July 10, 2003
är det hål så får du ta bort(knacka rent runt hålet en liten bit in på den friska plåten) sen får du svetsa på en plåt underifrån(om det går) och spackla eller nåt över, sen måla 🙂
är det bara små rostfläckar kan du peta bort all lös rost med en kniv eller liknande sen lägga i spackel eller nå, o måla 🙂 glöm inte att vaxa över sen 😉
detta är kanske lite fusk, men funkar ett tag, ska du sälja bilen efter är det bra iaf 😉 men ska du behålla bilen kanske du ska göra som de andra säger 🙂 fast de med hål stämmer 😀
July 10, 2003
Mottroz wrote: [quote=SoulBurn]ör det hål så får du ta bort plåten runt över allt, sen får du svetsa på en plåt under och spackla eller nåt över, sen måla 🙂
är det bara små rostfläckar kan du peta bort all lös rost med en kniv eller liknande sen lägga i spackel eller nå, o måla 🙂 glöm inte att vaxa över sen 😉
detta är kanske lite fusk, men funkar ett tag, ska du sälja bilen efter är det bra iaf 😉 men ska du behålla bilen kanske du ska göra som de andra säger 🙂 fast de med hål stämmer 😀
hehe seriöst. sen efter en vecka trillar ett kilo spackel av o du har ett fint rosthål där igen 😀
tänkte mest på att rosten kommer tillbaka, tror inte spacklet trillar av 😛
April 1, 2003
SoulBurn wrote: Är det rosthål o skit under så får du ett JÄVLA jobb med det kan jag lova 😀
hehe så rostig e den inte, mest runt dörrarna och kanterna till hjulhusen(eller vad det heter)
kan inte så mkt om bilar..fick kortet för 1.5 månad sedan..så jag försöker börja lära mig fixa o sånt...
April 1, 2003
Bogus^ wrote: [quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe
om du inte säger att det är så när du säljer den är det olagligt och du kan bli tvungen att betala skadorna...
okej, fast har inte tänkt att göra så =) senn skall jag inte sälja den heller...inte än iaf!
July 10, 2003
Bogus^ wrote: [quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe
om du inte säger att det är så när du säljer den är det olagligt och du kan bli tvungen att betala skadorna...
äsch, inte så många som bryr sig, har sålt mopeder o sånt jag fuskat som fan med utan klagomål, en polare gjorde så moppen precis höll när de prova den, lär inte funkat alls bra senare 😛
jag har aldrig hört klagomål, vet många som gjort så med rostskador osv. bara säga att den va så när man köpte den o spela dum eller nåt om de börjar fråga 🙂
October 16, 2003
SoulBurn wrote: [quote=Bogus^][quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe
äsch, inte så många som bryr sig, har sålt mopeder o sånt jag fuskat som fan med utan klagomål, en polare gjorde så moppen precis höll när de prova den, lär inte funkat alls bra senare 😛
jag har aldrig hört klagomål, vet många som gjort så med rostskador osv. bara säga att den va så när man köpte den o spela dum eller nåt om de börjar fråga 🙂
nene kanske inte billigare saker... men asså litedyrare kan det bli en tråkig historia...
men sen e det ju upp till köparna att anmäla det... (om man nu gör det med sånt)
July 10, 2003
Bogus^ wrote: [quote=SoulBurn][quote=Bogus^][quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe
nene kanske inte billigare saker... men asså litedyrare kan det bli en tråkig historia...
men sen e det ju upp till köparna att anmäla det... (om man nu gör det med sånt)
Dyrare och nyare bilar brukar inte ha så mycket rost. så jag tänkte när jag läste tråden så antog att det var en äldre 🙂
October 16, 2003
SoulBurn wrote: [quote=Bogus^][quote=SoulBurn][quote=Bogus^][quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe
Dyrare och nyare bilar brukar inte ha så mycket rost. så jag tänkte när jag läste tråden så antog att det var en äldre 🙂
mm, men om han nu skulle sälja den för 20k så skulle iaf. jag bli sur om det blev feta rosthål efter en månad...
2 Guest(s)