February 4, 2003
Varför är kvinnor så svåra?
Jag har en tjejkompis som jag har varit obeskrivligt kär i väldigt länge, men i sommras så slutade jag att umgås med henne, pga att jag inte klarade av det. Jag mådde så dåligt för att jag kände på mej att det alldrig skulle kunna bli vi två.
Men när jag berättade hur jag kände för henne, (det var ett tag sen) så började hon att skratta, men jag tror att det var på grund av att hon inte trodde att jag skulle prata om det så, person till person, hon trodde antagligen att jag inte skulle våga göra det. Nu har jag jobb sen den 5 september, efter det har jag slutat tänka på henne, på det sättet iaf, men nu på sista tiden har jag börjat umgås med henne igen, jag har väl antagligen insett att det inte kan bli vi två, men jag har hellre henne som vän än inte ha henne i mitt liv alls. problemet är nu bara att de obeskrivligt starka känslorna som jag hade innan, har kommit tillbaka igen.
Hur ska jag göra? Antar att det finns fler som känner som jag.
Det är inte lätt att bli stämplad som "datornörd" bara för att man är intresserad av datorhårdvara och dator relaterat.
Vill inte förlora henne! Men vill hemskt gärna ha henne i mitt hjärta! Men som sagt, det kommer antagligen itne at bli vi två, men jag mår ändå dåligt, hur ska jag göra?
PS. Jag avgudar er som har fru/flickvän och ett lyckligt äktenskap/förhållade. DS. Have a very good life, and never stop love your wife/girlfiend! You dont know how happy you should be! Hope i'll find my own true love, that really loves me, someday.
//Peace out, The Wizard from oz
May 14, 2003
Som det låter ur min synvinkel så har du inte helt uteslutit dina känslor för henne. Det kanske blev lättare när du väl började jobba eftersom du hade annat att tänka på? Men nu när jobbet har blivit en vana så återkommer du till samma känslonärvaro som innan? dvs dina känslor för henne är dom samma. Du älskar henne.
Nu är bara saker hur du ska hantera situationen och utgå från hur du klarar av den. Är du säker på att hon inte tycker samma sak som du? Hon kanske bara blev chockad? Om hon skrattade kanske berodde på att hon försökte rädda situationen för att hon tycker om dig fast inte på det sättet?
Sen är frågan hur det fungerar för dig att ha henne i närheten. Om du ska umgås med henne så måste du kunna lägga dessa känslor åt sidan annars så tror jag bara att det förstör mer för dig än det ger dig något.
Det svårste, men kanske det lättaste skulle nog vara om du pratade med henne igen, verkligen satte dig ner och förklarade vad du känner. Om hon känner likadant som du är allt kanon och livet känns underbart 😛
Men det finns alltid ett men 🙁 om hon inte känner som du, kommer du att aceptera det? Eller kommer du att fortsätta att plåga dig själv.
Livet tar inte slut bara för att det blir ett nej och ibland kan ett nej leda till något nytt som kanske är bättre. Livet är ett lotto ibland vinner man ibland förlorar man. Även om du har en tjej/fru så innebär det inte att man inte har fått ja varje gång eller givit ett ja.
Sen så tycker jag att du ska släppa det där med datornörd eftersom det inte har med saken att göra. Att du gillar ny teknik är bara positivt och visar att du är öppen för nya ideér. Du är duktigare på datorer än de som är i din närhet är.
Världen är full av dessa underbara och nyckelfulla kvinnor. Är inte hon den rätta så kommer det fler.
GL
June 28, 2001
Du har blivit lämnad i den sk LBFzonen, dvs Lets just Be Friends.
Med andra ord har du varit för omanlig i hennes sällskap vilket inte är så konstigt om man är väldigt lika i sättet då man lättare blir kompisar.
anyways, jag har en teori om att män och kvinnor inte kan vara vänner, för det kommer alltid att finnas en sexuell spänning imellan pga våra gener.
Tex du och en kompis som råkar vara tjej som du känt sedan dagis och har aldrig ens kommit på tanken att kunna släta på, hamnar på en öde ö, efter ett par månader så ska du se att du tänker inte på nåt annat än att spänna på henne.
Samma sak gäller i vårat sammhälle oxå men här är vi väldigt upptagna med annat som drar ut på allting, på en öde ö har du inget bättre för dig därav går dom naturliga sexuella känslorna fram snabbare.
