Kungen (och hans skatteplanering)|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kungen (och hans skatteplanering)
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
1002406
January 12, 2006 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Det enda som påstås i inlägget är att i en undersökning var det 33% som inte ville ha honom.
Alltså är det en majoritet som vill det.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1002407
January 12, 2006 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=hawkie] Haha!! Heltklart roligaste jag läst hittills. =DO

Men istället för att motbevisa mig så gör du bort dig.

Kan vi inte göra så att du betalar min del av skatten som går till kungen eftersom du tycker att han gör ett "jättejobb" lr nått, det är ju så lite endå?

Hur gör jag bort mig?
Så du menar att lägga sitt liv på att representera landet inte är ett jobb?
Alla tal osv?

Falcon wrote:
Not: TV4.se har en omröstning och det visar sig att nästan 33% av drygt 6000 röster inte tror på systemet och vill avskaffa monarkin, inte många röster, men det är helt klart en fingervisning att folket är besvikna och trötta på detta fanstyg.

Ja, 33% e ju en klar majoritet.

Att bara säga det betyder inte att det är sant.
Hur kan han representera sverige utan något som hellst inflytande?
"Alla" tal? Dom har varit så otroligt många, det har synts till hur mycket som hellst i media på sistonde. laugh
Men det är ju allt han är, en snackare.

Vill du betala min skatt som går till kungen?

malicious
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
1002459
January 12, 2006 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=malicious]Sveriges största reklampelare? ABBA, Peter Forsberg, Zlatan Ibrahimovic, Carolina Kluft, Anja Pärson, Fredrik Ljungberg, Peter Stormare? Waco: Jag tror knappast att du skulle kunna nämna namnen på de flesta kungligheterna i andra länder.

hur många av dessa jobbar för Sveriges export?

'
Jobbar? Ja du. Kungen sliter verkligen...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1002482
January 12, 2006 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni är otroliga.

malicious
Medlem
1002972
January 13, 2006 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Ni är otroliga.

Du är otrolig

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
1002976
January 13, 2006 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: [quote=Callister]Ni är otroliga.

Du är otrolig

Vi är alla otroliga, på olika sätt! :eye:

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
1003259
January 14, 2006 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan garantera att om någon skapade en omröstning om hurvida Nazismen är en vettig sak eller ej, så hade den blivit mindre retarderad än denna tråd.

Im on your side Callister.

Callister
Member
Medlem
1003271
January 14, 2006 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:
Im on your side Callister.

Jag misstänkte att du antingen skulle vara helt emot mig eller med mig.
Colic & Callister på en sida, kommentarer överflödiga.

Ni andra politiska vildar: Väntar fortfarande på något vettigt argument ang. monarkin förresten.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1003288
January 14, 2006 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=CoLiC] Im on your side Callister.

Ni andra politiska vildar: Väntar fortfarande på något vettigt argument ang. monarkin förresten.

Vad är det du väntar på?

Antigen tycker man om kungen eller inte, man skulle kunna argumentera i flera år annars. Vissa gillar äpplen andra gör det inte. Vissa vill betala pengar för något dom tror är en bra sak, andra vill behålla sina pengar för sig själva.

Vill du betala min del av skatten som går till kungen så jag kan slippa?

Nej, upp med folkval så vi kan rösta igenom förslag "inga fler BMW CSL till kungen på skattepengar" - så kan ni som vill betala och vi som inte vill slippa, så ser vi hur länge det varar.

Callister
Member
Medlem
1003293
January 14, 2006 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=Callister][quote=CoLiC] Im on your side Callister.

Vad är det du väntar på?

Antigen tycker man om kungen eller inte, man skulle kunna argumentera i flera år annars. Vissa gillar äpplen andra gör det inte. Vissa vill betala pengar för något dom tror är en bra sak, andra vill behålla sina pengar för sig själva.

Nej, upp med folkval så vi kan rösta igenom förslag "inga fler BMW CSL till kungen på skattepengar" - så kan ni som vill betala och vi som inte vill slippa, så ser vi hur länge det varar.

Hans bilar betalas av hans privata förmögenhet. Jag kan betala din skatt för kungen på det vilkor att du flyttar härifrån. Jag har hört talas om en kommun i Asien där du kan bo, jag försäkrar dig om att du inte kommer hitta några skattebovar där..

QllQ
Medlem
Forum Posts: 109
1003302
January 14, 2006 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Rent demokratiskt måste jag säja nej, att ha en familj som är så priviligierad och faktiskt ärver makt (även om den är liten) och pengar är demokratiskt oriktigt och att inse det har inget med vänstervärderingar att göra.

På sikt bör kungahuset avskaffas jsut för att det är demokratiskt förkastligt men jag tvivlar på att det blir billigare med en vald president som statschef.

Dessutom, så förlorar vi en del av vår historiska kulturarv och kan någon tänka sig vad tex nobelpriset som är det som sverige är mest känt för i världen skulle vara utan kungafamiljen ?

