March 20, 2003
Smirnoff wrote: Kanske åka till Vladivostok någonsstans låååååååååångt borta i ryssland,en utmaning att åka trasibiriska järnvägen?
Sedan kan du dra ner till Mogoliet och se om Kung Mongol bor där 🙂
Hur lockande det än låter tror jag att jag håller mig till min nuvarande resplan ...
Kung Mongol......är det släkt på mammas eller pappas sida?? 😉
March 20, 2003
Hauk wrote: Läs eller se filmen "The Beach"
Boken är bättre.
Goa tycker jag du ska åka till....Lurifax, en dröm att åka dit 🙂 en dag så..
Har redan varit på den stranden 8) synd bara att de andra 1000 turisterna var där samtidigt 🙁
Goa är en plats jag lär besöka minst en gång under min livstid....om jag hinner......o orkar........jaja ngn gång blir det väl av
June 28, 2001
det verkar jävligt kul att göra något sådant, en lärare rekomenderade det väldigt starkt inför klassen att man skulle göra det när man gick ur 3an.
och ta ströjobb när man väl kommigt fram till platserna.
men jag fattar inte vad du vill göra i bankok ? massa gulingar som är fattiga, fattigt = farligt.
har la hört talas om turister som blir kidnappade och vaknar upp med en njure mindre ?
March 20, 2003
Mind: Jobba är ett fult ord, det vet du 😉
Sen är det inte riktigt meningen att vara i Bangkok, det är det att alla flygbiljetter går dit eller Phuket och det är billigast att flyga till Bangkok och jag har inte varit där innan så....vi stannar där tills jag hittat en hyfsad digitalkamera sen sticker vi till trevligare ställen.
Dehman: Tror jag såg ngt om det på ett reseprogram en gång....kan ju faktiskt vara värt ett besök, kunde man köpa med sig skallar som souvenirer??
February 12, 2003
Mind: NÄR SKA DU LÄRA DEJ ATT VARA TYST OM SÅNNA SAKER!
vi vill ju inte att Mind ska ligga sömnlös i några veckor...
lr föresten de är väl de vi vill
-_-Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete,svält och nöd.De är födda krigare, fulla av Stolthet”-Francois Voltaire 1731-_-
January 17, 2002
Pim_ wrote: Tänkte spara mitt 1000de inlägg till ngt vettigt och ska man få gjort ngt vettigt får man ju göra det själv.
Jag skall ta en liten utlandstripp o resa runt lite i höst.
Destination: Landa Bangkok/Thailand och åka runt lite t.ex. Kambodja, Vietnam mm.
Mål: Att bli ännu latare än vad jag redan är/slippa plugga/jobba
Tid: ca 3månaderTänkte kolla om det finns ngn här som har gjort ngn liknande resa såsom ”jodenrunt” motsv.
Har ngn ngra bra tips o trix , knep o knåp, braAttHaLista, erfarenheter…….eller helt enkelt bara vill uttrycka sin avund 😉
you get the point………seså skriv nu då…
Säger bara en sak : VACCINATION
Avundas dig EJ, vägrar fara till en massa skitland där man får HIV bara genom att sätta dig på dass! Väntar tills en spruta mot det kommer, då kan jag tänka mig thailand etc!
June 28, 2001
hihi, skicka ner colic och bara vänta tills det blir inbördeskrig.
det är lättare o få HIV än vad tidigare är trott, det går men det är inte så lätt men det går iaf att få hiv genom saliv, och har man hiv och ett sår i munnen så kan man få det jävla lätt.
nån som spottar i din mat och Pang så har du HIV
och tänk om snorren daskar i kanten på toan när man är där nere, Pang så har du borelia, urinvägsinflamation, gonoré, spanska kragen, tomtar på skaftet, kondylom, herpes, Syfilis, klamydia, och en redig migrän.
Plus dom är ju mindre än oss så deras toaletter borde ju vara mindre oxå.
det är nog bässt du tar med dig kondomer varje gång du ska klämma kabel och sedan ställa dig upp o lätta på trycket.
ta med dig plasthandskar oxå ifall någon med nån otrevlig sjukdom har tallat på handtagen och sånt.
dina föräldrar har la lärt dig att tvätta händerna innan du går på toa ?
malaria finns ju där nere oxå, bzzzzzzzzzz PANG så är du sjuk i flera veckor, bäst o ta med sig lite sprutor mot sådant när ni går o handlar.
fan jag skulle aldrig våga knata runt där, tänk om man har skoskav och det har skavit igenom huden så knatar man i en pöl som en sjuk hund med bandmask har pissat i så kommer det in i såret.
Pangså har du en till infektion i blodet oxå.
det är nog bässt att du stannar hemma trots allt.
November 25, 2002
men jag fattar inte vad du vill göra i bankok ? massa gulingar som är fattiga, fattigt = farligt.
tror nog att träffar du förortsgänget med BMW och Rolex drömmar. så ligger du nog minst lika farligt till. Har sprungit runt apkalas i kvarteret rödalyktan och aldrig hänt någe i BKK. peppar peppar
March 20, 2003
Jodå...jag skall ta en helix(eller ngt liknande)spruta mot hepatit a-b sen behövs inget mer.
Klart jag räknar med att bli sjuk!
Var där i 3veckor förra året och fick bett på foten så att båda fötterna svullnade upp som fotbollar sen blev jag magsjuk en dag, mm, mm. Kan tillägga att jag inte var nykter en sekund av den resan heller.
Det är smällar man får ta för att ha skoj, men det är lätt värt det.
Nu har jag tid att ta det lite lugnare så vissa dummissar skall jag väl slippa.
November 27, 2002
Mind wrote:
har la hört talas om turister som blir kidnappade och vaknar upp med en njure mindre ?
min förre lärare var med ett gäng vänner o luffade runt nere i (eller på) Phillipinerna. iaf så var det så att en av vännerna gick iväg för att handla nått att äta och kom aldrig tillbaka. sånt e otäckt...
March 20, 2003
affe wrote: [quote=Mind] har la hört talas om turister som blir kidnappade och vaknar upp med en njure mindre ?
min förre lärare var med ett gäng vänner o luffade runt nere i (eller på) Phillipinerna. iaf så var det så att en av vännerna gick iväg för att handla nått att äta och kom aldrig tillbaka. sånt e otäckt...
Det är en vandringsägen som jag oxå hört fast i ngt annan variant.
Se det såhär istället, du har hört en historia om ngn som försvann har jag hört 1miljon (närmar sig 2) historier om folk som har haft det svinskoj på sina resor.
June 28, 2003
Pim_ wrote: [quote=affe][quote=Mind] har la hört talas om turister som blir kidnappade och vaknar upp med en njure mindre ?
Det är en vandringsägen som jag oxå hört fast i ngt annan variant.
Se det såhär istället, du har hört en historia om ngn som försvann har jag hört 1miljon (närmar sig 2) historier om folk som har haft det svinskoj på sina resor.
:cy: Tror du att detta också är en vandringsägen.
I slutet av 90talet hittades 12 eller 13 turister med halsen avskuren :cy: kropparna var undangömda i diket ut med vägen Mellan Don Muang Bangkoks flygplats och Bangkok city :cy:
Alla var nyanlända turister och affärsmen :cy:
1 Guest(s)