November 9, 2002
d e ju ofta en eller flera trådar igång om "bästa musik"
om man blir nyfiken på nån låt som nån nämner, e d då lagligt att ladda ner den för att avgöra om den e bra så man kan köpa den sen?
fattar ni skillnaden mellan min fråga o garanterat olaglig nedladdning? (om d e nån skillnad)
May 1, 2003
x-per wrote: [quote=Hauk]det är lagligt att suga hem mp3z fram till årsskiftet.
Nej det är inte lagligt.......det finns bara inte något om det i nuvarande lagstiftningen! Efter årsskiftet är det lag på att man inte får ladda ner!
men vad ska de göra åt det liksom, alla gör ju det ändå?
jag trodde man fick ladda ner till sig själv.. för eget bruk.. men då hade jag visst fel..
May 9, 2001
x-per wrote: [quote=Hauk]det är lagligt att suga hem mp3z fram till årsskiftet.
Nej det är inte lagligt.......det finns bara inte något om det i nuvarande lagstiftningen! Efter årsskiftet är det lag på att man inte får ladda ner!
Det är "lagligt" att ladda ner men det är olagligt att dela ut så att andra kan ladda ner från tex. dig
Det nya lagförslaget gör det även olagligt att ladda ner tex. musik.
November 9, 2002
DiDi wrote: Finns det inte någon 24h regel? Man får testa i 24h... tycker man om det köper man produkten annars tar man bort filen eller vad det nu är...
????
d va nåt sånt ja hade för mig me...
d verkar vara lite delade meningar om vad som faktiskt e tillåtet o inte
July 19, 2001
Stupid Ass wrote: [quote=DiDi]Finns det inte någon 24h regel? Man får testa i 24h... tycker man om det köper man produkten annars tar man bort filen eller vad det nu är...
????
Nej, detdär stämmer inte alls.. Fast det är tillåtet att tanka ner musik för privat bruk.. För övrigt kan ni tanka ner alla yahels låtar helt gratis på http://www.mp3.com/yahel
February 21, 2003
Fattar inte att skivindustrin inte ser möjligheten i att sälja låtarna digitalt. Jag skulle lätt betala t ex 5kr/låt för en mp3-fil samplad 128kbit/s. Om man köper ett helt album digitalt, säg tio låtar, blir det 50 kr totalt. Det är ju jättemycket pengar för ett album i o m att tillverknings- och distributionskostnaderna för skivan i stort sett blir noll.
August 16, 2002
Stupid Ass wrote: [quote=DiDi]Finns det inte någon 24h regel? Man får testa i 24h... tycker man om det köper man produkten annars tar man bort filen eller vad det nu är...
????
öhh... nej... asså det där är sånt som man säger på sidor så att folk ska tro att det är lagligt
2 Guest(s)