June 23, 2002
freddegbg wrote: Har haft en 9000 2.3T 225hk Classic i lite över 1 år nu, och kan nämna lite saker som är värda att tänka på:
Den är snål om den körs lugnt, men så fort du utnyttjar hästkrafterna så drar bensinnotan iväg.
Växellådorna är svaga av tradition i saabarna, men det finns lösningar på det om man vill slänga ut lite pengar på det.
Försäkringen är alltid dyr på en "sport"-bil.
Accelerar bra...(något bättre än golf gti V, honda civic type R som exempel), ännu bättre om du segdrar mycket! 😀
Bekväm (Alltid skinnsäten i en classic, finns även med pilotstolar.)
Snygg (Jag tycker det iaf 😉 )Får väl slänga upp en bild när mina nya däck och fälgar kommer, då kommer den gå ännu lite bättre att svänga med 😀
Är la ingen hit när vägen svängar i dom ångloken. Men men om man bara är ute efter en bil som är snabb rakt fram så varför inte.
Snygg, nja råder nog rätt så delade meningar där. 😉
February 22, 2006
macrus wrote: Är la ingen hit när vägen svängar i dom ångloken. Men men om man bara är ute efter en bil som är snabb rakt fram så varför inte.
Snygg, nja råder nog rätt så delade meningar där. 😉
Jo, SAAB är ju väldigt dåliga bilar vad det gäller kvalitet och väghållning.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)