July 27, 2002
Hur är det egentligen?
Är det såhär: det är olagligt att dela ut filmer och musik, men inte att ladda hem?
Snackade med en polare ifrån norge och han nämnde att det var olagligt i sverige sedan 2004? Jag har inte märkt något, borde inte det stått på aftonbladet osv?
Sen är jag medveten om Nhs regler ang. sånt här, men hoppas ni inte låser tråden och låter oss diskutera om det här på ett strikt sätt utan att gå över gränsen..
July 27, 2002
chrippaz wrote: Spel och program = olagligt
Mp3 och filmer = lagligt att ladda hem men inte sharea...Om du frågar en jurist, men inte om du frågar antipiratbyrån...
Ehm, hmm en sak om antipiratbyrån tycker en annan sak än vad laggarna säger men hur blir det då?
Kan dom få lagen på sin sida ändå? 😕
May 2, 2003
Det senaste jag läste var att lagen om att det skulle bli otillåtet att ladda hem, inte skulle träda i kraft förrän TIDIGAST april i år.
Som sagt så har det sedan länge varit olagligt att dela ut saker för nerladdning, dvs saker som är upphovsrättskyddade.
Dina egna filmer eller foton tagna med den egna kameran är juh lagliga att dela ut, problemet med den nya lagen är juh att sålänge du inte VET SÄKERT att den som innehåller upphovsrätten till matrialet ger dig tillstånd att ladda hem så är det olagligt att dra hem.
Allt var väl för luddigt så det var väl därför som det inte trädde ngn lag i kraft vid årskiftet.
//Tobbe
November 4, 2001
Jag är rätt säker på att allt prat om den där nya lagen är ett sätt att skrämma människor att sluta.
Bara jävla bluff, det där har dom ju kört med sen napstertiden.
Apb kan inte få lagen på sin sida, för att dom är dom möjligtvis för att vissa personer begår olagliga handlingar som hade varit olagliga oavesett om apb var inblandade.
Men två saker jag stör mig som fan på, vem har gett dom rätten att göra som dom gör och vad tjänar dom på att göra det?
Jag antar att dom är ute efter pengar ifrån stora företag eftersom inga normala människor kan bry sig så mycket om folks bristande moral ifall den inte påverkar någon annan än skivbolagen.
Artisterna bryr sig inte om nedladdning det är bara skivbolagen som påverkas. Jag betvivlar att Britney Spears blir fattig ifall hennes skiva inte säljer "pga" att folk laddar hem den.
Nej apb är ett sjukt påfund. Det är ju som att jag och några kompisar gav oss ut och jagade pedofiler. Vi spårade dem via datorn gick hem till dem och lät dem bli åtalade.
Förutom att det är något mer normalt att ägna sig åt eftersom det skulle göra stor skillnad för många människors liv.
//chrippaz
September 28, 2003
om jag hade fina skillz på hackning hade jag gärna gett mej ut o jagat pedos på nätet. Men pojkar som laddar hem lite filmer eller spel det är ju helsjukt och det är ju hutlösa böter på det också, jag fattar inte tycker dem det är givande eller något. nej APB suger feta ***** det är bara såna suckers som inte lyckades bli poliser som håller på med det. :2:
September 28, 2003
chrippaz wrote: Om man inte vill ha gevär får man väll skaffa sånna där magnetgrejs som killen i the core använder 😛
mm jag har funderat på att bygga elektro magneter som en kan sätta runt diskarna sen säljer man dem till folk som tankar mkt. Och om APB kommer så finns det en liten nyckel-switch på en sladd, Och då fäller man en tår och vrider om så blir det snabb formatering :bgrin: du har inga diskar kvar efter det men du har dina pengar och frihet att köpa nya diskar om man vill 🙂
2 Guest(s)