December 25, 2000
Fast ni kanske inte tror det har vi TV också här i Finland och i Åbo ser vi SVT Europa. I alla fall så såg jag det bästa jag sett från svensk tv på länge, kvällens uppdrag granskning där de granskar media.
Missade ni det kan ni se det på nätet, men iaf för mig går det väldigt långsamt att ladda ner det. http://www.svt.se/granskning
Alla som tror blint på vad medierna säger bör se detta program, kommer fram rätt snyggt hur medierna hänvisar till varandra utan att bekräfta uppgifterna.
Speciellt reagerade jag på P.M. Nilssons[wiki här] kommentar "Go ahead..." När de frågade om han tyckte det var ok att de hävdade att Expressen äter barn. Visar ju hur mycket expressen (och aftonbladet är säkert på samma nivå) bryr sig om faktabaserad journalistik.
September 12, 2001
Ja det där var inget nytt under solen men programmet var mycket bra!
Jag vet att detta program och SVT bli kallade för "vänster" och gud vet allt av folk som ser spöken mitt på ljusa dagen. Men detta prg var alldeles utmärkt.
Sedan vill jag även påminna om att titta på ett program av Uppdrag granskning som handlade om polisen och hur saker och ting hanterades.
Klart bra!
2 Guest(s)