June 28, 2001
har märkt det att reportrar Alltid tilltalar kungligheterna med deras kungliga status. tex. vad tyckte Kungen om resan till mexico ?
är kungen inte rädd för att flyga med alla terror varningar osv.
tyckte prinsessan att maten var god osv
-drottningen har en fin klänning i kväll. tilltalades hon vid en tv sändning för ett tag sedan, låter värkligen konstigt att tala till nån och referera till en som tredje person.
aldrig deras namn,. men varför ?
det måste ju kännas jävligt opersonligt.
February 9, 2002
Ha, ha, måste kännas bra ynkligt om man som reporter måste tilltala våra knappt rumsrena cirkusapor med titlar 😀
Jag tycker det räcker med att vi klär upp dom i fina små dräkter och ställer ut dom till allmän beskådan. Att lära dom prata har ju inte direkt varit ett framgångsprojekt 😉
February 9, 2002
Redfaction wrote: Bort med kungligheter de ksotar fan bara en massa pengar, och sen så är det väl bara moderatsvinen som vill ha dem kvar.. 8)
Ja, vilket är jävligt underligt med tanke på hur mycket moderater hatar socialbidragstagare. Sveriges rikaste familj på sos 😀
May 10, 2002
sorry men håller dock med Redfaction på punkten att vi ska slopa kungaskiten, komigen hur stor nytta gör dem på en skala? det finns dock något i mig som säger emot, sverige har trots allt en lång och intressant historia när det gäller kungafamiljerna. MEN då är det 2003 också så, ja nu skulle vi inte göra en politisk debatt om detta nej
jag ska inte göra några offentliga uttalanden på den saken tror jag
December 20, 2001
hur stor nytta gör kungafamiljen .. .. ?
tjaaa... som PR för Sverige gör de nog en del nytta .. .. speciellt med tanke på vad som tidigare skrivits i denna tråd,
jag menar,
om prinsessan M (eller V) är på stadsbesök någonstans.. .. blir det reportage i lokalpress med stora fina bilder på vad de nu gjorde där de var .. ..
reslutat: de som läser tidningen ser i alla fall namnet på Sverige .. .. kanske någon enda undrar vad det är för ställe och undersöker lite ?
föreställ er sedan att herr stadsminister gör samma "stadsbesök" .. .. detta skulle antagligen resultera i en liten artikel på någon insida i samma tidning .. .. helt utan rubriker och bilder .. ..
-men det kanske är lika bra.. bild på herr stadsminister G är inte lika roliga som av prinsessorna .. .. ..
-behöver vi ett kungahus ?
Nej, men snygg reklam kostar ... .. .
December 20, 2001
July 2, 2001
NBK wrote: [quote=Redfaction]Bort med kungligheter de ksotar fan bara en massa pengar, och sen så är det väl bara moderatsvinen som vill ha dem kvar.. 8)
Ja, vilket är jävligt underligt med tanke på hur mycket moderater hatar socialbidragstagare. Sveriges rikaste familj på sos 😀
Fast det här är ju helt i linje med Moderaternas åsikter. Det ställs krav på kungafamiljen och det görs det inte med "vanliga" socialbidragstagare.
Vad du än anser om kungafamiljen så är dom fint PR för sverige. Tänker på alla turister som besöker Stockholm, Nobelfesten, alla fina bilder på sverige och kungafamiljen (som lockar turister) etc...
July 14, 2002
tom491 wrote: hur stor nytta gör kungafamiljen .. .. ?
tjaaa... som PR för Sverige gör de nog en del nytta .. ..
När blev den nuvarande kungen kung? Var det inte 1973?
1973 låg sverige på 2:a eller 3:e plats i OECD:s välståndsliga.
2003 ligger sverige på plats nummer 16 eller 17 i välståndsligan.
Vilken tur att kungen har gjort bra pr för sverige.
December 20, 2001
Nu tror jag på intet vis att den PR kungahuset gör återspeglas på något sätt i det svenska folkets välmående... .. .
Det som gör det är politik - och kungafamiljen har ingen politisk roll.
Om Sverige blev republik, med omedelbar verkan, så förstår inte jag hur det skulle påverka sveriges placeringen på OECD-listan. Men förklara gärna hur det skulle gå till ?
2 Guest(s)