laga rost?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
laga rost?
oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 5, 2004 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

hur fixar man rosten på en bil? slipar bort det grundligt, senn målar över det med lackfärgen? eller e det något annat man måste göra åsså? 😕

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
613269
May 5, 2004 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

SLipa bort, måla med grundfärg (rostskyddsfärg) sen bilfärgen o sen eventuellt klarlack...

Mottroz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
613270
May 5, 2004 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

edit

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
613272
May 5, 2004 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

är det hål så får du ta bort(knacka rent runt hålet en liten bit in på den friska plåten) sen får du svetsa på en plåt underifrån(om det går) och spackla eller nåt över, sen måla 🙂

är det bara små rostfläckar kan du peta bort all lös rost med en kniv eller liknande sen lägga i spackel eller nå, o måla 🙂 glöm inte att vaxa över sen 😉

detta är kanske lite fusk, men funkar ett tag, ska du sälja bilen efter är det bra iaf 😉 men ska du behålla bilen kanske du ska göra som de andra säger 🙂 fast de med hål stämmer 😀

Mottroz
Kommer du hit ofta?
Medlem
613274
May 5, 2004 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

edit

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
613275
May 5, 2004 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

japp, därför det är ett snabbt o enkelt säljarfusk 😉

oxiswoofer
Member
Medlem
613276
May 5, 2004 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe

Mottroz
Kommer du hit ofta?
Medlem
613277
May 5, 2004 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

edit

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
613278
May 5, 2004 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

oxiswoofer wrote: haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe

hehe gör det, sen sälj snabbt som fan 😉 lär ju hålla mer än 2 månader i detta vädret iaf.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
613279
May 5, 2004 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Mottroz wrote: [quote=SoulBurn]ör det hål så får du ta bort plåten runt över allt, sen får du svetsa på en plåt under och spackla eller nåt över, sen måla 🙂

är det bara små rostfläckar kan du peta bort all lös rost med en kniv eller liknande sen lägga i spackel eller nå, o måla 🙂 glöm inte att vaxa över sen 😉

detta är kanske lite fusk, men funkar ett tag, ska du sälja bilen efter är det bra iaf 😉 men ska du behålla bilen kanske du ska göra som de andra säger 🙂 fast de med hål stämmer 😀

hehe seriöst. sen efter en vecka trillar ett kilo spackel av o du har ett fint rosthål där igen 😀

tänkte mest på att rosten kommer tillbaka, tror inte spacklet trillar av 😛

oxiswoofer
Member
Medlem
613280
May 5, 2004 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

skall inte sälja den..det e igenltigen farsans bil..men jag har inget att göra på dagarn o inte snyggt att köra omkring i en rostig bil...

det är en volvo 244 från 81 =)

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
613285
May 5, 2004 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det rosthål o skit under så får du ett JÄVLA jobb med det kan jag lova 😀

inte kul att jobba med en 244 heller 😀 ja hade en som var VÄLDIGT risig, körde den till skroten utan motor ist o fick 600 spänn där 😉

Mottroz
Kommer du hit ofta?
Medlem
613286
May 5, 2004 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

edit

oxiswoofer
Member
Medlem
613288
May 5, 2004 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: Är det rosthål o skit under så får du ett JÄVLA jobb med det kan jag lova 😀

hehe så rostig e den inte, mest runt dörrarna och kanterna till hjulhusen(eller vad det heter)

kan inte så mkt om bilar..fick kortet för 1.5 månad sedan..så jag försöker börja lära mig fixa o sånt... wink

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
613289
May 5, 2004 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

oxiswoofer wrote: haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe

om du inte säger att det är så när du säljer den är det olagligt och du kan bli tvungen att betala skadorna...

oxiswoofer
Member
Medlem
613290
May 5, 2004 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus^ wrote: [quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe

om du inte säger att det är så när du säljer den är det olagligt och du kan bli tvungen att betala skadorna...

okej, fast har inte tänkt att göra så =) senn skall jag inte sälja den heller...inte än iaf!

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
613292
May 5, 2004 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus^ wrote: [quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe

äsch, inte så många som bryr sig, har sålt mopeder o sånt jag fuskat som fan med utan klagomål, en polare gjorde så moppen precis höll när de prova den, lär inte funkat alls bra senare 😛

jag har aldrig hört klagomål, vet många som gjort så med rostskador osv. bara säga att den va så när man köpte den o spela dum eller nåt om de börjar fråga 🙂

Jonas Fallenius
Member
Medlem
613297
May 5, 2004 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: [quote=Bogus^][quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe

äsch, inte så många som bryr sig, har sålt mopeder o sånt jag fuskat som fan med utan klagomål, en polare gjorde så moppen precis höll när de prova den, lär inte funkat alls bra senare 😛

jag har aldrig hört klagomål, vet många som gjort så med rostskador osv. bara säga att den va så när man köpte den o spela dum eller nåt om de börjar fråga 🙂

nene kanske inte billigare saker... men asså litedyrare kan det bli en tråkig historia...
men sen e det ju upp till köparna att anmäla det... (om man nu gör det med sånt)

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
613302
May 5, 2004 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus^ wrote: [quote=SoulBurn][quote=Bogus^][quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe

nene kanske inte billigare saker... men asså litedyrare kan det bli en tråkig historia...
men sen e det ju upp till köparna att anmäla det... (om man nu gör det med sånt)

Dyrare och nyare bilar brukar inte ha så mycket rost. så jag tänkte när jag läste tråden så antog att det var en äldre 🙂

Jonas Fallenius
Member
Medlem
613307
May 5, 2004 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: [quote=Bogus^][quote=SoulBurn][quote=Bogus^][quote=oxiswoofer]haha, skall göra som du skrev SoulBurn 😛 hehe

Dyrare och nyare bilar brukar inte ha så mycket rost. så jag tänkte när jag läste tråden så antog att det var en äldre 🙂

mm, men om han nu skulle sälja den för 20k så skulle iaf. jag bli sur om det blev feta rosthål efter en månad...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 279
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL