August 11, 2001
Vet ej om detta hör hemma här men.... rev isär min T68i nyss för att göra rent.. o fick idéen att lacka om den till svart o silver istället för sliten vit o silver... frågan är ju då bara vad man ska använda för färg, som är stark och inte gör så att mobilen ser ut som ett russin... (smält plast eller krackelerande färg...) ska ju gå att spraya på.... plastprimer ska ja använda det vet ja... men det e ju "topplagret"....
August 11, 2001
ookay.... får la se annars hur ja gör.... borde väl gå me en bra "billack" annars? brukar köpa nån va den nu heter på mekonomen... måste ju riva isär hela telefonen me.... eller om man ska försöka sig på att maskera "innehållet" (elprylarna, skärm o så) har lackat rätt möe delar så vet hur ja ska lägga på lager o så... go jul!
November 26, 2002
du kan inte vara nog försiktig i valet av färger, själv försökte jag med akrylfärger och klarlack, och resultatet blev allt annat än tillfredsställande
November 5, 2001
Öwall wrote: du kan inte vara nog försiktig i valet av färger, själv försökte jag med akrylfärger och klarlack, och resultatet blev allt annat än tillfredsställande
Men det kunde ha blivit bra 😛
1 Guest(s)