November 22, 2001
Death On Wings wrote: Ja det är ju absolut bäst att kråkan köper en skoda för den uppfyller ju de viktigaste kraven eller hur?
Att bilen ser bra ut och går lite när man trycket på gasen har ju inget med köpet att göra antar ja så vist skoda för hela slanten.Edit: Det som är lite underligt är att så fort en person har mer pengar (prioriterar köp annorlunda) än andra och köper en bil som går lite så skulle då denna helt plötsligt vara mindre utrustad? Är nog som vanligt avundsjuka av de som har det sämmre stält som kom på det hela så att dom känner sig lite bättre över att dom kör en skrothög.
När har han sagt att det är de viktigaste kraven?
Det är inte avundsjuka och det handlar inte om att folk köper en sådan bil utan hur de (du) hävdar att det är livsviktigt att ha en bil med massa hästar och alla bilar som inte har det är skräp. En skoda är en väldigt ekonomisk och praktisk bil, finns ingen anledning att racka ner på den bara för att det är en budget-bil. Och jag kan inte påstå att jag tycker de nyare octaviorna är speciellt fula.
December 31, 2001
Json_81 wrote: När har han sagt att det är de viktigaste kraven?
Det är inte avundsjuka och det handlar inte om att folk köper en sådan bil utan hur de (du) hävdar att det är livsviktigt att ha en bil med massa hästar och alla bilar som inte har det är skräp. En skoda är en väldigt ekonomisk och praktisk bil, finns ingen anledning att racka ner på den bara för att det är en budget-bil. Och jag kan inte påstå att jag tycker de nyare octaviorna är speciellt fula.
Älskar när folk lägger orden i min mun, vart skrev jag att det är ett krav att det är massa hästar?
kråkan sa att han ville ha en bil som är rolig och då är det ett bra ställe att börja på.
Om du tittar in i en Skoda och sen tittar in i en tex volvo så ser du genast att det är väldigt mycket hårdplast i hela inredningen. Det i mina ögon känns väldigt B.
Jag rakar inte ner på Skoda bara för att den är billig utan för att den är så förbannat plastig och i mina ögon ful. Kan inte påminna mig att jag sett en enda fin skoda.
Jag själv skulle då aldrig köpa en skoda som du kanske förstår utan jag skulle tagit en golf/saab/volvo i stället. Vist jag får en bra mycket äldre bil men jag själv tycker att det skriker kvalite om man gämför med skoda.
Vi får vänta och se vad kråkan säger om det hela, då han angav att bilen skulle vara rolig och köra och vara snygg, en octavi passar inte in där för ett öre men vill man ha en andra bil om man har långt till jobbet så kan en skoda passa men aldrig annars enligt mig.
November 22, 2001
Death On Wings wrote: Skoda och kia = skrothögar
Som sagt, totalt felaktig, oavsett om de är aningen plastiga, iaf gällande skoda, kia vet jag inget om.
Death On Wings wrote: Ja det är ju absolut bäst att kråkan köper en skoda för den uppfyller ju de viktigaste kraven eller hur?
Har jag lagt dessa orden i din mun? Jag kan inte tolka det som något annat än att du fokuserar på rolig och snygg som det absolut viktigaste, vilket det kanske inte är.
Death On Wings wrote: Älskar när folk lägger orden i min mun, vart skrev jag att det är ett krav att det är massa hästar?
kråkan sa att han ville ha en bil som är rolig och då är det ett bra ställe att börja på.Om du tittar in i en Skoda och sen tittar in i en tex volvo så ser du genast att det är väldigt mycket hårdplast i hela inredningen. Det i mina ögon känns väldigt B.
Jag rakar inte ner på Skoda bara för att den är billig utan för att den är så förbannat plastig och i mina ögon ful. Kan inte påminna mig att jag sett en enda fin skoda.Jag själv skulle då aldrig köpa en skoda som du kanske förstår utan jag skulle tagit en golf/saab/volvo i stället. Vist jag får en bra mycket äldre bil men jag själv tycker att det skriker kvalite om man gämför med skoda.
