ju självklart inte bli utvisad av ett kuddkrig ansåg jag då. Kan ju också tilläggas att jag var allt annat än nykter.
Hur som helst på polisstationen så sa han till tolken som översatter för polischefen och de andra poliserna att han skulle bjuda dom på öl. hahaha De asgarvade och släppte honom.
Men tänk er det va bra vi har det i Sverige. Vi kan ha kuddkrig och annat kul utan att bli arresterade för "misstänkt politisk handling". Helt sjukt att det ser ut så här på många ställen i världen.
February 19, 2004
nXsty wrote: Låter lite underligt iof, men jag skulle nog kunna tänka mig att svenska polisen också skulle kunna omhänderta öldrickande ungdomar som bankar på varandra med kuddar nere på stan.
Ha, ja men här har "order" om att behandla utlänningar väldigt snällt. 😉 Sen så är poliserna mycket mycket trevligare här. Hemma kan man inte leka med polisen då åker man dit direkt.
Sen så är våldet mycket lägre med. Väldigt sällan bråk på klubbarna och folk, även utlänningarna, är så jävla trevliga och roliga.
Lodisen:
Nej, det är bara ett gäng som hittar på olika roliga grejer. Pjamas party, vattenkrig m.m Det är väldigt vanligt här att klubbar, pubar kör med teman med.
Sen snackas det så mycket skit med. Kom inte ihåg vad poliserna sa dock. Snackades om någon sekt men det är garanterat skitsnack. Klart som fan inte ~70 utlänningar hade varit med i den sekten. Kan ju inte en vettig person tro på.
Sen så finns det inga alkohollagar vad jag känner till. Det är ungefär lika farligt som att dricka läsk om du inte sitter bakom ratten.
February 19, 2004
Jag kom hit för att studera på Fudan universitet. Min brorsa och hans polare hade gjort det ett år innan och sa att man måste verkligen testa.
Dock gick utbildningen åt helvete, och skitmånga svenskar här har kommit hit pga deras vänner har rekommenderat dom. D vs de är bara här för att ha kul.
Man kan gå ut 7 dagar veckan och nästan inga alkholregler. Vi var och körde GoCart på en skitfin GoCart bana helt aspackade och hade så jävla kul. efter varje match kunde man köpa sig mer alkohol. Helt galet, hade ju aldrig funnits en chans att detta varit lagligt i Sverige.
Ta t ex mitt shema för denna veckan.
Idag: Gå ut på en Lounge där brudarna får gratis dricka som de bjuder på. Ska köra som fan med Beer Bong (tratt och slang).
Imorrn: Öppen bar. Inget speciellt
Torsdag: Thailandtema på en klubb. Personer ska vara utklädda som om de vore på en beach i Thailand
Fredag: Studentfest. Kines och trafiktema. D vs Man ska se ut som en kines (bonde, soldat, polis) och man får ett band vid inträdet där grönt=singel, gult=inte singel, men kan ändå tänka sig nåt, Rött=förhållande.
Lördag: Poolparty. Börjar ifrån 12 på dagen. Öppen bar och allt man kan käka vid poolen för 160kr
Händer alltid grejer. Som alal här säger, utlivet i Shanghai är verkligen otroligt.
En Shanghai regplåt till bilen kostar nåt sånt. Kan verkligen förstå det då bilförsljningen ökade 40-60% förra året och det är på tok för många bilar i trafiken. Om det säljs 40-60% fler bilar i år igen så har de riktigt stora problem. Trafiken kommer att stå helt still på sinna ställen.
February 19, 2004
CSN ger dig pengar om du går i skolan. 600 spänn veckan, minst. En måltid kan kosta 3.5kr, vilket jag levde på. Sedan kan du låna.
Jag hade arbetat under sommaren, plus gjort lumpen. Skolan 10 000kr, boende på skolan (vilket måste göras för maximalt partyliv) 13 000. Lumpen gav mig 23 000 och sommarjobbet 30 000 vilket ger pengar för mer än en termin.
För tillfället är det dock farsan som står för notan. Men hade han inte gjort det hade jag lätt arbetat ett år i Sverige för att betala igen det jag gjort av med här. Har haft så jävla roligt.
Och när jag kommer tillbaka till Sverige är det självklart slut med drickandet. Här rör jag inte på mig heller då taxin är så sjukligt billig och det finns taxibilar överallt hela dygnet.
August 20, 2001
macrus wrote: Nå, har du testat att ha kuddkrig ute på stan nånstans i Sverige eller?
Skulle inte förvåna mig om polisen kom och plockade in ett antal för upplopp, eller liknande.
Var ju några som hade det för inte så länge sedan...
Det hamnade i nyheterna som "en kul grej"
😉
1 Guest(s)