November 5, 2001
Ska förhoppningsvis (väntar på antagningsbeskedet) börja läsa i Göteborg till hösten. Har stått i kö hos SGS sedan januari och Chalmersbostäder. Hos SGS är det snuskigt långa väntetider på de intressanta lägenheterna och hos Chalmersbostäder ligger hyran runt 5000:- för en 1:a. Kan ju alltid ta ett studentrum långt ut i ingenstans och flytta senare men det är en absolut sista utväg.
Letar alltså efter en lägenhet i närheten av centrum och Lindholmen. Hyran bör inte överskrida 4000:- och lägenheten ska vara större än 25m2.
Behöver lite tips på sidor som annonserar ut den typen av lägenheter. Behöver inte nödvändigtvis vara en studentlägenhet.
Kanske finns det någon på forumet som kan ge privata tips på lägenheter. Ni, nån polare eller morsans avvlägsna kusins styvdotter som ska säga upp sin lägenhet och snabbt behöver en ny hyresgäst. 🙂
Ni som är från Göteborg får gärna ge tips på bra områden att bo i om man ska läsa på Lindholmen och vill ha nära till stan.
November 22, 2001
Boplatsgbg.se
Men det e jäkligt svårt att få tag i lägenheter i stan.
Kyrkbyn / eketrägatan ligger ganska nära med bra förbindelser in till stan.
Biskopsgården kan funka, fast det e ju inget drömområde direkt. Fast hellre där än bergsjön o kortedala.
Försök hitta privata värdar oxå, min sambo lyckades få en kanonlägenhet i majorna genom sådan.
November 5, 2001
Har redan kollat boplatsgbg.se och det gav inget napp. Fanns två treor inne i stan långt över min prisklass.
Har letat på diverse annonsplatser efter privata värdar men inte hittat nått vettigt. Vill helst hyra i första hand eftersom de flest som hyr ut i andra hand bara vill hyra ut över sommaren. Känns säkrare att stå för den själv också.
Ringde en som hyrde ut en 1:a i första hand i Stampen för nån dag sedan. Ringde hela dagen och kl 20 fick jag tag i honom för att få reda på att den precis blivit uthyrd. Ibland är det surt 🙁
November 22, 2001
Arny wrote: Har redan kollat boplatsgbg.se och det gav inget napp. Fanns två treor inne i stan långt över min prisklass.
Ett tips är att gå ihop med någon o dela lägenhet.
När jag började plugga på lindholmen var det en tjej som sökte någon att dela en fyra med. Så jag bodde med henne ett tag. Lite udda att bo med en helt okänd människa men det funkade bra.
November 5, 2001
Json_81 wrote: [quote=Arny]Har redan kollat boplatsgbg.se och det gav inget napp. Fanns två treor inne i stan långt över min prisklass.
Ett tips är att gå ihop med någon o dela lägenhet.
När jag började plugga på lindholmen var det en tjej som sökte någon att dela en fyra med. Så jag bodde med henne ett tag. Lite udda att bo med en helt okänd människa men det funkade bra.
Nä usch för att bo med någon man inte känner. Vill kunna gå naken till kylskåpet och dricka direkt ur förpackningen utan att nån stör sig. Det är därför jag inte vill bo i korridor. Dela lägenhet med någon blir nästan samma sak. Kan ju alltid våldgästa Krqagyzzz om jag inte hittar nått
November 5, 2001
Json_81 wrote: Ja, han har väl lägenhet precis vid skolan?
Har en klasskompis som har det oxå, har för mig att han hade stått 2 år för att få den.
Vad ska du läsa förresten?
Han bodde på Kjellemansgatan i studentrum först men har flyttat till en lägenhet på Postgatan.
2 år är ruskigt länge för en lägenhet. Fick min nuvarande lägenhet i Skövde på en helg.
Har sökt till "Sjöfart och logistik", "Sjökapten" och "Sjöingenjör" i nämnd ordning. Var egentligen inte planerat så men det var sista ansökningsdagen och jag visste inte vad jag skulle söka. Hade hoppats att få åka på utlandstjänst till Kosovo men kommer troligtvis inte med så då blir det till att läsa. Högskolan var bara en reservplan om det sket sig med Kosovo.
1 Guest(s)