March 20, 2003
Tänkte spara mitt 1000de inlägg till ngt vettigt och ska man få gjort ngt vettigt får man ju göra det själv.
Jag skall ta en liten utlandstripp o resa runt lite i höst.
Destination: Landa Bangkok/Thailand och åka runt lite t.ex. Kambodja, Vietnam mm.
Mål: Att bli ännu latare än vad jag redan är/slippa plugga/jobba
Tid: ca 3månader
Tänkte kolla om det finns ngn här som har gjort ngn liknande resa såsom ”jodenrunt” motsv.
Har ngn ngra bra tips o trix , knep o knåp, braAttHaLista, erfarenheter…….eller helt enkelt bara vill uttrycka sin avund 😉
you get the point………seså skriv nu då…
September 3, 2001
ta med sköna skor... en stooor samling med myggsalvor/sprayer/krämer.
Ett års-pack kondomer.
Knogjärn
En väldigt bekväm och stor ryggsäck är väl ganska logiskt... tro inte att det är skönt att släpa på en stor hockytrunk eller dylikt.
Jag rekommenderar verkligen att du köper en sån där nack-kudde som man blåser upp, som man har när man reser sittandes. Du vet en sån där som ser ut som ett U, som man sätter runt nacken.
Massa starka piller mot magsjuka, feber, förkylning och andra eventuella tråkiga sjukdomar.
solkräm.
kan vara kul att ha en GPSmojäng men det kanske är lite onödigt.
ta med pengar för att köpa diverse wääääärch, eller hårdvara, har hört att det ska vara billigt där.
kommer väl på mer så småningom...
GL HF
March 20, 2003
Skor o ryggsäck måste jag lösa ja...
Nackkudde kommer inte på frågan. Det må vara bekvämt men stackarna ser ju så ovanligt fåniga ut!!
GPS nja...jag räknar ju med att bli ficktjuvad minst en gång där nere så ngra dyra prylar vill jag inte gå runt med.
Piller o myggspray motsv. Man skall inte ta med bröd till bagaren 😉
Däremot ska jag nog ta ngra sprutor innan jag åker...
Ang. warez...var i thailand förra vintern en kortare sväng. DVDfilmer 20:- tryckta med fodral 🙂 Hårdvara dock..vågar jag fan inte köpa där...
February 12, 2003
October 27, 2002
Jag har samma planer som du... Kommer nog inte åka till Thailand dock därför att jag dels har vart där "tillräckligt" och framför allt därför att turismen har börjat förstöra det fina land jag en gång besökte... Var på Koh Samui för massa år sen då det bara fanns ett eller två hotell där... Var uppe och bodde på ett flytande hotell på river kwai också=)
Min resa startar med ett par veckor i Israel (nej, inte på grund av att jag är religiös), sedan tar jag mig vidare till Indien, med ett eventuellt mellanstopp i Ungern någon vecka eller två... I Indien kommer jag sedan resa runt en del, ska besöka Tah Mahal men framför allt ska jag vara i Goa... Var i Indied för 4 år sedan och Tah Mahal är det vackraste jag någonsin sett och dit vill jag igen... Blir helt salig då jag ser bilder på det etc... Men största delen av tiden kommer jag tillbringa i Goa och möjligtvis i provinserna runt om!
Hela resan beräknas bli ca 5 månader, och kosta kring 30000-40000... För er som tror det är dyrt, fundera på vad det kostar att bara leva i Sverige;)
March 20, 2003
Helix: Du har nog blandat ihop mig med Colic... 😉
Lurifax: Precis det är inte mkt pengar om man tänker på hur mkt man får för dem. Hade oxå velat åka till Indien men känner samtidigt att det finns mkt i Thailand jag ännu inte har hunnit se. Vara "bara" 3veckor förra året och åkte runt som en galning för att se så mkt som möjligt och kommer inte göra samma misstag denna gång. Skall åka till Ankorvat (stava) i Kambodja vilket lär bli en mäktig upplevelse och åka runt lite i Vietnam på dessa ställen lär det inte vara lika turistanpassat som i Thailand...fast det ändrar ju sig snabbt så man vet ju aldrig.
Rouge: Ska jag piska ner thailändare behöver jag knappast knogjärn....
DiDi: Näääääääj tack 😉
3 Guest(s)