March 20, 2003
Nu är det dax igen, hade tänkt spamma upp mig till jämna 4000 för den här tråden men tidsbrist o fruktansvärt mkt WoW-spelande sätter stopp för det 😉
Efter att ha överlevt min förra lååångresa och haft det fantastiskt skönt även om jag inte hann med allt jag ville göra skall jag återigen lämna det trygga Sverige för att glassa runt på Thailands stränder.
Förra gången hade jag ju tänkt ta en tur till lite andra länder runt Thailand, "tyvärr" blev så inte fallet, finns för mycket att se i Thailand....men jag skall väl försöka besöka något grannland lite mer än 2 minuter för att få 30 nya dagar i Thailand denna gången.
Nu behöver jag nog inga tips då jag numer är en rutinerad backpacker 😉 men jag kan ju inte låta bli att ge er chansen att uttrycka er avund även denna gång.
Nästa tisdag ser jag solen sega sig upp Göteborgs horisont för sista gången på 13 veckor och jag vill passa på att önska er en trevlig vår 2005.
March 20, 2003
Farbror: 😉
Collateral: Får man skämta om det ännu?
Urax: Har ju redan varit där endel så jag kan ju ngra enklare fraser för att vara artig o oartig 😉 men mest användbart är det att kunna räkna och får jag färska upp minnet ett par dagar kommer jag stå o pruta friskt på thai tills gatuförsäljarna står o svär för sig själva när man går där ifrån :bgrin:
December 20, 2004
Dehman wrote: En fråga jag alltid grubblat på angående sådana här resor. Hur mycket pengar har man med sig? :-k
Det beror på hur rutinerad man är
Ett klassik backpacker trick är att ringa hem(till föräldrar) från en telefonkiosk(motagren betalar) pratar in ett snabbt medelande att man mår bra och att man gärna ser att det kommer in lite pengar på sitt konto, sen när "meddelandet" är skickat så lägger man på. 🙄
sedan inkaserar 😎
March 20, 2003
Nomic: Har gått på o genomskådat många nybörjarmissar så om jag är i måttlig vaket tillstånd (inte så stor risk första månaden) så kommer jag nog klara mig bra på blåsningsfronten.
Dehman: Budgeten för denna resan landar på cirkus 50k inklusive alla räkningar hemma, flyg, boende och mat.
Förra gången jag åkte bodde en polare i min lägenhet vilket gjorde att jag sparade ~15k. Nu har tyvärr alla i närmaste umgänget egna lägenheter och jag känner inte för att hyra ut kalaset till någon okänd eller kompis kompis så det blir att hosta upp lite extra pengar.
Har man en hyreslägenhet eller inte har hunnit flytta hemifrån är det ju ett mkt bättre utgångsläge då man inte behöver oroa sig för att hyra ut i andra hand eller att ngt går sönder.
Sundling: Låter som du kan knepen 😉
Nord: Tycker inte det är värt att spara ngra hundringar och inte ha ngn garanti på hårdvara. Så mkt billigare är det inte....
March 21, 2003
Sundling wrote: [quote=Dehman]En fråga jag alltid grubblat på angående sådana här resor. Hur mycket pengar har man med sig? :-k
Det beror på hur rutinerad man är
Ett klassik backpacker trick är att ringa hem(till föräldrar) från en telefonkiosk(motagren betalar) pratar in ett snabbt medelande att man mår bra och att man gärna ser att det kommer in lite pengar på sitt konto, sen när "meddelandet" är skickat så lägger man på. 🙄
sedan inkaserar 😎
Spelat för mkt backpacker 😛
January 28, 2003
Pim_ wrote: Tips på bra Svensk musik...
Eller bra o bra, sånt man kommer på att man saknar när det inte finns att få tag på.
Uggla, Gyllene Tider finns redan med på listan.
Ngt mer?
Hej Monica 😛
Du får ha det så trevligt, och kom ihåg att du lovade mig en flarra Mecong 🙄
1 Guest(s)