May 23, 2001
Intel4Ever wrote: Hmm måste jag fundera på verkar ju inte va en sån dum ide att köpa en nyare bil som man kan ha ett bra tag =)
Vad är det som är bättre på saab 9k från 94? är det detdär med växellådan som är förbättrad samt rostskyddet?
Växellådorna på SAABs 9000 är ju alla ganska så kassa. Men efter 90 så blev de mycket bättre iaf. Dessutom så fixade det något i motorn för årsmodeller 94a och frammåt sen är det mycket mindre rost på dem. Min granne jobbar på SAAB (som mekaniker) och jag har själv ägt en 9000 så jag har frågat honom ganska mycket och han borde ju veta.
February 5, 2003
Skit sugen på en 9000 nu och har gått i planerna på att köpa en tidigare med men alldrig blivit så såat nu kan det ju bli så iaf =)
Hittade denna på blocket
http://www2.blocket.se/view/32.....038;city=0
skit fin ju. Är det bättre att köpa sånahär dyra bilar på en bilfirma istället för på blocket?
March 14, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=GroundX]Volvo 740 är nog bland den sämsta bil du kan ha, iaf vad jag har hört... ALLA avräder en från att köpa en sån!
Vad har du för motivering till det där? "alla avråder en från att köpa en sån!" är ju inte direkt någon bra motvivering.
Skulle också vilja ha lite motiveringar till de..
Ser då inga större nakdelar motför andra bilar i samma klass..
1 Guest(s)