Visst du är kär men det går att hitta ny kärlek och när du har en ny så tynar den gamla bort sakta men säkert.
Edit: Jag skulle tro att du har en chans på dig att vinna henne över, men hon måste vara på rätt humör och hellst ska ni ha upplevt nån typ av äventyr då det drar igång mycke kemikalier i kroppen som gör att känslor förstärks.
Då tar du henne med storm och utan förvarning en riktigt passionerad kyss.
Om inte det funkar sätt en Next stämpel och gå vidare.
January 22, 2003
roxerthedead wrote: [quote=Mind] ...Då tar du henne med storm och utan förvarning en riktigt passionerad kyss...
Vad har Wizard gjort dig? Han kommer ju bara få en fet smäll
Njae, beror på hur gamla Wizard och tjejen är, om han är 14-15 är det nog ingen bra ide för då åker han nog garanterat på stryk
Vilket han nog gör iaf om hon inte delar hans känslor.
July 18, 2003
"Kvinnfolk, ett konstigt släkte!" No shit Sherlock
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 26, 2001
Been there, done that. Försökte mig på en sån där passionerad kyss utan förvarning, efter att jag och min tjejkompis umgåtts ett par timmar en solig dag och hade det allmänt jättetrevligt.
Hon viker undan huvudet och tittar nästan chockat på mig, och där står jag och känner mig dum och djupt besviken.
Vi snackade rejält efter det och det var väldigt skönt att äntligen kunna avslöja sina känslor, men samtidigt så försvann nästan all spänningen som varit eftersom det stod helt solklart att hon inte kände likadant. Härlig deja vu eftersom ungefär samma grej hände mellan oss för 7 år sedan. Varit mer eller mindre kär i henne sen dess, trots andra förhållanden.
Kalla mig desperat, men en snygg, sexig tjej som är allmänt underbar att umgås med kommer rätt långt på min intresse-lista.
Jag tror att tjejer faktiskt kan vara bara kompis med en kille, men så länge tjejen inte är ful som stryk och direkt avtändande så kommer killen åtminstone fantisera om att göra något. Eller äh, stryk det där om ful, killen kommer att fantisera ändå... 😉
September 5, 2001
No shit sherlock.
Som alla andra har sagt, sluta plåga dig själv och avsluta det.
Vad är det med alla? Varför hakar ni upp er på detta? Och varför skriver ni av er på ett hårdvaruforum. SNÄPP UPP ER förfan, gäller absolut inte bara trådskaparen.
Kanske dags att göra "Vi som vill gråta ut" tråd och klistra.
...herregud.
November 26, 2001
hawkie wrote: Vad är det med alla? Varför hakar ni upp er på detta? Och varför skriver ni av er på ett hårdvaruforum. SNÄPP UPP ER förfan, gäller absolut inte bara trådskaparen.
För att detta är Allmänt-delen, delen där man inte diskuterar hårdvara? 🙄
Har du problem med att prata om annat än senaste grafikkortet så kan du ju hålla dig här: https://www.nordichardware.se/.....x.php?c=14
September 5, 2001
Frux wrote: [quote=hawkie]Vad är det med alla? Varför hakar ni upp er på detta? Och varför skriver ni av er på ett hårdvaruforum. SNÄPP UPP ER förfan, gäller absolut inte bara trådskaparen.
För att detta är Allmänt-delen, delen där man inte diskuterar hårdvara? 🙄
Har du problem med att prata om annat än senaste grafikkortet så kan du ju hålla dig här: https://www.nordichardware.se/forum/index.php?c=14
Tycker du om snyft trådar föreslår jag att du läser en roman, eller nått.
Jag har problem med alla trådar som hör hemma på ungdomsmottagnigens hemsida, med alla trådar som folk ständigt gnäller om deras problem som andra redan haft.
February 4, 2003
June 17, 2005
sånt där är sjukt hårt, funkar bara inte, så jobbigt när man försöker visa känslor men inte får respons.
hade en sån tjej vän förut men jag fick 0 respons så jag slutade va med henne, mötte henne på bussen för ett tag sen o då verkade hon jävligt på o allt sånt (ca 3 år sedan vi träffats)
men jag e förlovad nu så, men det är svårt att glömma, men idag känner jag inget sånt längre, det funkade helt enkelt inte så e det ibland.
gå vidare, aceptera, sluta plåga dig själv!
1 Guest(s)