Lackering och liknande till Bmw 316 e36 -> fortsättning.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lackering och liknande till Bmw 316 e36 -> fortsättning.
valkonen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 5, 2005 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag skaffat min första bil, fullt stylad till m3. Bilder kommer sen när jag fixat till den lite.
Den har lite skönhets fel på skärmarna(ovanför däcken) så jag tänkte att jag slipar bort lite av rosten och spacklar över och sätter en krom skärm där. menar en sånhär:

*bild raderad*

Skulle vara tacksam om ni vet nån annan plats också var man kan köpa tex. tygmattor, växelknoppar och sen nånslags rolig inredning(styling).
Men inget överdrivet tex tribals flames eller ljus.

Dom ska inte kosta överdrivet.

🙂

EDIT: Böt lite på topic och ämnet då jag ångrade mig på krom skärmarna.
Men förslag om litet pynt välkomnas och priser om hellackering.

gilgo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
931502
August 5, 2005 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

Sätt inte på nån krom på bilen. Det kommer bli extremt fult och sänker garanterat värdet på bilen. Se till att laga det ordentligt och lacka om skadan istället. Annars har du en fejk M3:a med kromskärmar från 80-talet och b-styling. Diskretion och smakfullhet är nyckeln till snygga bilar.

valkonen
Kommer du hit ofta?
Medlem
931533
August 5, 2005 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Okok, Vad tror du det kostar att lacka om skärmarna? det finns några större repor på vingen och bagageluckan. Finns det nån som vet vad det kostar att lacka om hela bilen ?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
931536
August 5, 2005 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

valkonen wrote: Okok, Vad tror du det kostar att lacka om skärmarna? det finns några större repor på vingen och bagageluckan. Finns det nån som vet vad det kostar att lacka om hela bilen ?

Det beror ju väldigt mycket på vilken lack som skall läggas. Metallic kostar skjortan, medans något som täcker bra i ett fåtal lager är billigare. Jag säger inte billigt, för det är det aldrig när det kommer till lackning.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
931542
August 5, 2005 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Sådana där kromskärmkanter är bara hemska.
Dom kommer också enbart att förvärra rosten och det tämligen snabbt. Inte blir bilen snyggare heller. 😕

Jag skulle om möjligt ta tag i rostproblemet i så stor omfattning plånboken orkar med. Inte pynta på bilen med skärmkanter som förvärrar.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
931548
August 5, 2005 - 1:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du inte har tummen mitt i hand kan du ta färgnumret på bilen och dra ner till närmaste butik som säljer lacker (typ mekonomen) och köpa exakt samma färg.
Slipa, spacka och lack.

Att köra bilen till en lackera och lacka om skiten blir nog fan dyrare än att köpa en ny bil =). Kostar MASSOR!

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
931571
August 5, 2005 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

skit i vad andra tycker, kör på kromskärmen ifall du vill det!

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
931577
August 5, 2005 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: skit i vad andra tycker, kör på kromskärmen ifall du vill det!

Nu var det ju tips han ville ha...

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
931584
August 5, 2005 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

En hellackering kostar nog minst 10k om du inte hittar nån privat snubbe som kan göra det billigt. Men minst 10k på firma.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
931595
August 5, 2005 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Ohh, är det den där helsvarta?

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
931659
August 5, 2005 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote: [quote=Nomic]skit i vad andra tycker, kör på kromskärmen ifall du vill det!

Tyvärr ser jag ingenstans i Topic eller i hans inlägg att han frågar om tips, det var ni som förutsatte det.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
931682
August 5, 2005 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

en kompis lackade hela sin e34 för ~4000 i rumänien.. hehe.

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
931688
August 5, 2005 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=p4zz][quote=Nomic]skit i vad andra tycker, kör på kromskärmen ifall du vill det!

Tyvärr ser jag ingenstans i Topic eller i hans inlägg att han frågar om tips, det var ni som förutsatte det.

"Men förslag om litet pynt välkomnas och priser om hellackering."

Och självklart är detta ett diskussionsforum, man delar med sig av sina åsikter.

Tack och hej..

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
931697
August 5, 2005 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska dela med mig av min åsikt, du har just köpt dig en äkta turkpulka homeboy! 316 med M3 styling, kan inte bli mer kebabsläde än det 🙂

Z1010
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 118
931704
August 5, 2005 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahaha säger bara en sak turrevarning! laugh

Tycker dock att om du vill satsa seriöst så ska du lämna in den för att ta bort rost och att lacka om den, om man inte har hållt på med sådant i flera år genom branschen och är bland dom bästa, jag trodde också att det bara var att slipa ner och måla javisst det blev något bra, men efter ett år så kom rosten tillbaks iaf, alltså första grundregeln är att rost är värre än cancer och då kan ni tänka er! Jag var tvungen att byta hela min högra framdörr för att få bort rosten helt, snackade med massa lackerare och de sa till 99% säkerhet att rosten kommer att komma tillbaks! OBS! Dett agäller inte alla ställen men just på sådana ställen är det lätt att det blir så, det är ju så pass tjockt där och massa balkar.

valkonen
Kommer du hit ofta?
Medlem
932021
August 6, 2005 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Starscream: Skulle vara bra om det skulle kosta samma sak i sverige 🙂

optimuz: hahah, den var bra 😉 köpte den faktiskt från en utlänning 🙂

Z1010: Lär ju bli dyrt isåfall. :/

Låter den nog vara och förvarar den i bilgarage och när det hoppar upp mer rost så täcker jag över den. fick med en stift som jag kunde täcka över med. var 4timmar vid bilen och den blev faktiskt ganska fin 😀

Tips om inredning tages imot ännu, typ innemattor, klädsel + något som man kan sätta vid skärmarna att det skulle täcka lite av rosten.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
932027
August 6, 2005 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote: Hahaha säger bara en sak turrevarning! laugh

Tycker dock att om du vill satsa seriöst så ska du lämna in den för att ta bort rost och att lacka om den, om man inte har hållt på med sådant i flera år genom branschen och är bland dom bästa, jag trodde också att det bara var att slipa ner och måla javisst det blev något bra, men efter ett år så kom rosten tillbaks iaf, alltså första grundregeln är att rost är värre än cancer och då kan ni tänka er! Jag var tvungen att byta hela min högra framdörr för att få bort rosten helt, snackade med massa lackerare och de sa till 99% säkerhet att rosten kommer att komma tillbaks! OBS! Dett agäller inte alla ställen men just på sådana ställen är det lätt att det blir så, det är ju så pass tjockt där och massa balkar.

Ja, eller så kanske dom ville tjäna pengar och du var dum nog att gå på det? 😎

Z1010
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 118
932848
August 7, 2005 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Z1010]Hahaha säger bara en sak turrevarning! laugh

Ja, eller så kanske dom ville tjäna pengar och du var dum nog att gå på det? 😎

Läs mitt inlägg igen, alla lackerare och även kompisar jag känner som är lackerare säger det och det stämmer feting-mycket att rosten kommer tillbaks speciellt där det är rost. Alltså det är ju mikroskopisk rostpartiklar som inte en hund kan se eller katt...

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
932869
August 7, 2005 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

valkonen wrote: + något som man kan sätta vid skärmarna att det skulle täcka lite av rosten.

BMW-ränder? wink
http://www.danarttuning.ro/bmw.jpg

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
933003
August 7, 2005 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

du kan ju först å främst inreda motorutrymmet med lite vassare prylar... så du inte bara får en dekaltrimmad kebabcontainer.. utan har nått som kör ifrån en civic ´83a...
för de lär du inte göra med en 316

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 255
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL