March 23, 2004
Oski wrote: TJa det skulle kunna vara människor som orcherna *stulit* men oftast är ju dom minsta orcherna i klanen slavar. Dom kallas snagas. uttalas schnagas.
Det finns många lekar stororcherna brukar leka med snagas. t ex tävla om vem som dödar den först eller dylikt. Jag var snaga på det lajvet 🙂
men vafan? kul att vara snaga då? tänk om en stor dödar en i början, då finns man ju inte mer sen? bara att packa och åka hem?
August 16, 2002
hmm asså vad händer om man TKar sitt lag o tar alla deras vapen o pengar? det skulle ju va fett nice... sen kan man gå med i det andra laget o så har man vunnit...
det är några killar här i bromsten som lajvar, men en av dom är 18 och är ihop med typ en 13 eller 14-åring så jag vill inte vara i närheten av dom... annars verkar det ju helt ok...
sen, lajv där man slåss verkar ju fett drygt, för man slåss väl inte på riktigt...? ifall jag känner för att slåss så glider jag till träningen eller till nån polare slåss på riktigt med honom... fast med boxningshadskar... den som blöder först förlorar
edit: lajv kan ju inte vara värre en 5000 svettiga nördar i en stor hall
February 12, 2003
denstore wrote: [quote=richardb]jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?
Skulle tro att dem ber dig att åka hem. Om du inte följer reglerna, då har du ju inget där att göra.
Det är ju inte emot reglerna!
Dom "figurerna" dom "härmar" kan ju vara odödliga så då är det inget regelbrott!
March 11, 2003
x-per wrote: [quote=denstore][quote=richardb]jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?
Skulle tro att dem ber dig att åka hem. Om du inte följer reglerna, då har du ju inget där att göra.
Dom "figurerna" dom "härmar" kan ju vara odödliga så då är det inget regelbrott!
Men det kanske inte är meningen att det skall ingå någon odödlig person på det lajvet. Kommer då rille och leker odödlig för sig själv är det nog mot alla möjliga regler. Om man inte vill sätta sig in i dylika "lekars" funktion och regler, så är det ju heller ingen mening att åka dit. Ungefär som att jag skulle komma till en fotbollsmatch och springa runt på planen.
March 11, 2003
x-per wrote: [quote=denstore]Ungefär som att jag skulle komma till en fotbollsmatch och springa runt på planen.
Vaddå? Brukar du stå still när du spelar fotboll?
Hmm då kan du inte ha gjort många mål!
Hade jag sprungit runt eller stått still på plan i en match i allsvenskan, så hade det nog kvittat. Folk hade i alla fall funnit det jävligt irriterande att jag var där.
March 23, 2004
denstore wrote: [quote=x-per][quote=denstore][quote=richardb]jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?
Men det kanske inte är meningen att det skall ingå någon odödlig person på det lajvet. Kommer då rille och leker odödlig för sig själv är det nog mot alla möjliga regler. Om man inte vill sätta sig in i dylika "lekars" funktion och regler, så är det ju heller ingen mening att åka dit. Ungefär som att jag skulle komma till en fotbollsmatch och springa runt på planen.
Det fattar väl jag med att det är emot reglerna, men vad skulle hända? skulle ni samla er till en stor grupp och anfalla mig med alla era krafter för att sedan slå ihjäl mig eller låsa in mig nånstans tills lajvet är över?
Det där med fotbollen var en dålig jämförelse, du har aldrig spelar fotboll va? det är just det man gör - springer runt på planen. 8)
March 11, 2003
richardb wrote: [quote=denstore][quote=x-per][quote=denstore][quote=richardb]jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?
Det fattar väl jag med att det är emot reglerna, men vad skulle hända? skulle ni samla er till en stor grupp och anfalla mig med alla era krafter för att sedan slå ihjäl mig eller låsa in mig nånstans tills lajvet är över?
Det där med fotbollen var en dålig jämförelse, du har aldrig spelar fotboll va? det är just det man gör - springer runt på planen. 8)
Klart jag har spelat fotboll. Har du spelat rollspel?
Om jag hade hoppat in objuden i en fotbollsmatch, hade de slagit ihjäl mig eller låst in mig?
Det du vill göra är ju bara destruktivt, utav ren skadeglädje. Mitt exempel med fotbollen är helt relevant, men det är så naturligt för merparten av oss svenskar att följa reglerna när det gäller fotboll, att sådant ej händer.
Jag sysslar inte med lajv, men jag tycker många av er har en oerhört barnslig syn på andras intressen. Ni anser att det är fånigt med lajv, bara för att det inte är något som intresserar just er. Och inte nog med det, ni anser att det hade varit helt OK att försöka förstöra för de som håller på med det.
2 Guest(s)