August 2, 2001
yazaka wrote: [quote=DiDi][quote=Öwall][quote=DiDi]Det kvittar om han får vara kvar eller inte, eftersom att säkerligen blir en ny republikansk president... Om denna lagen går igenom så tror jag att framtida presidenter kommer hålla hårt på den.
om han fortsätter med sådana lagar kommer folket få nog, och sen blir det en demokratisk president. (heter det demokratisk på svenska?)
Om man ser till att bli omvald så blir man omvald...
Nja det går inte bli omvald efter 8 år som du säkert vet.
Risken är väll att någon annan korkad nickdocka, tex. brorsan Jeb bush, hamnar på posten istället, med samma gamla gäng i bakgrunden (Cheney, Rumsfeldt, Rice etc.). Men republikanernas folkliga stöd är väll inte det bästa för tillfället och förhoppningsvis håller det i sig. Fast ska demokraternba vinna krävs en stor marginal för republikanerna tycks ha satt fifflande och fuskande i system.
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Man ser bara det man själv vill se, att du ser mej referera till moderaterna i alla trådar beror således enbart på din egen förmåga att se det.
Angående USA och moderaterna så är detta inget nytt..Det torde var och en ha upptäckt och insett för länge sedan såvida man inte tillbringat senaste 30 åren under en sten.
Så paralellen USA-M är enligt min mening helt relevant i denna tråd.
Förvisso. Jag är bara bra less på allt politiktjafs just nu, och du fick bli mitt lilla offer den här gången. 😉
Inga problem för min del, det bjuder jag så gärna på.. Det är ju iaf fredag.
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 18, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Mean Machine][quote=ilg@dd]Och sen kan man oroa sej över att moderaterna har just USA som förebild.. Bodström är nog ingenting att oroa sej över med det faktumet i bakhuvudet.
:cy:
Du kan bergis inte ens titta på himlen för att den är blå, eller vad?
Det enda du verkar kunna refererera till är moderaterna, oavsett tråd...
Man ser bara det man själv vill se, att du ser mej referera till moderaterna i alla trådar beror således enbart på din egen förmåga att se det.
Angående USA och moderaterna så är detta inget nytt..Det torde var och en ha upptäckt och insett för länge sedan såvida man inte tillbringat senaste 30 åren under en sten.
Jag tycker det är fint att du jämför Sveriges smurf blåa moderater med usa's nazi tyskland republikaner som bygger tortyr fängelser
visa mig någonstans där moderaterna säger att de eftersträvar den amerikanska modellen av misär, fattigdom och hyckleri.
Skall du dra en allegori försök åtminstone att ha två saker som milt liknar varandra.
Krehlmar wrote: [quote=ilg@dd][quote=Mean Machine][quote=ilg@dd]Och sen kan man oroa sej över att moderaterna har just USA som förebild.. Bodström är nog ingenting att oroa sej över med det faktumet i bakhuvudet.
Man ser bara det man själv vill se, att du ser mej referera till moderaterna i alla trådar beror således enbart på din egen förmåga att se det.
Jag tycker det är fint att du jämför Sveriges smurf blåa moderater med usa's nazi tyskland republikaner som bygger tortyr fängelser
visa mig någonstans där moderaterna säger att de eftersträvar den amerikanska modellen av misär, fattigdom och hyckleri.
Skall du dra en allegori försök åtminstone att ha två saker som milt liknar varandra.
Tycker du att USA är nazistiska? Jag har emellertid inte uttryckt någon sådan åsikt även om nazismen i grunden är långt till höger..
Kika t.ex på privatiseringen av allt som staten och skattebetalarna byggt upp. Elitismen, dvs de starka och redan välbärgade ska ha mer, den fattige mindre. Ta t.ex en privatisering av alla sjukhus, vad skulle hända, och hur ser det ut i USA?
Det sociala skyddsnätet i USA är nästan noll och intet för en fattig.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 18, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Krehlmar][quote=ilg@dd][quote=Mean Machine][quote=ilg@dd]Och sen kan man oroa sej över att moderaterna har just USA som förebild.. Bodström är nog ingenting att oroa sej över med det faktumet i bakhuvudet.
Tycker du att USA är nazistiska? Jag har emellertid inte uttryckt någon sådan åsikt även om nazismen i grunden är långt till höger..
Kika t.ex på privatiseringen av allt som staten och skattebetalarna byggt upp. Elitismen, dvs de starka och redan välbärgade ska ha mer, den fattige mindre. Ta t.ex en privatisering av alla sjukhus, vad skulle hända, och hur ser det ut i USA?
Det sociala skyddsnätet i USA är nästan noll och intet för en fattig.
Med nazi republikaner menar jag extrem-republikaner, något jag trodde du inte skulle feltolka.
Du har fortfarande inte visat mig vart det exact står att moderaterna skall sälja alla sjukhus, ta bort alla skyddsnät etc och göra 42 miljoner människor i den egna nationen fattiga samtidigt som de drar ut i krig.
Sverige har som du vet inte ens i närhaten av 42 miljoner invånare, och är tack och lov inte längre en krigarnation.
2 Guest(s)