Visst känns det löjligt ibland att ha en priviligierad icke demokratiskt vald familj som springer runt i världen och ska representera sverige men i det stora hela tror jag att publiciteten av att ha en kung är till fördel för sverige.

malicious
Medlem
1003358
January 14, 2006 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=hawkie][quote=Callister][quote=CoLiC] Im on your side Callister.

Vad är det du väntar på?

Hans bilar betalas av hans privata förmögenhet. Jag kan betala din skatt för kungen på det vilkor att du flyttar härifrån. Jag har hört talas om en kommun i Asien där du kan bo, jag försäkrar dig om att du inte kommer hitta några skattebovar där..

DU kan väl flytta iväg, så vi slipper såna här dårar?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1003412
January 14, 2006 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote:
DU kan väl flytta iväg, så vi slipper såna här dårar?

Det var du som inte ville betala skatt.

SupahMan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
1003482
January 14, 2006 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Kungen SKA vara kvar. Alltid något speciellt med Kungar o dorttningar. Tycker jag ger mer nationskänsla och är trevligare helt enkelt.
Sen gör ju dom ju allihop( främst Silvia följt av Victoria) väääldigt många väääldigt bra saker:)

Callister
Member
Medlem
1003489
January 14, 2006 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag citerar en vis man.

Hans "apanage" är ren och skär amortering på en skuld staten har till kungahuset.

Vilken stavelse i det där är svårt att förstå?

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1003495
January 14, 2006 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänk på alla amerikaner som vill till Storbrittanien för att "go see the queen".
Hit kommer alla tyskar för att se 2 kungar... Älgen och Carl XVI Gustaf.

malicious
Medlem
1003496
January 14, 2006 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=malicious] DU kan väl flytta iväg, så vi slipper såna här dårar?

Jag vet, och därför flyttar jag snart?

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1003497
January 14, 2006 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: [quote=Json_81][quote=malicious] DU kan väl flytta iväg, så vi slipper såna här dårar?

Jag förstår inte vad som är så hemskt med en vinstaffär.
Sen blir alla gamla tanter glada hos frisören när dom läser Se&hör.

malicious
Medlem
1003508
January 15, 2006 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=malicious][quote=Json_81][quote=malicious] DU kan väl flytta iväg, så vi slipper såna här dårar?

Jag förstår inte vad som är så hemskt med en vinstaffär.
Sen blir alla gamla tanter glada hos frisören när dom läser Se&hör.

Trivs inte i Sverige längre. Tycker allt mer eller mindre går utför här.

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
1003581
January 15, 2006 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

QllQ wrote: Rent demokratiskt måste jag säja nej, att ha en familj som är så priviligierad och faktiskt ärver makt (även om den är liten) och pengar är demokratiskt oriktigt och att inse det har inget med vänstervärderingar att göra.

På sikt bör kungahuset avskaffas jsut för att det är demokratiskt förkastligt men jag tvivlar på att det blir billigare med en vald president som statschef.

Dessutom, så förlorar vi en del av vår historiska kulturarv och kan någon tänka sig vad tex nobelpriset som är det som sverige är mest känt för i världen skulle vara utan kungafamiljen ?

Visst känns det löjligt ibland att ha en priviligierad icke demokratiskt vald familj som springer runt i världen och ska representera sverige men i det stora hela tror jag att publiciteten av att ha en kung är till fördel för
sverige.

Demokratiskt? Vakna upp! Ingenting är demokratiskt egetligen. Se bara på vad en enda person (bodström) kan driva igenom utan att medelsvensson har en aning.
I denna tråd finns så mycket okunskap så jag mår dåligt!
"Åååh kungen kostar 90 Miljoner som skulle kunna användas till SÅÅÅ mycket bättre saker". Ok men han underhåller många fastigheter med egna pengar. Staten som inte ens kan underhålla skolor/sjukhus, hur i h*vete skulle dom ha råd att underhålla en massa slott?

Jag vet, vi bygger om slotten, säljer alla gamla klenoder på auktion till andra rika länder, och bygger om slotten till studenthem! DING bästa iden jag hört på länge. Sen kan vi skrota alla museum som ändå bara kostar pengar, och varför inte låta bli att bygga monument och statyer i städer, det kostar bara pengar... 🙄

Sen ärligt, n0pax, jag kan inte riktigt följa din logik.
Du menar att bara för att vi har en kung, så är inte Sveriges ungdomar utbildade? Så därför kan man inte komma som stolt svensk och söka jobb utomlands? Du skulle inte kunna tänka dig att det beror på något annat, som att svenska ungdomar (mycket beroende på vårt samhälle) är otroligt lata och bortskämda? "Det fixar sig alltid", "kan alltid gå på a-kassa". Detta kostar nog MYCKET mer än kungen ska du se. Sverige har utomordentliga förutsättningar för alla att högutbilda sig. Och att det fattas bostäder beror inte på kungen, utan på staten. Det är för dyrt att bygga i sverige.

En liten slutgrej som jag läste på ett annat forum. Säg att Sverige ska förhandla/prata/whatever med tex Kina. VEM är värdig att samtala med kinas kejsare? Göran Persson? 😕

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 166
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL