June 17, 2004
Nu har jag skaffat min första bil, fullt stylad till m3. Bilder kommer sen när jag fixat till den lite.
Den har lite skönhets fel på skärmarna(ovanför däcken) så jag tänkte att jag slipar bort lite av rosten och spacklar över och sätter en krom skärm där. menar en sånhär:
*bild raderad*
Skulle vara tacksam om ni vet nån annan plats också var man kan köpa tex. tygmattor, växelknoppar och sen nånslags rolig inredning(styling).
Men inget överdrivet tex tribals flames eller ljus.
Dom ska inte kosta överdrivet.
🙂
EDIT: Böt lite på topic och ämnet då jag ångrade mig på krom skärmarna.
Men förslag om litet pynt välkomnas och priser om hellackering.
November 13, 2001
Sätt inte på nån krom på bilen. Det kommer bli extremt fult och sänker garanterat värdet på bilen. Se till att laga det ordentligt och lacka om skadan istället. Annars har du en fejk M3:a med kromskärmar från 80-talet och b-styling. Diskretion och smakfullhet är nyckeln till snygga bilar.
March 11, 2003
valkonen wrote: Okok, Vad tror du det kostar att lacka om skärmarna? det finns några större repor på vingen och bagageluckan. Finns det nån som vet vad det kostar att lacka om hela bilen ?
Det beror ju väldigt mycket på vilken lack som skall läggas. Metallic kostar skjortan, medans något som täcker bra i ett fåtal lager är billigare. Jag säger inte billigt, för det är det aldrig när det kommer till lackning.
September 12, 2001
Sådana där kromskärmkanter är bara hemska.
Dom kommer också enbart att förvärra rosten och det tämligen snabbt. Inte blir bilen snyggare heller. 😕
Jag skulle om möjligt ta tag i rostproblemet i så stor omfattning plånboken orkar med. Inte pynta på bilen med skärmkanter som förvärrar.
November 4, 2001
Om du inte har tummen mitt i hand kan du ta färgnumret på bilen och dra ner till närmaste butik som säljer lacker (typ mekonomen) och köpa exakt samma färg.
Slipa, spacka och lack.
Att köra bilen till en lackera och lacka om skiten blir nog fan dyrare än att köpa en ny bil =). Kostar MASSOR!
February 9, 2004
Nomic wrote: [quote=p4zz][quote=Nomic]skit i vad andra tycker, kör på kromskärmen ifall du vill det!
Nu var det ju tips han ville ha...
Tyvärr ser jag ingenstans i Topic eller i hans inlägg att han frågar om tips, det var ni som förutsatte det.
"Men förslag om litet pynt välkomnas och priser om hellackering."
Och självklart är detta ett diskussionsforum, man delar med sig av sina åsikter.
Tack och hej..
July 10, 2004
Hahaha säger bara en sak turrevarning!
Tycker dock att om du vill satsa seriöst så ska du lämna in den för att ta bort rost och att lacka om den, om man inte har hållt på med sådant i flera år genom branschen och är bland dom bästa, jag trodde också att det bara var att slipa ner och måla javisst det blev något bra, men efter ett år så kom rosten tillbaks iaf, alltså första grundregeln är att rost är värre än cancer och då kan ni tänka er! Jag var tvungen att byta hela min högra framdörr för att få bort rosten helt, snackade med massa lackerare och de sa till 99% säkerhet att rosten kommer att komma tillbaks! OBS! Dett agäller inte alla ställen men just på sådana ställen är det lätt att det blir så, det är ju så pass tjockt där och massa balkar.
June 17, 2004
Starscream: Skulle vara bra om det skulle kosta samma sak i sverige 🙂
optimuz: hahah, den var bra 😉 köpte den faktiskt från en utlänning 🙂
Z1010: Lär ju bli dyrt isåfall. :/
Låter den nog vara och förvarar den i bilgarage och när det hoppar upp mer rost så täcker jag över den. fick med en stift som jag kunde täcka över med. var 4timmar vid bilen och den blev faktiskt ganska fin 😀
Tips om inredning tages imot ännu, typ innemattor, klädsel + något som man kan sätta vid skärmarna att det skulle täcka lite av rosten.
July 14, 2004
Z1010 wrote: Hahaha säger bara en sak turrevarning!
Tycker dock att om du vill satsa seriöst så ska du lämna in den för att ta bort rost och att lacka om den, om man inte har hållt på med sådant i flera år genom branschen och är bland dom bästa, jag trodde också att det bara var att slipa ner och måla javisst det blev något bra, men efter ett år så kom rosten tillbaks iaf, alltså första grundregeln är att rost är värre än cancer och då kan ni tänka er! Jag var tvungen att byta hela min högra framdörr för att få bort rosten helt, snackade med massa lackerare och de sa till 99% säkerhet att rosten kommer att komma tillbaks! OBS! Dett agäller inte alla ställen men just på sådana ställen är det lätt att det blir så, det är ju så pass tjockt där och massa balkar.
Ja, eller så kanske dom ville tjäna pengar och du var dum nog att gå på det? 😎
July 10, 2004
Nomic wrote: [quote=Z1010]Hahaha säger bara en sak turrevarning!
Ja, eller så kanske dom ville tjäna pengar och du var dum nog att gå på det? 😎
Läs mitt inlägg igen, alla lackerare och även kompisar jag känner som är lackerare säger det och det stämmer feting-mycket att rosten kommer tillbaks speciellt där det är rost. Alltså det är ju mikroskopisk rostpartiklar som inte en hund kan se eller katt...
November 26, 2002
valkonen wrote: + något som man kan sätta vid skärmarna att det skulle täcka lite av rosten.
BMW-ränder?
http://www.danarttuning.ro/bmw.jpg
1 Guest(s)