Vi får vänta och se vad kråkan säger om det hela, då han angav att bilen skulle vara rolig och köra och vara snygg, en octavi passar inte in där för ett öre men vill man ha en andra bil om man har långt till jobbet så kan en skoda passa men aldrig annars enligt mig.
Oavsett om skodan inte skriker kvalite eller inte så har den ju bevisats ha precis just det.
Jag skulle inte rekommendera en skoda i första hand, men irriterar mig på dina felaktiga påståenden och fokuserande på hästkrafter vilket i princip är omöjligt att kombinera med billig försäkring och delar (om jag minns rätt är kråkan 20-25, iofs har jag för mig han bor i norrland så det kanske jämnar ut lite).
March 31, 2005
Kör själv en A4 1,8T & jag tycker det är trevliga bilar, dock en del problem med fett slitage i framvagnen så som alla leder typ.
kör själv med 70/70 sänkning på min & den är KUL att köra i kurvor med, chip/avgassystem/rätt filter så går den hyffsat, dock ingen raket men vad förväntar man sig för dessa pengarna ?
Måste bara fråga med, Death on wings har han ens föreslagit någn bil själv eller han har bara klagat på vad alla andra föreslagit ? efter att läst denna tråden så kan man ju inte mer än att dra slutsatsen att han är fruktansvärt klumpigt vaggad !
December 31, 2001
x850xt wrote: Kör själv en A4 1,8T & jag tycker det är trevliga bilar, dock en del problem med fett slitage i framvagnen så som alla leder typ.
kör själv med 70/70 sänkning på min & den är KUL att köra i kurvor med, chip/avgassystem/rätt filter så går den hyffsat, dock ingen raket men vad förväntar man sig för dessa pengarna ?
Måste bara fråga med, Death on wings har han ens föreslagit någn bil själv eller han har bara klagat på vad alla andra föreslagit ? efter att läst denna tråden så kan man ju inte mer än att dra slutsatsen att han är fruktansvärt klumpigt vaggad !
Varför fråga när man kan läsa?
Edit: Men personliga påhopp håller jag mig i alla fall ifrån i gämförelse med dig. Du borde förstå att alla personer inte delar din syn på saker och ting.
February 12, 2003
Death On Wings wrote: Edit: Men personliga påhopp håller jag mig i alla fall ifrån i gämförelse med dig. Du borde förstå att alla personer inte delar din syn på saker och ting.
Jo, just det... Tala mer än gärna om för mig vad det här nedan är.
Death On Wings wrote: Moppepojken har talat.
Enda erfarenheter jag har av mopeder är att jag aldrig blivit omkörd av en saab när jag kört en.
Mean Machine wrote: Enda erfarenheter jag har av mopeder är att jag aldrig blivit omkörd av en saab när jag kört en.
Fick du aldrig ta ut den och köra på vägen?
🙄
😕
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
106 Rallye, jävlar vilken rolig bil.
800-900kg, 1.6l på 100hk. Billig i försäkring och skatt. Ligger väl lite högre i bensinförbrukning än vad man tycker att man ska göra med den lilla pga. de höga varvtalen. Känns nästan som en gokart att köra och ligger ruggigt härligt på vägen. Dock ska man väl veta innan man köper den att den är rätt bullrig av sig och ligger på höga varvtal.
En 205 GTI med Mi16-motor annars kanske? Var själv inne på en sådan innan det blev en 106 Rallye. Verkar kul den med och är lite snabbare, åtminstonde rakt fram.
106 Rallyen är så jävla mycket roligare än min chippade Seat Leon 20VT ~210hk och "väghållningskit"
Är väl inget fel på Skoda längre, dom håller väl rätt bra kvalite? Kolla på SAAB, vissa bilar har ju en hel del problem samtidigt som dom har ett ruskigt dåligt andrahandsvärde som man kan utnyttja.
January 1, 2002
för fan, köp inte franskt om du inte är självplågare och älskar problem. Tillkrånglat och sämre hållbarhet är synonymt med franska bilar.
Designen är det dock inget fel på.
Själv gillar jag Alfa Romeo. Min Alfa 75 var ganska lättarbetad. Det gäller dock att man hittar en som är någorlunda fräsch och inte har de klassiska typfelen. Min var halvsävlig upp till 100, men mellan 100 och 200 var det krut i bilfan. Väldigt bekväm att åka i även om svängradien är lika smidig som en linjebuss.
Andrahandsvärdet på Alfa är riktigt dåligt, trots att bilarna är bättre än vad folk tror.
December 24, 2002
Är inte denna diskussion slut än?
Jag menar.. dels nämnde jag typ dom bästa bilarna man kan få för pengarna redan i början.. (observera TYP, jag kan alltså ha missat någon)
Sen att han som ska ha bilen inte har postat ett enda svar, säger väl sitt?
För er som inte klickade på länkarna, nämnde jag.
Skoda oktavia -00
Volvo 850 -96
Audi A4 -97
och 2 till som jag inte kommer ihåg.
Kort sagt, för 40k ska man enligt mig få en bil som är <12år gammal och gått <16000 mil.
40k är inte så värst mycket pengar när det gäller bilköp tyvärr. Men det är inte heller något man slänger iväg på en rostig skrothög från i mitten av 80-talet bara för att den är rolig att köra. Den kommer inte vara så rolig så länge till om man inte lägger ut massor av pengar på den..
January 13, 2003
Fenix wrote: för fan, köp inte franskt om du inte är självplågare och älskar problem. Tillkrånglat och sämre hållbarhet är synonymt med franska bilar.
Designen är det dock inget fel på.
Var ju mest lögn. Franska bilar har ofta hög kvalité. Det de brister på är kvalitétskänslan, de känns plastiga, men de håller. Kört över 5000mil med min pugge nu och endast slitagedelar och service. Till skillnad mot skrotbilar som Mercedes, där har de hög kvalitétskänsla, men bilarna är skrot, så nya bilar som 03;or är rena trafikfaran för de rostar sönder. Man får höra mycket med farsa som jobbat hos peugeot, saab, opel, mercedes osv och än så länge är mercorna överlägset sämst, över 4månaders väntetid på att få in de "nya" mercorna på plåtverkstan...
Summa kardemumma, kvalité är inte samma sak som kvalitétskänsla och folk utan hjärna kör bil med stjärna och betalar gärna. 😎
December 6, 2006
beta wrote: Kört över 5000mil med min pugge nu och endast slitagedelar och service.
Ursäkta, men 5000 mil är ingenting egentligen.. en bil ska man ändå ha ett bra tag och när du börjar närma dig ~9000 mil med en Renault så kommer problem efter problem... efter problem.
Nu vet jag väl ioförsig inte hur länge snubben ska ha bilen om ens i närheten av 9000 mil.. men men.
January 13, 2003
opA87 wrote: Ursäkta, men 5000 mil är ingenting egentligen.. en bil ska man ändå ha ett bra tag och när du börjar närma dig ~9000 mil med en Renault så kommer problem efter problem... efter problem.
Nu vet jag väl ioförsig inte hur länge snubben ska ha bilen om ens i närheten av 9000 mil.. men men.
Förlåt, 5000mil under de 2åren eller så jag haft den, gammal bil, 95:a...
June 23, 2002
opA87 wrote: Ursäkta, men 5000 mil är ingenting egentligen.. en bil ska man ändå ha ett bra tag och när du börjar närma dig ~9000 mil med en Renault så kommer problem efter problem... efter problem.
Nu vet jag väl ioförsig inte hur länge snubben ska ha bilen om ens i närheten av 9000 mil.. men men.
Har haft en Renualt Laguna 96 som gått fan så mycket längre än det och jag hade aldrig några problem med den mer än att den fick skrotas när en buss prejade den när den stod parkerad.
2 Guest(s)