September 16, 2007
Blev väldigt glad när jag läste artikeln i Exp. Det känns som att män bara har skyldigheter när det kommer till barn, inga rättigheter för 5 öre och detta känns som en riktig högvinst. I 6 års tid har dom hjälpt mamman att hålla sig gömd fast pappan har ENSAM VÅRDNAD! och dom har vetat om detta. Men inte gjort något som helst förutom att nu gråta ut i pressen att det är så synd om kvinnojouren och dom själva.
"Vi är bedrövade över att vi blivit dömda för något vi inte gjort för egen vinningsskull"
Så om jag skjuter Fredrik Reinfeld för att Ilg@dd vill det så ska jag inte kunna bli dömd i deras ögon? Det dom gjort är ju en regelrätt medhjälp till kidnappning.
"Det är bevisat att de visste om att kvinnan höll barnen gömda för vårdnadshavaren"
Ja och varför gjorde man ingenting då? Snacka om att kärringarna är full av skit.
Hur ska andra kvinnor våga komma till oss nu? Det här drabbar hela kvinnorörelsen, säger Berit Söderström och fortsätter:
Det här är bedrövande och chockerande minst sagt.
Okey, hur i helvete tror Berit mannen i fråga mått under 6 års tid när dom där idioterna hållit hans barn gömda? Sen att Kvinnojourerna får problem i framtiden har dom bara sig själv att skylla.
En av oss som dömts till fängelse har småbarn och det är grymt.
Skadeglädjen nu kanske du tänker kvinna lilla innan du handlar i framtiden. Gråta ut i pressen hjälper dig föga. För mig hade du gärna kunnat välja bort straffet mot att dina barn blev bortadopterade under 6 år.
Vad har ni för synpunkter på det här?
Källor:
- Chockades över hovrättens dom
http://jonkoping.expressen.se/.....attens-dom
-Hovrätten ändrade dom
http://jonkoping.expressen.se/.....ndrade-dom
-Hjälpte kvinna gömma barn - åtalas
http://jonkoping.expressen.se/.....arn-atalas
-Kvinnojuren är chockad över domen
http://jonkoping.expressen.se/.....over-domen
November 22, 2001
jarlen wrote: Jag tycker nog som så att det var rätt att dom blev dömda, men att fängelse ligger lite väl högt på skalan. Dagsböter och skadestånd hade nog varit mer passande enligt mig.
EDIT: Vad rolig hon är som kallar det orättvist, det är ju precis raka motsatsen.
Det är ju kidnappning.
Jag tycker de skulle fått högre straff.
Sjukt att folk visar stöd för dem, alla som gör det borde banne mig oxå dömas.
December 18, 2001
Av personliga erfarenheter med Kvinnojuren.
Jag som ensamstående 3 barns pappa kan inte mer änsäga att det är RÄTT.
Kvinnojuren gör kvinnor till offer, vilkett är helt fel.
Dom ser inte barnens bästa i någon situation, utan bara att leka med folk, kvinnor som är svaga är lätt manipulerade, speciellt när en stöd organisation för kvinnor säger "vi har rätt" och "du har rätt att göra så"
Fast dom igentligen bryter mot en hel del lagar.....
Alla har samma rätt i samhället.
Dom kallade bland annat barnen mamma för hjärndöd och grönsak, då dom ansåg henne inte ha egen förmåga att fatta engna beslut.
(ja socialen sa så.)
Och i frågan om att dom höll barnen borta från mig.. ja 1 vecka.
Sen fattade dom att mamman inte palla, då kom alla hem.
3 år senare bor barnen hos mig.. 3 år senare.. vilkett helvete där imellan.
(fast inte för mig.. 3 st avskedade, 2 kvar på listan.. o jag ger mig inte.)
Sen att hålla barn bort från en förälder är helt fel, då det är barnen som har rätt att träffa sin mamma och pappa.
Tyvärr så är det så att när en kvinna begår sånna handlingar mot barn så trillar det ganska lätt genom socialen / plosens fingrar.
Men när män gör det, är det ett helvete.
Det klart att man som MAN blir bemött/bedömd på ett helt annat sätt.
Det gäller alla myndigheter.
Tycker dom ska minst ha 6 års fängelse.
För att dom ska känna hur det är att inte få träffa den man älskar mest.
Med tanke på att barnet måsta ha varit starkt bunden till sin pappa då han hade ensam vårdnad.
//sorry för diverse stav fel, min ena dotter fyller FEM 😀 orkar inte läsa igenom allt ..
Det är inte lätt att få rätt som ensamstående Pappa, det kan jag skriva under på.
Fick brottas med soc i 2 månader för ett gäng år sedan för att ens få träffa sonen, men som många här redan vet så bor han på heltid hos mej sedan snart 10 år tebax.
Kvinns kan vara riktigt onda ibland, och för det mesta vet dom precis hur och var dom skall sätta in tasksparkarna.
Och när dom väl ställer till nått, ja då gäller uppenbarligen omvänd bevisföring. Dvs du skall bevisa dej oskyldig till allt kvinntimmret beskyller dej för att vara/ha gjort, även om det inte finns några som helst tecken på att det hon påstår att du gjort skulle vara sant. Det jäkliga är att det är ungarna som kommer i kläm mest, fast det inser förstås inte bitterfittorna, iaf inte just då.. Ett annat aber är just det faktum att dom gömmer sej bakom sociala med sina beskyllningar, vilket i sin tur omöjliggör ev. åtal för förtal eller andra påföljder för dessa onda fruntimmer.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)