Lajvare|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lajvare
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
sp_UserOfflineSmall Offline
666237
July 11, 2004 - 1:38 am
sp_Permalink sp_Print

jag har inte orkat läsa denna tråden för jag trode den handlade om folk som verkligen lajvade, men den filmen kanske är rolig trots allt.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
666238
July 11, 2004 - 1:39 am
sp_Permalink sp_Print

ok... nu har jag sett filmen, jag är lite chockad.
jag saknar ord...
jag går nog och lägger mig nu.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
666293
July 11, 2004 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Oski wrote: Kom och lajva hos oss. vi ska arrangera ett lajv i augusti nån gång. Och det lajvet ska bli skitabra. släpa er hit!

Kan inte är inte hemma i augusti är i tyskland.

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
666447
July 11, 2004 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja jag kan slänga upp en tråd när hemsidan är klar.
Det ska bli ett stämningslajv med fest och spel och inge svartblod. Kanske några rövare på sin höjd.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
666450
July 11, 2004 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

bara av nyfikenhet: vad skulle hända om ja kom till ditt lajv och sprang runt och kastade kottar på er och slog er med pinnar och var odödlig, och sa att jag var den mäktiga odödliga guden "rockabuckoh" ?

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
666453
July 11, 2004 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Oski wrote: TJa det skulle kunna vara människor som orcherna *stulit* men oftast är ju dom minsta orcherna i klanen slavar. Dom kallas snagas. uttalas schnagas.
Det finns många lekar stororcherna brukar leka med snagas. t ex tävla om vem som dödar den först eller dylikt. Jag var snaga på det lajvet 🙂

men vafan? kul att vara snaga då? tänk om en stor dödar en i början, då finns man ju inte mer sen? bara att packa och åka hem?

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
666456
July 11, 2004 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: bara av nyfikenhet: vad skulle hända om ja kom till ditt lajv och sprang runt och kastade kottar på er och slog er med pinnar och var odödlig, och sa att jag var den mäktiga odödliga guden "rockabuckoh" ?

"Nördarna" hade kallat DIG för nörd :bgrin:

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
666460
July 11, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

hur menar du nu? kallat mig för nörd? men ja dödar dom ju bara, då är det ju bara att packa väskan och åka hem för dom?

ska ja fan göra, bara för att vara elak 😛

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
666478
July 11, 2004 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Man måste inte åka hem när man dör. Sällan dör man på lajv, oftast finns präster och helare som kan fixa till en om man blivit nerlsagen. Men OM man skulle dö så får man byta roll. Om man inte är svartblod eller nåt annat som inte har så stor social betydan.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
666486
July 11, 2004 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm asså vad händer om man TKar sitt lag o tar alla deras vapen o pengar? det skulle ju va fett nice... sen kan man gå med i det andra laget o så har man vunnit...

det är några killar här i bromsten som lajvar, men en av dom är 18 och är ihop med typ en 13 eller 14-åring så jag vill inte vara i närheten av dom... annars verkar det ju helt ok...

sen, lajv där man slåss verkar ju fett drygt, för man slåss väl inte på riktigt...? ifall jag känner för att slåss så glider jag till träningen eller till nån polare slåss på riktigt med honom... fast med boxningshadskar... den som blöder först förlorar

edit: lajv kan ju inte vara värre en 5000 svettiga nördar i en stor hall

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
666542
July 11, 2004 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

att banka på varandra med skumgummivapen är fett kul.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
666553
July 11, 2004 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
666559
July 11, 2004 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?

Skulle tro att dem ber dig att åka hem. Om du inte följer reglerna, då har du ju inget där att göra.

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
666564
July 11, 2004 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=richardb]jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?

Skulle tro att dem ber dig att åka hem. Om du inte följer reglerna, då har du ju inget där att göra.

Det är ju inte emot reglerna!
Dom "figurerna" dom "härmar" kan ju vara odödliga så då är det inget regelbrott!

denstore
Member
Medlem
666565
July 11, 2004 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=denstore][quote=richardb]jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?

Dom "figurerna" dom "härmar" kan ju vara odödliga så då är det inget regelbrott!

Men det kanske inte är meningen att det skall ingå någon odödlig person på det lajvet. Kommer då rille och leker odödlig för sig själv är det nog mot alla möjliga regler. Om man inte vill sätta sig in i dylika "lekars" funktion och regler, så är det ju heller ingen mening att åka dit. Ungefär som att jag skulle komma till en fotbollsmatch och springa runt på planen.

x-per
Member
Medlem
666566
July 11, 2004 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Ungefär som att jag skulle komma till en fotbollsmatch och springa runt på planen.

Vaddå? Brukar du stå still när du spelar fotboll?
Hmm då kan du inte ha gjort många mål!

denstore
Member
Medlem
666570
July 11, 2004 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=denstore]Ungefär som att jag skulle komma till en fotbollsmatch och springa runt på planen.

Vaddå? Brukar du stå still när du spelar fotboll?
Hmm då kan du inte ha gjort många mål!

Hade jag sprungit runt eller stått still på plan i en match i allsvenskan, så hade det nog kvittat. Folk hade i alla fall funnit det jävligt irriterande att jag var där.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
666574
July 11, 2004 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=x-per][quote=denstore][quote=richardb]jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?

Men det kanske inte är meningen att det skall ingå någon odödlig person på det lajvet. Kommer då rille och leker odödlig för sig själv är det nog mot alla möjliga regler. Om man inte vill sätta sig in i dylika "lekars" funktion och regler, så är det ju heller ingen mening att åka dit. Ungefär som att jag skulle komma till en fotbollsmatch och springa runt på planen.

Det fattar väl jag med att det är emot reglerna, men vad skulle hända? skulle ni samla er till en stor grupp och anfalla mig med alla era krafter för att sedan slå ihjäl mig eller låsa in mig nånstans tills lajvet är över?

Det där med fotbollen var en dålig jämförelse, du har aldrig spelar fotboll va? det är just det man gör - springer runt på planen. 8)

denstore
Member
Medlem
666600
July 11, 2004 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: [quote=denstore][quote=x-per][quote=denstore][quote=richardb]jamen, svara på min fråga nu! vad händer om jag springer runt och leker odödlig?

Det fattar väl jag med att det är emot reglerna, men vad skulle hända? skulle ni samla er till en stor grupp och anfalla mig med alla era krafter för att sedan slå ihjäl mig eller låsa in mig nånstans tills lajvet är över?

Det där med fotbollen var en dålig jämförelse, du har aldrig spelar fotboll va? det är just det man gör - springer runt på planen. 8)

Klart jag har spelat fotboll. Har du spelat rollspel?
Om jag hade hoppat in objuden i en fotbollsmatch, hade de slagit ihjäl mig eller låst in mig?
Det du vill göra är ju bara destruktivt, utav ren skadeglädje. Mitt exempel med fotbollen är helt relevant, men det är så naturligt för merparten av oss svenskar att följa reglerna när det gäller fotboll, att sådant ej händer.
Jag sysslar inte med lajv, men jag tycker många av er har en oerhört barnslig syn på andras intressen. Ni anser att det är fånigt med lajv, bara för att det inte är något som intresserar just er. Och inte nog med det, ni anser att det hade varit helt OK att försöka förstöra för de som håller på med det.

x-per
Member
Medlem
666606
July 11, 2004 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore vad anser du om spelet CS?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 194
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL