Lajvare|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lajvare
richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
sp_UserOfflineSmall Offline
666614
July 11, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore det finns ingen anledning attbli upprörd, jag får väl tycka precis vad jag vill om lajv? Precis som du får tycka vad du vill om fotboll?

Jag har inga planer på att gå till ett lajv och förstöra för någon, jag bara undrar vad som händer, efterssom det inte finns några speciella regler, måste ju alla som spelar lajv vara väldigt seriösa, eller hur?

"Om jag hade hoppat in objuden i en fotbollsmatch, hade de slagit ihjäl mig eller låst in mig? "

Det var ett skämt?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
666620
July 11, 2004 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: denstore vad anser du om spelet CS?

Ganska tråkigt. Det var kul när det kom, men är idag föråldrat. Varför? Vad har det med detta att göra? Om du menar att folk, inklusive jag har hackat på CS-folket här på forumet, så förstår jag vad du menar. Men det jag har sagt med dig inblandad, har väl bara varit att jag anser att CS inte blir bättre av att man har ett grafikkort som kan ge 200fps. CS grafikmotor gynnas inte särskilt mycket av dagens grafikkort. Och därför känns det väldigt märkligt att få höra att CS-folket anser sig behöva maskinvara som är fantastiskt mycket överdimensionerad för att spela det spelet.
Jag skulle t.ex. inte söka upp ett LAN där CS spelas, och systematiskt försöka förstöra för de inblandade. Om folk vill spela CS får de gärna göra det. Inte mig emot.

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
666629
July 11, 2004 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså detta är inte mot dig denstore men det är alltid så och kommer alltid att vara
folk som inte förstår varandras "intressen"!
Varför jag tog upp CS?
Jo för att dom flesta här inne anser att CS-spelare är synonymt med IQ-badboll fjortisar!
Dom flesta som säger att CS bara är för småbarn och liknande verkar enbart säga det för att det är en "trend" att klanka ner på dom som spelar CS!

Tycker folk ska försöka ha en mognare och framför allt logisk syn på medmänniskors "behov"!
Viss jag tycker lajv verkar töntigt men det kanske enbart är för att jag inte har upplevt det IRL och inte har den typen av fritidsintressen, men jag accepterar ju dom som personer även om dom har det som intresse!
Men när folk klankar på CS så klankar dom oftast på personen istället och nervärderar honom!
Om någon från NH träffar mig på stan så lär dom bli överaskade om jag nämner att jag lirar CS!
Alla har vi våra fördommar men man borde ju acceptera annorlunda "intressen"

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
666631
July 11, 2004 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: denstore det finns ingen anledning attbli upprörd, jag får väl tycka precis vad jag vill om lajv? Precis som du får tycka vad du vill om fotboll?

Jag har inga planer på att gå till ett lajv och förstöra för någon, jag bara undrar vad som händer, efterssom det inte finns några speciella regler, måste ju alla som spelar lajv vara väldigt seriösa, eller hur?

"Om jag hade hoppat in objuden i en fotbollsmatch, hade de slagit ihjäl mig eller låst in mig? "

Det var ett skämt?

oftast finns det regler, och om du hade brutit mot dessa regler så hade samma sak hänt som om du hade brutit mot reglerna i till exempel fotboll. först hade du förmodligen fått en tillsägelse av antingen de andra spelarna eller någon slags domare eller dylikt, sen om du fortsatte hade du inte fått vara med längre. om du då vägrat avlägsna dig hade antingen de andra spelarna eller möjligen säkerhetspersonal tvingat dig att försvinna.
Svårare än så är det inte

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
666632
July 11, 2004 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fattar inte..

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
666642
July 11, 2004 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote:
..........
Alla har vi våra fördommar men man borde ju acceptera annorlunda "intressen"

Bra sammanfattning på vad jag har försökt förklara för t.ex. richardb.
Han, och andra har ju i den här tråden förlöjligat och smädat lajvande. Jag sysslar som sagt inte med lajv, men anser nog att de skall få hålla på med det bäst de vill. Dock inte så att det stör andra. Som så mycket annat i samhället gäller det att vara tolerant gentemot andra och visa hänsyn i sitt eget uppträdande. Hade folk gjort det mer och oftare, så hade världen varit lättare att leva i.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
666685
July 11, 2004 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, jag har förlöjligat lajvande. Men det är för att jag tycker det är löjligt.

Denstore känn dig fri att snacka skit om mina intressen, jag bryr mig inte. Tror inte dom som lajvar bryr sig om vad jag säger heller?

Bra Öwall! Äntligen.. Nu fattar jag, jag trodde inte det fanns domare och säkerhetspersonal. Jag trodde bara det var en grupp människor som samlats för att leka lite.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
666946
July 12, 2004 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Oski wrote: Kom och lajva hos oss. vi ska arrangera ett lajv i augusti nån gång. Och det lajvet ska bli skitabra. släpa er hit!

Etta vara Frodo! 😀

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
667116
July 12, 2004 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

haha...det där filmen var det ända som fått mig le hittils idag 🙂

töntigt eller ej, men e väl ändå bättre att kasta "lightningballs" på varandra i skogen att klottra på husväggar å ha sönder busskurer.

Sen att spela cs verkar ju inte bättre än att ha lajv som hobby.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
667119
July 12, 2004 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Vajsman wrote: töntigt eller ej, men e väl ändå bättre att kasta "lightningballs" på varandra i skogen att klottra på husväggar å ha sönder busskurer.

Där skrev du ett saningens ord... Mer lightningballs åt folket 🙂

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
667249
July 12, 2004 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

"töntigt eller ej, men e väl ändå bättre att kasta "lightningballs" på varandra i skogen att klottra på husväggar"

Jämför du graffit med lajv? 😕

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
667308
July 12, 2004 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Han menar antagligen bara att det är en bättre fritids-syssla.
Och med tanke på att det är olagligt med graffiti(förrutom på vissa ställen), men inte med lajv så håller jag med honom.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
669040
July 14, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

whatever...

NHOC_Frozen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 453
669087
July 14, 2004 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: :)R

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 360
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL